Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun en pärjää hoitolapsen kanssa?

Vierailija
29.10.2021 |

Pidetään keskustelu asiallisena, sillä edellinen jostain syystä hävisi.

Eli, hoidan neljänä päivänä viikossa 6h kerrallaan 3-vuotiasta poikaa. Poika ei usko mitään ja kiukuttelee ja uhmaa joka asiassa. On vetänyt kissaani hännästä ja kun kissa menee pakoon tai puolustautuu tassulla sohaisten (ei edes käytä kynsiä) poika itkee "Rasmus raapii"

Ei suostu syömään sitä, mitä äitinsä on laittanut evääksi, kun kotona saa kuulemma ruuan tilalle vanukasta, jugurttia tai limsaa jos haluaa.

Kun leikitän, ly ö ja heittelee minua leluilla. Nauraa jos minua sattuu ja repii hiuksista. Olen opiskelija ja saan palkkaa 4€ tunti ja todella tarvitsen ne rahat. Pojan äiti vähättelee käytöstä ja sanoo "sillä on vaan uhmaikä, ole niinkuin et huomaisikaan" En kohta kestä enää. Miten saisin lapsen käyttäytymään normaalisti?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 euroa tunti? Olisit edes vähän yrittänyt tuossa provossasi.

Vierailija
2/10 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti on herännyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi muita töitä.

Vierailija
4/10 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohh hohh hoijaa,mitä sontaa 🤮

Vierailija
5/10 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain teininä 10€ tunti ja lapsi oli vielä helppo ja kiltti, ei käy kateeksi osaasi.

Vierailija
6/10 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, puhutko lapselle vain pehmeästi (nyt ei kyllä saa lyödä, voivoi nyt kyllä sattui, ei saa, soosoo) vai toteat napakasti EI?

Otatko heitetyt lelut pois heti? Lähdetkö leikistä heti jos lapsi lyö?

Ruokailussa voi sanoa, että on puoli tuntia aikaa syödä ja sitten ruoka laitetaan pois, pakko ei ole syödä mutta muutakaan ei ole.

Vierailija
7/10 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki paremmin palkattu työ ja jätä tuo nykyinen hommasi, jota mitä ilmeisimmin maksetaan palkka pimeänä.

Vierailija
8/10 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komennat sitä. Jos lyö, sanot kovalla äänellä ''EI!''. Sen jälkeen sanot rauhallisella äänellä että ei saa lyödä. Älä ota ruokailuista stressiä, kyllä hän syö jos on nälkä. Syököön kotona sitten enemmän.

Vierailija
9/10 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, puhutko lapselle vain pehmeästi (nyt ei kyllä saa lyödä, voivoi nyt kyllä sattui, ei saa, soosoo) vai toteat napakasti EI?

Otatko heitetyt lelut pois heti? Lähdetkö leikistä heti jos lapsi lyö?

Ruokailussa voi sanoa, että on puoli tuntia aikaa syödä ja sitten ruoka laitetaan pois, pakko ei ole syödä mutta muutakaan ei ole.

Komennan kyllä ja sanon tiukasti "noin ei tehdä" jolloin lapsi vaan lällättelee ja toistelee sanomaani. Leikin lopetan heti jos heittelee, mutta tämä ei näytä lasta vaivaavan ollenkaan. Jatkaa itsekseen leikkiä.

Ap

Vierailija
10/10 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksesi: lastenhoitotyöstä esim. MLL:n kautta maksetaan melkein kympin/tunti. Älä anna "kusettaa" itseäsi. Jos siis tarinasi on totta, sano äidilleen, että liksaa lisää, tai hoitakoon itse kauhukakaransa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän