"Ihminen joka puhuu laihdutuskuurista tai laihduttamisesta, ei koskaan tule olemaan hoikka. Paino on elämäntapoja ja luonnetta. Niiden muuttaminen ei ole yksinkertaista."
Elämän ja luonteen muuttaminen ei useimmilta onnistu.
Varmaan olette huomanneet että pysyvästi hoikkien ei tarvitse edes ajatella tällaisia.
Kommentit (7)
Laihdutin ja olen nyt ollut monta vuotta taas hoikka.
Jaa, minä olen tehnyt elämäntapamuutoksen tänäkin vuonna 4 kertaa. Ei vaan onnistu. kuten ei laihdutuskuuritkaan.
Olen epätoivoinen ja mietin jopa it Saria, kun en saa ylipainoa pois. Kuitenkin olen vuosia yrittänyt laihduttaa.
Miten neuvot minua?
N35, 162cm ja 100kg
Melkein noin. Uskon, että laihduttaja voi kyllä laihtua pysyvästi, mutta ruoan ajattelu kaloreina jää elämään ja vie näin mielestäni aivan turhaan henkisiä resursseja.
Elämäntapa- ja asennemuutos on radikaalimpi ja vaikeampi juttu, mutta sen arvoinen. Ruoka on oikeasti iloinen asia, kun siihen suhtautuu vain ruokana: vatsan täytteenä, elintoimintojen ylläpitäjänä, elämää rytmittävänä ja piristävänä nautintona. Ylensyönti tai dieetti saa ajatukset pyörimään ruuan ympärillä kohtuuttomalta intensiteetillä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä olen tehnyt elämäntapamuutoksen tänäkin vuonna 4 kertaa. Ei vaan onnistu. kuten ei laihdutuskuuritkaan.
Olen epätoivoinen ja mietin jopa it Saria, kun en saa ylipainoa pois. Kuitenkin olen vuosia yrittänyt laihduttaa.
Miten neuvot minua?
N35, 162cm ja 100kg
Et ole tehnyt elämäntapamuutosta, koska muuten elämäntapasi olisi muuttunut. Itsekin olen ”lopettanut” tupakanpolton useita kertoja tänä vuonna, eli suomeksi en ole lopettanut. Koen, että ruokariippuvuutesi on verrattavissa omaan tupakkariippuvuuteeni. Toki stigma ei itselläni ole niin vahva, koska vartaloni ei huuda automaattisesti kaikille vastaantulijoille: minulla on ongelma.
Oletko ollut yhteydessä terveydenhuoltoon/oletko saanut mitään ohjeita ammattilaiselta? Onko sinulla mitään omaa tukiverkkoa? Tarvitset apua elämänmuutoksen tekemiseen, niin kuin moni muukin tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten neuvot minua?
N35, 162cm ja 100kgEt ole tehnyt elämäntapamuutosta, koska muuten elämäntapasi olisi muuttunut. Itsekin olen ”lopettanut” tupakanpolton useita kertoja tänä vuonna, eli suomeksi en ole lopettanut. Koen, että ruokariippuvuutesi on verrattavissa omaan tupakkariippuvuuteeni. Toki stigma ei itselläni ole niin vahva, koska vartaloni ei huuda automaattisesti kaikille vastaantulijoille: minulla on ongelma.
Oletko ollut yhteydessä terveydenhuoltoon/oletko saanut mitään ohjeita ammattilaiselta? Onko sinulla mitään omaa tukiverkkoa? Tarvitset apua elämänmuutoksen tekemiseen, niin kuin moni muukin tarvitsisi.
Olen selättänyt suonensisäisen huumeen käytön, pi ri, s
ekä tupakanpolton olen saanut lopetettua.
Näistä vain seurasi sellainen ikävä vaiva, eli 40kg ylipaino.
Välillä kaduttaa, että miksi lopetin. Nyt voisin olla normaalipainoinen tupakoitsija.
-sama-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten neuvot minua?
N35, 162cm ja 100kgEt ole tehnyt elämäntapamuutosta, koska muuten elämäntapasi olisi muuttunut. Itsekin olen ”lopettanut” tupakanpolton useita kertoja tänä vuonna, eli suomeksi en ole lopettanut. Koen, että ruokariippuvuutesi on verrattavissa omaan tupakkariippuvuuteeni. Toki stigma ei itselläni ole niin vahva, koska vartaloni ei huuda automaattisesti kaikille vastaantulijoille: minulla on ongelma.
Juu, olen saanut ohjeet, "syö terveellisesti", sanoi lääkäri.
Ja tosiaan, huumeet ja tupakan lopetin ilman apuja.
Sama
Monet laihdutuskuurit laittaa vaan ajattelemaan ruokaa jatkuvasti. Eihän sillä tavalla laihdu.