Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käytette ulkomaiset pakastemarjat?

Vierailija
06.01.2015 |

Esim Lidlin kaikki taitaa olla ulkomaisia? Käytätte vaan leivonnassa, kiisseleissä tms?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oliko se vaan ne vadelmat, mitkä piti kuumentaa vai muutkin ulkomaiset marjat? Nyt ei kaupassa ollut kun ulkomaisia mansikoita, joten ostin niitä kun teki mieli... T. epätietoinen

Vierailija
2/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten toimintaan tuoreiden ulkomaalaisten marjojen kanssa? Jos esim haluaisi dipata mansikoita suklaaseen tai koristella kakun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään ihan normaalisti. Ostan mielelläni ulkomaisia hedelmiä ja vihanneksia enkä kuori omenoita yms.

Vierailija
4/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, osta ulkomaisia marjoja. Jos ei ole saatavissa suomalaisia tai ei itsellä ole, olen ilman. On aivan yleistä kastella niitä ulkomailla lantavedellä, tai muuten likaisella vedellä, koska kasteluvedestä on usein pulaa. ehkä norjalaisia tai ruotsalaisia ostaisin. Tämä Suomi on ruókaturvallisuuden onnela.

Vierailija
5/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:47"]

En koskaan, osta ulkomaisia marjoja. Jos ei ole saatavissa suomalaisia tai ei itsellä ole, olen ilman. On aivan yleistä kastella niitä ulkomailla lantavedellä, tai muuten likaisella vedellä, koska kasteluvedestä on usein pulaa. ehkä norjalaisia tai ruotsalaisia ostaisin. Tämä Suomi on ruókaturvallisuuden onnela.

[/quote]

Mun tietojeni mukaan suomessa käytetään todella paljon torjunta-aineita. Sitten sellanen juttu vielä että suomessa kasvatetaan sisällä ja aurinkoa on paljon vähemmän ja sen takia vitamiinitkin on olemattomat. 

Vierailija
6/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:47"]

[/quote]

Mun tietojeni mukaan suomessa käytetään todella paljon torjunta-aineita. Sitten sellanen juttu vielä että suomessa kasvatetaan sisällä ja aurinkoa on paljon vähemmän ja sen takia vitamiinitkin on olemattomat. 

[/quote]

Jep, ja miten suuri onkaan kasvihuoneiden hiilijalanjälki...

Vierailija
7/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 10:09"]

Kiehautan pikaisesti kattilassa. Ei tarvi pitkää keittoaikaa.

[/quote]

Tarvii kylläkin kiehua viiden minuutin ajan. Kotimaisia käytän keittämättä mutta ulkomaiset keitän.

Vierailija
8/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta niitä. Ainoastaan kotimaisia.

Vierailija
9/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitää kuumentaa. Jos siis käyttää kylmään ruokaan, on kiehautettava.

Vierailija
10/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain kotimaisia marjoja.

Vierailija
11/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän ulkomaiset marjat suosilla pakastealtaaseen kauppaan. Yksi reilun viikon mittainen noro-ripuli riitti.

Vierailija
12/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuumenna, paitsi raskauden aikana. Norovirushan siinä lähinnä on riskinä.

Vierailija
13/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuumaksi ne pitää kuumentaa? Ihan keittää kattilassa vai? Kyllä kai niitä ihmiset ostaa, jos niitä kuitenkin myydään?

Vierailija
14/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiehautan pikaisesti kattilassa. Ei tarvi pitkää keittoaikaa.

Vierailija
15/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumennus, muutaman minuutin pikakiehahdus mutta ei niin isolla teholla että palaa pohjaan. Jos tulee kylmään ruokaan niin jäähdytys sen jälkeen. Jos tarvii kokonaisia ehjiä marjoja niin sitten kotimaista :)

Vierailija
16/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä.

Vierailija
17/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 10:04"]

Miten kuumaksi ne pitää kuumentaa? Ihan keittää kattilassa vai? Kyllä kai niitä ihmiset ostaa, jos niitä kuitenkin myydään?

[/quote]

Esim. possunliha pitää kuumentaa 77 asteeseen. Siitä saa suuruusluokan. Hieman tuota kuumemmaksi kauttaaltaan eli melkein kiehuvaksi tai kiehuvaksi niin hyvä on. Muistakaa kuitenkin, että vaikka yksi reuna hieman kiehuisi, se ei takaa että koko satsi olisi riittävän kuumaa, eli pitää kiehuttaa hieman kauemmin, esim pari minuuttia.

Vierailija
18/18 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän vaarallisesti ja käytän myös jäisinä smoothiessa, tosin vain silloin kun olen itse ainoa juoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme