Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko yhtään yrittäjää joka ei kikkaile raha- ja veroasioissaan?

Vierailija
22.10.2021 |

Minun tuttavapiiriin on tullut vuoden sisällä yrittäjiä ja kun kuulen mitä yrittäjäystäväni kertoo, niin kaikkea käytetään hyväksi. Asuntoja ja autoja ostetaan, ja vaikka asuntosijoittaminen ei ole ollenkaan tätä yrityksen toimintaa, niin niitä kuitenkin ostetaan muka yritykselle ja siten maksetaan helposti asuntolainaa, myös lähes kaikki mitä kotiin hankitaan, kierrätetään jotenkin yrityksen kautta, että saadaan tosi halvalla. Veroja kierretään kuulemma myös jotenkin ulkomaiden kautta ja tukia haetaan ja saadaan, ja sitten on hätä keksiä joku kehitysidea, ettei tukia peritä takaisin. Minua ei oikeastaan haittaa muuten, mutta se vaan ihmetyttää, että nämä samat tyypit on sitä mieltä, että kaikki muut tuet pitäisi lakkauttaa paitsi yritystuet ja samaan aikaan melskaavat, että kuka hullu Suomeen mitään veroja maksaa kun voi kikkailka rahansa jotenkin muualle. Kun juttelin ystäväni kanssa, niin hän sanoi, että kaikki yrittäjäthän näin tekee. Onko tosiaan näin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään pienyrittäjö ei mitään yritystukia saa, sä keksit päästäsi näitä juttuja.

Vierailija
2/4 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään pienyrittäjö ei mitään yritystukia saa, sä keksit päästäsi näitä juttuja.

Kyllä muuten saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yrittäjä ja ei se sijoitusasunnon osto mitäön kikkailua ole.

Osa aloittavista yrittäjistä saa starttirahaa, aika harva kuitenkin. Mitään muita tukia ei kyllä saa.

Vierailija
4/4 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin yrittäjä toistakymmentä vuotta, enkä kikkaillut koskaan mitenkään - ei nimittäin ollut siihen mahdollisuuksia. Päädyin yrittäjäksi laittomien potkujen jälkeen enkä saanut mitään tukia koskaan mistään. Maksoin kirjanpidosta ulkopuoliselle, mutta minulle satuttiin suosittelemaan aika huonoa kirjanpitäjää, joka vuosi toisensa jälkeen aiheutti minulle vain ylimääräisiä menoja. Tämä siis selvisi sitten, kun kaikki oli jo ohi.

Nyt katselen talousuutisia harmitellen sitä, että en osannut kikkailla enkä rötöstellä. Meni nimittäin lopulta työ, koti, maine, kaverit ja kaikki muu paitsi tämä tietokone ja joitakin muita juttuja Jäi esimerkiksi yhdet kengät. Yhdet. Ei paljon tätä huonommin voisi mennä, vaikka olisin joutunut vankilaan tai tullut tuomituksi jättisakkoihin. Loppuelämä on kituuttamista ja katumista. Eikä yhtään lohduta se, että olin umpirehellinen alusta katkeraan loppuun saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi