Miksi te hotellivinkkejä kyselevät ette lue Tripadvisoria?
...tai googlaa tai lue tsiljoonia keskusteluja aiheesta? Miksi ihmeessä luotatte siihen, että juuri tänään tälle palstalle eksynyt mamma neuvoo teille täydellisen hotellin?
Kommentit (20)
Monet ei varmaan tiedä tripadvisoria?
Itse katson aina sen, mutta siinäkin voi mennä pieleen, katsoin sieltä yhtä tjäreborgin hotellia ja se oli saanut tosi hyvät arvostelut.
Siellä paikan päällä sitten selvisi, että joo, hyvä hotelli, mutta suomalaisille huonoimmat huoneet. Vaihdettiin sitten kokonaan hotellia. Meille muuten matkaopas myönsi, että ne laittaa aina suomalaiset huonoimpiin huoneisiin, ja kukaan ei kuulemma koskaan valita....
Tripadvisorillakin voi siis mennä pieleen, jos osa huoneista on varattu jollekin matkanjärjestäjälle, ja se matkanjärjestäjä järkkää suomalaiset niihin kammotushuoneisiin.
Palstalla käy myös kokeneita matkaajia ja sellaisiakin, jotka asuvat etsityissä kohteissa. Miksi ei voisi kysyä? Sillä voi sitten täydentää muualta saatuja tietoja.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:14"]
Palstalla käy myös kokeneita matkaajia ja sellaisiakin, jotka asuvat etsityissä kohteissa. Miksi ei voisi kysyä? Sillä voi sitten täydentää muualta saatuja tietoja.
[/quote]
No jos ne asuvat siellä, niin ei kai ne hotelleista silloin tiedä mitään?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:16"]
[/quote]
[/quote]
Melkoinen olettamus. ;)
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:11"]
Itse katson aina sen, mutta siinäkin voi mennä pieleen, katsoin sieltä yhtä tjäreborgin hotellia ja se oli saanut tosi hyvät arvostelut.
Siellä paikan päällä sitten selvisi, että joo, hyvä hotelli, mutta suomalaisille huonoimmat huoneet. Vaihdettiin sitten kokonaan hotellia. Meille muuten matkaopas myönsi, että ne laittaa aina suomalaiset huonoimpiin huoneisiin, ja kukaan ei kuulemma koskaan valita....
Tripadvisorillakin voi siis mennä pieleen, jos osa huoneista on varattu jollekin matkanjärjestäjälle, ja se matkanjärjestäjä järkkää suomalaiset niihin kammotushuoneisiin.
[/quote]
Kiitos tästä. Itse olen kyllä saanut tripadvisorista hyvät vinkit kaupunkilomiin.
Sitten myös näitä "mikä olis hyvä hotelli Lontoossa" -avauksia on todella paljon. Luulisi, että juuri silloin kannattaisi katsoa, mitä netissä lukee.
ap
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:16"]
[/quote]
[/quote]
Melkoinen olettamus. ;)
[/quote]
No, asun itse Helsingissä enkä voi suositella hotelleja täältä, koska en ole koskaan käynyt omassa kotikaupungissani hotellissa. En siis todellakaan tiedä, missä oli pehmeimmät vuoteet tai hyvä aamiainen.
ap
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:14"]Palstalla käy myös kokeneita matkaajia ja sellaisiakin, jotka asuvat etsityissä kohteissa. Miksi ei voisi kysyä? Sillä voi sitten täydentää muualta saatuja tietoja.
[/quote] käy varmaan, mutta kukaan ei ikinä muista/ halua kertoa mitään olennaisia matkoistaan.
Mielestäni täältä kysyminen ja Tripadvisorin lukeminen ei sulje toisiaan pois. Itse varaan matkani usein ebookersin kautta ja luen sieltäkin arvioita.
Tripadvisor on ok, kannattaa sitäkin tosin ajatuksen kera lukea.
Mutta kysymykset tyyliin "suosittele kiva hotelli Berliinissä/Lontoossa/Roomassa/Bangkokissa" ovat idioottimaisia: jokseenkin isoja kyliä kaikki.
(Ellei sitten halua vastaukseksi: Intercontinental. Joka muuten on aina hyvä, kuten viiden tähden hotellit yleensäkin.)
Itse juuri kyselin vinkkiä Berliinistä. Ja kyllä olen lukenut tripadvisoria, bookingia ym. mutta silti on kiva kuulla myös muiden mielipiteitä. Älä lue kyseisiä avauksia, jos noin kovin ärsyttää :D
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:31"]
Itse juuri kyselin vinkkiä Berliinistä. Ja kyllä olen lukenut tripadvisoria, bookingia ym. mutta silti on kiva kuulla myös muiden mielipiteitä. Älä lue kyseisiä avauksia, jos noin kovin ärsyttää :D
[/quote]
Voisit saada jopa vastauksia, jos kertoisit vaikka budjettisi ja joitakin pikku tarkennuksia toiveisiisi. Kas, Berliinissä on runsaasti kivoja hotelleja, joka makuun ja melkein joka kukkaroon. Ja tosiaan, muuten: InterContinental Berlin on hyvä.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:31"]
[/quote]
Voisit saada jopa vastauksia, jos kertoisit vaikka budjettisi ja joitakin pikku tarkennuksia toiveisiisi. Kas, Berliinissä on runsaasti kivoja hotelleja, joka makuun ja melkein joka kukkaroon. Ja tosiaan, muuten: InterContinental Berlin on hyvä.
[/quote]
Ootko sä sattumalta tietoinen, että muitakin ketjuja kuin Intercontinental on olemassa ;) Vai valitsetko sen aina, koska et itsekään jaksa lukea Tripadvisoria?
Mua kiinnosti ylipäätään ihmisten kokemukset Berliinin hotelleista, joten sen vuoksi en suurempia tarkennuksia laittanut toiveisiini. Laitan ne vaikka sitten, kun teen varauksen.
Äh, kysy saman tien, miksi kukaan kysyy täältä yhtään mitään. Minua kiinnostaa teidän mielipiteenne. Ja ei, AV ei ole ainoa lähteeni. Noita hotelliketjuja luen _aina_ ihan mielenkiinnolla.
Minäkin tykkään hotelliketjuista, siis av:n ketjuista!
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:44"]Äh, kysy saman tien, miksi kukaan kysyy täältä yhtään mitään. Minua kiinnostaa teidän mielipiteenne. Ja ei, AV ei ole ainoa lähteeni. Noita hotelliketjuja luen _aina_ ihan mielenkiinnolla.
[/quote] ihan sama, kun lukisi jotain listaa hotelleista tai matkakohteista. Perusteluja täällä on äärimmäisen harvoin
Isoon kaupunkiin mennessä on kiva kysyä vinkkiä esim. Kaupunginosasta. Ei pelkkä hotellien loputon selailu sitä kerro, minulle hotellin etsintä alkaa aina siitä, että selvitän missä on keskusta / vanha kaupunki / joen ranta tms. Sen jälkeen rajaan hakua kyseiselle alueelle. Toiseksi tripadvisor on englanniksi, booking comissa suomalaisten arvioita. Usein huomaa miten eri tavalla esim. Britit arvioivat hotelleja, valittavat asioista joille itselle ei ole mitään merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:44"]Äh, kysy saman tien, miksi kukaan kysyy täältä yhtään mitään. Minua kiinnostaa teidän mielipiteenne. Ja ei, AV ei ole ainoa lähteeni. Noita hotelliketjuja luen _aina_ ihan mielenkiinnolla. [/quote] ihan sama, kun lukisi jotain listaa hotelleista tai matkakohteista. Perusteluja täällä on äärimmäisen harvoin
[/quote] Onhan niitä perusteluja useinkin!
Googletan mitä vain, niin vastaus johtaa tänne. Mitä siitä ärsyynnyt? Tämähän on keskustelupalsta. Tietysti jos tuon hotellilinkin tietää, voi katsoa suoraan sieltä. Miksi ärsyynnyt noin paljon muitten kyselemisistä? Mistä täällä pitäisi keskustella?
vinkki: älä avaa ärsyttävää ketjua.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:11"]
[/quote]
Kiitos tästä. Itse olen kyllä saanut tripadvisorista hyvät vinkit kaupunkilomiin.
Sitten myös näitä "mikä olis hyvä hotelli Lontoossa" -avauksia on todella paljon. Luulisi, että juuri silloin kannattaisi katsoa, mitä netissä lukee.
ap
[/quote]
Tää on netti:D
Minä googlaan aina tietoja hotelleista ennen kuin varaan. Sillä tavalla olen onnistunut varaamaan hyviä hotelleja hyvällä sijainnilla. Ja vielä kohtuullisella hinnalla. Tripadvisor on hyvä lähde.