Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä tehdä, 3v. hereillä vielä..

Vierailija
06.01.2015 |

Auttakaa minua fiksummat äidit ja isät, miten nukutan iso sisaruksen. Olen koittanut saada lasta nukkumaan yli 2 tuntia, alkaa hermot oleen riekaleina. Lapsi pelleilee vaan, hyppii sängyllä, sytyttelee valoja jne. Enkä pysty estämään näitä kun vauva on sylissä. Vauva on torkkunut pari kertaa, mutta herännyt ennen kuin olen toista saanut nukkumaan. Vauva huutaa. Jahas ja lapsi taas laittoi valot päälle ja leikkii jotain...

vauva huutaa heti kun pysähdyn. siksi olen kirjoittanut tätä viestiä 20 min..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on yövuorossa, eli ei voi hoitaa toista. onneksi vain kaksi yötä...

Vierailija
2/8 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki samaan sänkyyn peiton alle? Sit siirrät isomman jos siirrät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset nukkumaan. Huomenna sit uusi päivä.

Vierailija
4/8 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko sun kolmevuotias väsynyt? Virkeää lasta vaan et saa nukkumaan sen enempää kuin itsekään nukkuisit virkeänä vain koska joku käskee.

Ei ole iso asia, jos kolmevuotias yhden illan riekkuu, jos vaan sulla hermo kestää. Jos voit, ota vauva toiseen kainaloon ja isompi toiseen, ja menkään parisängylle lukemaan kirjoja ja juttelemaan. Piirtelet isommalle selkään ja silität hiuksista. Annat hetken olla isommankin vielä äidin vauveli. :)  Hyvällä tuurilla nukutte siinä kaikki kolme aamuun asti.

Vierailija
5/8 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. kokeiltu jo vauva hetken rauhassa, ja taas alkaa huuto, ja kun nousen vauvan kanssa lapsikin alkaa taas alusta saman pelin. Täytyy kohta koittaa taas kun vauvan saisin syömään, niin voisi nukahtaa.

juu huomenna uus päivä, mutta vaikea olla stressaamatta, vaikka tiedän ettei se nyt maailman loppu ole että lapsi valvoo yhtenä iltana/yönä, toivottavasti huomenna uni maittaisi paremmin. Eikä tämä varmaan loputtomiin enää kestä alkaa jo kovin puhti oleen poissa myös lapselta. Ei hypi enää!!

Vierailija
6/8 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te taidatte olla nyt kaikki pienessä kriisissä, minä ainakin olin kun toinen lapsi syntyi ja olin aika paljon lasten kanssa ihan vaan kolmistaan. :) Sulla kaksi tarvitsevaa pikkuista joitten tarpeita täyttää ja tunteita ohjailla, ja kolmevuotiaalla on iso kriisi vauvan synnyttyä. Laske rimaa ihan reilusti, keskity siihen että kaikki ovat jokseenkin hengissä ja saaneet jotakin ruokaa. Mitään kamalaa ei tapahdu, jos teet kaiken helpoimman kautta kunnes vauvakin on kasvanut. Jos tuntuu ettei homma mene sinne päinkään kuin toivoisit, niin sitten se ei mene. Aina tulee uusi päivä, ja joka päivä on eteenpäin. Sitten, hups vaan, lapset ovat kasvaneet ja elämä helpottunut.

Vierailija
7/8 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väsynyt, mutta on aina vauvasta asti ollut ongelmia nukahtaa, ei vain millään rauhotu, pitää itseään hereillä käsiä tai jalkoja liikuttamalla, jos ne on paikoillaan pitää silmät auki, tai alkaasuulla maiskuttaan tai jutteleen. Yleensäkin menee puolesta tunnista tuntiin nukuttaminen.

Kyllä kannattaa kirjoittaa tänne, on ollut hetken hiljaa, ja kyllä omakin olo helpottuu kun saa vähän purettua oloaan. Kiitos vastanneille.

Vierailija
8/8 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 3-vuotias riekkuu, anna riekkua. Häntä
ei nyt selvästikään syystä tai toisesta väsytä. Anna hänen leikkiä/touhuta mitä haluaa ja yritä vaikka ensin saada vauva nukkumaan. Kun vauva nukkuu, touhua vaikka vähän aikaa vanhemman kanssa, jos sitten vaikka uni maistuisi. Anna iltapala ja tehkää iltatoimet (vaikka kello olisikin 24) ja käykää nukkumaan. Tiedän ja uskon, että itsekin haluaisit nukkumaan mutta jos vielä hetken jaksat sinnitellä, saat varmasti kummankin nukkumaan.