Te jotka kärsitte ummetuksesta! Tehkää näin:
Menkää vessanpöntön renkaan päälle kyykylleen, eli jalkapohjat renkaan päälle ja toimittakaa asia. Vaatii jonkinverran ketteryyttä mutta ottakaa vaikka selkänojallinen tuoli pöntön eteen. Itse tein tätä koko raskaus ajan. En tiedä onko tämä jo vanha juttu mutta en ole mistään tätä kuullut. Kyllä helpotti kun tämän keksin. :)
Kommentit (11)
Ihmisen luontainen ulostusasentohan on kyykyssä. Luin jostain, että länsimainen istualtaan ulostaminen voi aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia, esimerkiksi juuri ummetusta.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:50"]
Av on taas entisensä.
[/quote]
:D
Tuo on vanha juttu. Jokainen tietää että suoli tyhjenee paremmin kyykyssä, jolloin suoli on otollisessa asennossa.
Minä en tiennyt, eikä ystävänikään kun valitteli raskausvaivojaan ja kehoitin häntä kokeilemaan tätä. Ajattelin että jos täällä olisi joku samasta vaivasta kärsivä ja yhtä tietämätön kuin minä. :) ap
Ite pahimpaan hätään lasken bideesuihkulla suoleen kuumaa vettä ja lentää sitte veden mukana ulos.en tiiä onko epäterveellistä mutta eihän sen ummehtunneen olon kaa haluu elää.
En ole koskaan osannut/uskaltanut kokeilla tuota suoleen suihkutusta vaikka varmasti toimii. :) ap
Lääkärit ohjelmassa muistaakseni neuvottiin ottamaan matala jakkara jalkojen alle. Istutaan siis normaalisti pöntölle, jalat jakkaran päälle, ja sitten nojataan etukenossa jalkoja vasten. Jotenkin se jalkojen painaminen mahaa vasten stimuloi suolta. En ole kokeillut, jäi vaan tällanen juttu mieleen. Mulla on auttanut synnytyksen jälkeiseen ummetukseen kun on kaurapuuroon sekoittanut puolikkaan tai kokonaisen ruokalusikallisen pellavansiemenrouhetta ja tätä oon syönyt joka aamu.
:D APn kaveri voivottelee raskausvaivojaan "voivoi kun missään asennossa ei ole hyvä, kamalan huono olo ja hikoiluttaa", Ap nokkelana siihen "oletko kokeillut olla pöntön yläpuolella kyykkypaskalla?"
No ei :D Vaan yksi hänen vaivoistaan oli tuo ummetus. Ollaan niin läheisiä että voidaan puhua tuollaisestakin. Mä olen muuten kokeillut tuota jakkara jalkojen alla paskomistakin mutta ei varmaan ollut tarpeeksi tehokas keino minulle. :) ap
^