Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tarpeeksi hyvää kotiruokaa? Riidellään tästä viikottain kun miehelle ei kelpaa tekemäni ruoka

Vierailija
27.10.2021 |

Meillä on listalla ikuinen riidanaihe eli kotiruoka ja sen laatu tai "hyvyys". Ollaan molemmat sitä mieltä, että kummankin pitää osallistua vuorollaan ruoanlaittoon, mutta ongelmana on se että teen miehen mukaan "huonoa, tylsää, pahaa ja epäterveellistä" ruokaa.

Itse en ole mikään ruoanlaiton ylin ystävä kun taas mieheni ja hänen lapsuudenperhe ovat todellisia kulinaristeja. Vuorollani teen usein juurikin sitä tavallista arkista kotiruokaa, reseptejä välillä vaihdellen. Minulla on perus ruoanlaittotaidot ja käytän mausteita jne. Viimeaikoina olen tehnyt esimerkiksi
- kermaista kinkkupastaa
- riisiä ja kanakastiketta
- uunilohta, kermaviilikastiketta ja perunamuusia
- spagetti ja linssibolognese
- lihapullia (itsetehty) ja uunikasviksia
- pinaattikeitto kananmunalla

Mun mielestä ylläoleva on ihan tavallista ja syötäväksi kelpaavaa ruokaa. Hiilareita tulee pastan muodossa toki, mutta harrastetaan molemmat aktiivisesti liikuntaa ja ollaan melko hoikkia. Ja joo, mies tekee kyllä parempaa ja hienompaa ruokaa kun mä, mutta en jaksa kiukuttelua ja nenän nyrpistelyä jatkuvasti.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei peruskotiruoka kelpaa, mies tekee omat ruokansa tai teille molemmille ruoat. Problem solved.

Vierailija
2/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehelle ei kelpaa sinun valmistamasi ruoka niin eikö hän voi kokata itse omia ruokiaan aina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee enää ruokaa, anna sen ukkosi hoitaa ruuanlaitto.

Vierailija
4/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ei tavallinen ruoka miehelle kelpaa niin hän voi ottaa ruuanlaiton kokonaan vastuulleen

Vierailija
5/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat jääkaapin täyteen 1,50 sentin valmisruokaa. Vaihtoehdot muusi plus lihapullat ja muusi plus nakkikastike. Ruuanvalmistusvuorollasi kysyt, kumpaa mies haluaa, jolloin lämmität annokset mikrossa. Tätä jatketaan kunnes mies vapaaehtoisesti valmistaa kaikki ruuat.

Vierailija
6/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa tympeää. Ihan hyviä perussafkoja, mutta jos ei miehelle kelpaa, niin hoitakoot sitten itse kokkaamisen. Ei sun tarvii kuunnella jatkuvaa kitinää eikä mies voi vaatia muilta ihmeitä eli suu suppuun, tehkööt itse tai olkoot syömättä.

Vierailija
7/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ruokia se miehesi sitten tekee?

Vierailija
8/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ratkaissut tuon sillä, että ihan suosiolla kokkaan vaan itse tykkäämästäni ruuasta enkä edes yritä miettiä yhteisiä aterioita tai mistä mies tai molemmat tykättäis.

Vedän sit papusalaattiani ja kukkakaaliriisiä ja mies joko syö (eli ei) tai kokkaa sit makaronia ja makkaraa itselleen.

Joskus kyllä mietitään yhdessä etukäteen mitä tehdään ja jopa kokataan yhdessä, niin ei ole kummallakaan valittamista vaikka tulisikin pskaa molempien mielestä.

Vierailija
9/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niin hienoa se mies sitten oikein tekee?

Vierailija
10/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap..llä on hyvät ruuat kyllä, mutta onko ne tehty oikeista aineista vai feikeistä. Siitä ap ei maininnut.

Vierailija
11/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi viikonloppuna teki pulled porkia, coleslaw-salaattia ja marinoituja punasipuleja. Viime viikolla teki joku arkipäivä melanzanen.

-ap

Vierailija
12/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se asia on nyt niin, että "pävän" hellapoliisi ja kotikokki valitsee, mitä ruokaa laitetaan. Muilla on vapaus olla syömättä, jos sapuska ei kelpaa. Olkoot nälässä. Valitukset ja muut ulinat saa laittaa vaikka Vauva saitin av. palstalle. Piste!

Vierailija
13/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies on keskenkasvunen, eikä osaa käyttäytyä. Älä vaan lisäänny sen kanssa.

Vierailija
14/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun mies on keskenkasvunen, eikä osaa käyttäytyä. Älä vaan lisäänny sen kanssa.

Taitaa olla tuossa suhteessa ihan päinvastoin.

Vierailija
15/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi viikonloppuna teki pulled porkia, coleslaw-salaattia ja marinoituja punasipuleja. Viime viikolla teki joku arkipäivä melanzanen.

-ap

Kerro ap, mitä sinun ruokasi sisältävät.

Vierailija
16/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Eli ihan samanlaisia kotiruokia, kuin sinäkin.

Vierailija
17/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mitä hienoa ruokaa on kaaliporkkana raaste majoneesissa ??? Ylikypsä sika ja sipuli orjien ruoka. Mitä eroa näissä on lohikalaan ja perunaan???

Vierailija
18/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kerro ap, mitä sinun ruokasi sisältävät.

Tarkoitatko raaka-aineita?

Lihapullissa naudan jauheliha, perus lihapullataikinan pohja (korppujauho, kananmuna, mausteet jne), sipuli. Paistetaan uunissa tai pannulla.

Uunikasvikset pyöräytän öljyssä, mausteeksi riittää usein suola ja mustapippuri, joskus ehkä paprika. Laitan usein kesäkurpitsaa, porkkanaa, paprikaa, munakoisoa... mitä nyt keksinkin. :)

-ap

Vierailija
19/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa keittiöissä ollaan kauhean ahdistuneita. Kaappaus keittiössä on hyvä ohjelma, avannut silmiä ja antanut vertaistukea varmaan monille, itse löysin ohjelman vasta viime vuonna.

Meni ohi otsikon, mutta halusin tämän sanoa.

Vierailija
20/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ihmisillä on halu tehdä itse . Sellaista se on erilaiset yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi