Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lintujen ruokinkasta nousi somekohu

Vierailija
24.10.2021 |

Lehtikirjoitus lintujen ruokinnasta loukkasi monia: ”Aika jyrkäksi se lausunto muodostui”

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b6e20125-fb6e-4d62-981c-ee668d995caa

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä kun moni kuten itsekin on talvisin ruokkinut lintuja ja ajatellut että tekee siinä hyvää. Nyt saa kuulla että onkin ollut kokoajan väärässä ruokkiessaan talvisin lintuja joiden olisi kuulunut kuolla nälkään ja kylmään jos eivät itse selviydy.

Vierailija
2/3 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on selvää, että esimerkiksi talitiainen ja sinitiainen ovat yleistyneet Suomessa ruokintojen avulla. Epäselvyyttä on siitä, onko niiden runsastumisesta haittaa täällä aiemmin ympäri vuoden eläneille tiaislajeille"

Tämä ainakaan ei ole totta. Kaikki tiaiset hakeutuvat talvella ruokinnoille. Pihapiirin ruokinnoilla näkyy myös hömö-, kuusi- ja töyhtötiaisia. Talitiainen on ympäri vuoden pihapiirissä. Sinitiainen lähtee metsään kun poikaset lähtevät pöntöstä, mutta tulevat takaisin pihapiirin syksyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jotain vouhotusta.

Olen ruokkinut lintuja ja ruokin täst edeskin. Niin on meillä tehty jo lapsuudessani.

Muutenkin tuo omituinen hysteria milloin minkäkin lajin ja kasvin ja muun suhteen on niin naurettavaa ja typerää.

Tämä maailma  eläimineen ja kasveineen jää tänne ja haistattaa pitkät sen jälkeenkin kun ihminen (toivottavasti pian!) tuhoaa itsensä maan päältä. Ja siitä olen niin iloinen. Lonto ei ihmisen sorkkimista kaipaa eikä tarvitse vaikka ihminen typerässä kaikkivoipaisuuden harhassaan niin kuvitteleekin.

Luonto kyllä hävittää loisensa ja veiraslajinsa - ihmisen - ei hätää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi