Yksinäisenä ihmisenä deittailu on kamalaa
Olen hyvin yksinäinen, minulla ei ole ollut yhtään ystävää n. 15 vuoteen. Nyt kun olen deittaillut näin kolmekymppisenä, on tämä yksinäisyys noussut esiin hyvin negatiivisesti. Jos deittikumppanilla on paljon ystäviä ja hän haluaa lopettaa tapailun kanssani, tunnen oloni vielä yksinäisemmäksi, varsinkin jos olen ensin saanut viettää aikaa deittikumppanini ja tämän ystävien kanssa ja sitten yhtäkkiä kaikki loppuukin.
Toki se ahdistaa ylipäätään, jos deittikumppani haluaa lopettaa tapailun, vaikka itse en haluaisi.
Uskon että jos minulla olisi ystäviä, en ehkä kiintyisi niin kovasti tapailemiini miehiin. Vaikea tosin sanoa, kun ei ole kokemusta.
Onko muilla vastaavia havaintoja? Saa myös kertoa näkökulmia päinvastaisesta perspektiivistä, eli millaista deittailu ja tapailujen loppuminen on teillä, joilla ystäviä on.
Kommentit (11)
En haluaisi deittailla yksinöisen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen voi olla monesta syystä. Mites vaikkapa ihminen joka on muuttanut uuteen maahan/kaupunkiin eikä tunne sieltä ketään? Tämä on nykymaailmassa erittäin yleistä.
Rupea yksinäiseksi sudeksi, ne ei kaipaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen voi olla monesta syystä. Mites vaikkapa ihminen joka on muuttanut uuteen maahan/kaupunkiin eikä tunne sieltä ketään? Tämä on nykymaailmassa erittäin yleistä.
Yksinäinen uudessa ympäristössä ei välttämättä tarkoita yksinäistä, jolla ei ole yhtään ystävää.
No ei ehkä ihan sama tilanne minulla, kun edes löydä ketään treffeille. Vietän aikaani käytännössä ainoastaan oman lapseni kanssa. Elämässä ei ole ketään muuta.
Koitan löytää Tinderistä yms seuraa, mutta ei yhtään oikeaa treffikaveria ole löytynyt.
Surullistahan tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muutin puolisoni perässä uudelle paikkakunnalle, jolta en tuntenut ketään muuta. Puolisoni kautta olen tutustunut kolmeen ihmiseen; yhteen naapuriin, kun hän osui ulkona kohdalle kun olimme lenkillä, ja yhteen kauempana asuvaan pariskuntaan. Koko muun tuttavapiirin olen joutunut luomaan itse. Sydänystävää en kenestäkään ole edes halunnut mutta kolmessa vuodessa arvioisin tuntevani tältä paikkakunnalta ainakin 50 ihmistä sillä tasolla, että tervehdimme ja vaihdamme muutaman sanan tavatessamme. Jos ei olisi ollut koronaa ja jos olisin kiinnostunut lähtemään jumpparyhmiin tai marttakerhoihin, niin määrä olisi varmaan vielä isompi.
Edelliset reilut kymmenen vuotta asuin Helsingissä, josta en myöskään tuntenut ketään sinne muuttaessani, mutta hyvin nopeasti sielläkin tutustui ihmisiin.
Minulla vähän sama, tosin nyt on mies. Olen hänen kauttaan löytänyt onneksi omiakin kavereita hänen kavereiden naisystävien joukosta ja sitä kautta laajentanut vähän tuttavapiiriä. Siltikään ei kavereita ole ihan samaan tapaan kuin miehellä, mutta ollaan kumminkin molemmat pääasiassa kotona viihtyviä introvertteja ettei se mieskään mikään bilettäjä tai suurharrastelija ole. Lähinnä perus nörtti jonka kaverit koostuu pelikavereista ja sen sellaisista harrasteporukoista. Sen olen kyllä huomannut, että yksinäisyys on tehnyt minusta vähän riippuvaisen miehestäni :( ahdistun kovasti silloin kun hänellä on menoa ja itsellä ei esimerkiksi. Mutta terapiassa käyneenä osaan onneksi jo käsitellä asiaa jne. mutta kyllähän se tavallaan hankaloittaa elämää kun ei ole kavereita eikä sosiaalinen ihminen. Parisuhteesta tulee ehkä sitten normaalia tärkeämpi. Olin myös jonkun aikaa työttömänä jolloin tuo oikein korostui... nyt onneksi työelämässä saa vähän sosiaalista kanssakäymistä enemmän niin yksin olokaan ei niin ahdista.
Miehelle kelpaa yksinäinen nainen, mutta sellaista naista ei ole, jolle kelpaisi yksinäinen mies.
Treffimaailmassa on paljon myös meitä yksinäisiä miehiä.
Tykkään jos profiilitekstissä on mainintaa asiasta esim että on introvertti ja viihtyy yksin jne.
Laitan tuollaisille supertykkäyksiä kun ovat niin harvinaisia.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle kelpaa yksinäinen nainen, mutta sellaista naista ei ole, jolle kelpaisi yksinäinen mies.
Ok, hyvä tietää. Moni nainen varmaan toivoisi saavansa miehen, jolle hän kelpaa.
Ihmisiä pyörii vaatimassa jotakin ihan enemmän kuin ehtii heitä tyydyttämään.