HUS:n neurokirurgi paljasti järkyttävän tiedon: Influenssan sairastaneilla PITKÄAIKAISIA AIVO-OIREITA, jopa aivovammoja. Hän on erittäin huo...
https://nitter.allella.fr/MKorja/status/1419625046516060164
Hän varoittaa että useimmat meistä joutuvat sairastamaan elämänsä aikana influenssan. Influenssassa on riski että aivot vaurioituvat.
Kommentit (186)
influenssan sairastaneena tiedän että pääkoppa ei ole entisellään noin vuoteen taudin jälkeen. on muuten rajua kamaa influenssa muutenkin.
Influenssan vaikutukset aivoihin on tiedetty jo 100 vuotta. Suomessakin jopa lapsia on vammautunut pysyvästi.
No sehän selittääkin joitain asioita elämässäni… tuli sairastettua tuo tauti joitakin vuosia sitten.
Pelon kylväminen on menossa kaikella tapaa, sillä voidaan hallita ja lamauttaa ja luoda placebo oireita.
Olen sairastanut influenssan kahdesti ja koronan kerran. Pahin oli korona.
Perhetutun lapsi sai tavallisen flunssan jälkitautina aivokalvontulehduksen. Sai pysyviä aivovaurioita eikä todennäköisesti pysty koskaan asumaan täysin itsenäisesti.
Kaikissa taudeissa on mahdollisia pitkäaikaisia vaikutuksia.
Olen sairastanut oikean (sairaalassa testillä todetun) A-influenssan. Silloin oli henki vähällä lähteä kaikesta hoidosta huolimatta.
Korona oli sitten ihan normaalitauti. Vähän kuumetta ja flunssaista oloa. Ihan kuin flunssat siis. Mut
influenssa oli jotain ihan hirveää, ihan eri maailmasta.
Nyt ymmärrän kaiken sen mitä influenssan jälkeisinä vuosina minua vaivasi.
Puhut ihan kuin influenssa olisi kaikille vakava ja jokaiselle aivovaurion tuottava. Mä sairastin influenssan parin päivän kuumeelle ilman minkäänlaisia jälkioireita.
Sikstoisekseen mitä tällä yrität sanoa? Ai, että ota rokotus vai? Influenssarokotteen suojateho on olematon, joten ei se sua influenssalta suojaa kuin psyykkisesti, eli: ”Olipas helppo influenssa, onneksi olin rokotettu, ilman rokotetta olisin varmasti kuollut”
Vierailija kirjoitti:
Puhut ihan kuin influenssa olisi kaikille vakava ja jokaiselle aivovaurion tuottava. Mä sairastin influenssan parin päivän kuumeelle ilman minkäänlaisia jälkioireita.
Sikstoisekseen mitä tällä yrität sanoa? Ai, että ota rokotus vai? Influenssarokotteen suojateho on olematon, joten ei se sua influenssalta suojaa kuin psyykkisesti, eli: ”Olipas helppo influenssa, onneksi olin rokotettu, ilman rokotetta olisin varmasti kuollut”
Voi se olla sinullekin vaarallinen seuraavalla kerralla, jos vielä siihen sairastut. Influenssaviruksia on useita ja ne mutatoituvat jatkuvasti.
Ottakaa rokote tautiin joka hävisi viime vuonna kokonaan mutta hei kyllä se tänävuonna tulee!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi se olla sinullekin vaarallinen seuraavalla kerralla, jos vielä siihen sairastut. Influenssaviruksia on useita ja ne mutatoituvat jatkuvasti.
Olen sairastanut yli 10 kertaa elämäni aikana influenssan, suurimmaksi osaksi lapsena, eikä ole vielä kertaakaan vaarallinen ollut.
https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(14)7003…
Comparative community burden and severity of seasonal and pandemic influenza: results of the Flu Watch cohort study
"Seasonal influenza and the 2009 pandemic strain were characterised by similar high rates of mainly asymptomatic infection with most symptomatic cases self-managing without medical consultation. In the community the 2009 pandemic strain caused milder symptoms than seasonal H3N2."
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on lopultakaan koronalla ja influenssalla?
Influenssa on lähtökohtaisesti vaarallisempi.
Molemmat virukset ovat uusia vauvoille ja lapsille (ja myös joillekin aikuisille). Influenssa on heille paljon rajumpi ja vaarallisempi, kun taas korona on usein hyvin lievä. Suomessa ei ole kuollut lapsia koronaan, mutta influenssaan on.
Influenssa aiheuttaa Suomessa n 2000 kuolemaa vuodessa, vaikka on rokotukset.
Influenssa aiheuttaa hermo- ja auvovaurioita, koska influenssaviruksen proteiini muistuttaa ihmisen omia proteiineja näissä osissa ja elimistön hyökätessä tällaista proteiinia vastaa jälki on vakavaa.
HUS:n neurokirurgi kertoi että influenssan sairastaneilla on jäljet aivoissa.
Influenssa voi myös tulehduttaa hermoston mikä johtaa halvaantumiseen. Yleisiä ovat autoimmuunisairaudet.
Influenssarokotus on pakollinen hoitohenkilökunnalle ja harjoittelijoille, koronarokote ei ole.
Minulla korona oli lähes oireeton, mutta nuorempana A-influenssan saatuani olin sitten sairaalassa monta viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on lopultakaan koronalla ja influenssalla?
Influenssa on lähtökohtaisesti vaarallisempi.
Molemmat virukset ovat uusia vauvoille ja lapsille (ja myös joillekin aikuisille). Influenssa on heille paljon rajumpi ja vaarallisempi, kun taas korona on usein hyvin lievä. Suomessa ei ole kuollut lapsia koronaan, mutta influenssaan on.
Influenssa aiheuttaa Suomessa n 2000 kuolemaa vuodessa, vaikka on rokotukset.
Influenssa aiheuttaa hermo- ja auvovaurioita, koska influenssaviruksen proteiini muistuttaa ihmisen omia proteiineja näissä osissa ja elimistön hyökätessä tällaista proteiinia vastaa jälki on vakavaa.
HUS:n neurokirurgi kertoi että influenssan sairastaneilla on jäljet aivoissa.
Influenssa voi myös tulehduttaa hermoston mikä johtaa halvaantumiseen. Yleisiä ovat autoimmuunisairaudet.
Influenssarokotus on pakollinen hoitohenkilökunnalle ja harjoittelijoille, koronarokote ei ole.
Minulla korona oli lähes oireeton, mutta nuorempana A-influenssan saatuani olin sitten sairaalassa monta viikkoa.
Influenssa kuolemat lisääntyy sitä mukaa kun sitä vastaan rokottaminen. Mutta eihän ne korreloi keskenään.
Hysterisoidaan longcovidista ja kielletään lapsia menemästä kouluun jotta mummot ei kuole
Mitäs muuta odotit?