Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AUTTAKAA! Kun mies ei koskaan sano rakastavansa ja pari muuta juttua...

Vierailija
12.01.2015 |

Mitä ajattelette tästä: Olemme olleet yhdessä reilu 2 vuotta ja meillä on kohta 1 v. lapsi. Olemme kaikin puolin tosi onnellisia ja meillä on (ainakin minun mielestäni) hyvä suhde, kommunikaatio ja seksi toimivat, arki sujuu, meillä on yhteisiä tavoitteita ja tulevaisuudensuunnitelmia (mm. toinen lapsi), ei ongelmia luottamuksen tms. suhteen. Ainoa mikä minua häiritsee on se, ettei mies koskaan sano rakastavansa minua. Kerran kysyin häneltä sitä suoraan, johon hän sanoi että rakastaa, enkä toisaalta sitä epäilekään. Silti asia vaivaa... olen myös alkanut toivoa, että mies kosisi. Kerran kysyin varovaisesti mitä hän ajattelee avioliitosta, johon hän vastasi vain jotain tosi ympäripyöreää. Mulla jäi sellainen tunne, että sitä kosintaa ei ole tulossa lähinaikoina... Mies ei ole myöskään vauvan ekan elinvuoden aikana tehnyt montaakaan aloitetta sen eteen, että tehtäisiin jotain kaksistaan. Ollan oltu kahden jossain ehkä 3 tai 4 kertaa koko vuonna. Toisaalta vauva on ollut tosi helppo tapaus, eli nukkunut aina hyvin, jolloin meillä on kyllä ollut aikaa olla kotona kaksin. Miehellä on myös todella vaativa ja aikaavievä työ, mikä on sanellut arkeamme vauvan ohella todella paljon. Silti tämäkin asia häiritsee, monien ystävien miehet järjestää säännöllisesti date nighteja vaimoilleen. Olen ottanut tämänkin puheeksi pari kertaa, johon mies on sanonut, että ei vaan yksinkertaisesti ole tullut ajatelleeksi asiaa, kun on ollut niin paljon muuta koko ajan (töitä, matkoja jne.).

Analysoikaa te nyt ulkopuolisena tätä tilannetta ja kysykää tarkennuksia jos tarvitsee! Olisin kiitollinen ajatuksen kanssa kirjoitetuista vastauksista! 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopea tahti teillä on ollut. Näitä asioita olisi ollut hyvä miettiä seurustelun alussa eikä vasta sitten kun on jo lapsikin tehty. Mutta ei kai tuossa auta mikään muu kuin puhua suoraan miehelle. Sanot vaan ihan asiallisesti (ei siis missään tapauksessa mitään jäkätystä tai riitaa tekemään), että sinusta tuntuu pahalta se, että mies ei koskaan sano rakastavansa. Ja myös siitä, että haluat enemmän kahdenkeskista aikaa ja tekemistä. Mikset myös itse järjestäisi jotain kahdenkeskistä ohjelmaa?

Miehet ovat useinkin aika saamattomia tuollaisissa asioissa. Eivätkä myöskään tosiaankaan ymmärrä mitään vihjauksia vaan rautalangasta saa vääntää jotta asiat menevät perille.

Vierailija
2/11 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin olis pitänyt miettiä ennen lapsen tuloa, mutta lapsi ei tosiaan ollut suunniteltu, vaan ehkäisy petti. Päätettiin silti pitää lapsi, koska kummastakin suhde tuntui hyvältä ja oikealta. Tottakai ymmärrettiin myös ratkaisun riskit...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on riski kenelle tahansa, että lapsen/lasten tultua parisuhteen hoitaminen jää ja suhde saattaa kärsiä - tietoisesti ja tarkoituksella kun pitäisi suhdetta hoitaa silloin kun ei enää olla kaksin.

Toinen asia on, että onko miehelläsi vaikeuksia ilmaista läheisyyden ja rakkauden tunteita, vai onko vain elämäntilanne hektinen? Ehkä hän on omaksunut lapsuudessa esimerkin "niukasta tunneilmaisusta"? Olipa miten tahansa niin sinulle, hyvä ap, suosittelen soittamista Perheasiain neuvottelukeskukseen, jossa osaavat erinomaisella kokemuksella suositella erilaisia tilaisuuksia parisuhteen hyvinvoinniksi ja kehittämiseksi :) On hyvä ajatus tehdä asioita suhteen hyväksi jo silloin kun asiat ovat vielä hyvin. Lämpimästi suosittelen kaikkia kolmea linkkiä ja tuosta viimeisestä mainitsen sen, että sen kautta voit ehkä yllättävällä ja koskettavallakin tavalla vakuuttua, että olet rakastettu ihminen vaikka miehesi tällä hetkellä on vaitonainen asian suhteen.

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/40D5B401E55B1785C225748000449ACD?OpenDocument&lang=FI

http://www.parempiavioliitto.fi/

http://www.healingrooms.fi/?sid=118

Vierailija
4/11 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille vastanneet! <3

4: Kyllä miehen käytös minua kohtaan on rakastavaa, samoin teot puhuvat sen puolesta että tunteet ovat voimakkaat minua kohtaan. Ei vaan jostain syystä puhu niistä ääneen, vaikka kaikesta muusta pystyy vaikeuksitta puhumaan! Mietityttää myös tuo kosinnan puuttuminen, vaikka tietää että haluaisin naimisiin...

ap

Vierailija
5/11 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi sanoa rakastavansa sinua? Mikä niissä kolmessa sanassa on niin tärkeää jos kaikki on muuten kunnossa? Ja jos sitä kerran intät, niin oletko itse sanonut? Äh, en ymmärrä. Jos mies on mukava, kaikki sujuu, seksi sujuu ja nauratte yhdessä, niin eikö se riitä ilman turhia lepertelyjä...?

Sitten se kosinta. Sama juttu siinäkin. Kosi sinä tai anna toisen olla ja älä odota sitä kuin suurinta asiaa mitä miehesi sinulle voi antaa. Muuttuisiko teidän elämä paljon jos olisitkin kosittu? Tuskin. Kosinta ei tarkoita loppuelämän kestävää rakkautta ja yhteisen elämän varmuutta, joten eipä silläkään ole juuri merkitystä. Kahdenkeskistä aikaa voit sinäkin taas kerran järjestää, sekään ei ole vain miehen juttu.

Vierailija
6/11 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 kertaa kaksin ulkona vauvavuoden aikana on minusta aika paljon!

Vierailija
7/11 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti 6! 

ap

Vierailija
8/11 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mikään ei riitä. Miettikää, ei oikeita ongelmia, niin niitä pitää tehdä, MIKSI?

Vierailija
9/11 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suomalainen vitsi, jossa vaimo haki avioeroa 20 vuoden jälkeen, koska mies ei koskaan sanonut että rakastaa vaimoa, ei ole mikään vitsi. Jutussahan mies on kovin yllättynyt naisen avioeroaikeista ja sanoo, että kertoi rakastavansa naista 20 vuotta sitten, ja ei nähnyt syytä sitä toistaa, koska tilanne ei ollut muuttunut... Niin toimii suomalainen mies, ainakin aika moni. Jos teot puhuvat puolestaan, sanoista viis?

Vierailija
10/11 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:04"]Kun mikään ei riitä. Miettikää, ei oikeita ongelmia, niin niitä pitää tehdä, MIKSI?
[/quote]
Onhan tuo ongelma, mutta nimenomaan sellainen joka on korjattavissa. Eikö ole vain hyvä että sellainen otetaan suhteessa puheeksi?

Jos taas suhteessa olisi vaikkapa väkivaltaa (jonka sinäkin ilmeisesti sentään lasket oikeaksi ongelmaksi) niin silloin taas mielestäni keskusteltavaa ei olisi vaan suhde olisi ainakin minun kohdallani ohi.

Ja eihän niitä kolmea sanaa tarvita mihinkään jos molemmat osapuolet ovat sitä mieltä, mutta jos eivät ole, niin onhan se ihan selvä kommunikaatio-ongelma.

T. Ällölälly rakaskultamuru-söpöilijä, joka ainakin kokisi rakkaudentunnustusten puuttumisen ongelmaksi.

Vierailija
11/11 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sä järjestä date nightia sun miehelle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi