Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kylässä tuputetaan makeaa?

Vierailija
26.12.2014 |

Olen raskaana ja mulla tulee makeansyönnistä tosi paha olo, jos vähänkin syön määrääni enempää. Nyt jouluna ollut aika ongelma. Miksi joka paikassa tuputetaan sitä makeaa? Miksei se riitä,  että otan esimerkiksi yhden piparin ja yhden konvehdin?  Miksi joka kyläpaikassa pitäisi maistaa myös kakkua, kahvikakkua, joulutorttuja,  jne? Jos pöydässä on monta sorttia, eikö idea ole se, että kukin valitsee mieleistään, ei niin, että jokaisen on pakko mättää kaikkea kaksin käsin?

TäTänään edessä vielä kaksi joukuvierailua. Odotan jo kammolla sitä syyllistämistä,  kun en voi ahmia herkkuja. Etkö sä nyt totakaan ota ja eikö sulle kelpaa, tämä mun mielestä kyllä ihan hyvää, ota nyt edes kakkua vielä, ota toinenkin pala. Tapaninpäivänä emännillä on jo paniikki, että kuka nämä kaikki sitten syö...

Miksi? Miksi joka paikassa pitää olla tarjolla ne samat tortut, piparit,kinkut ja laatikot?  Tapanina ne tulee jo korvista ulos.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ongelma. 

Afrikassa raskaana oleva äiti jyrsii sokeriruokon juuria jos hyvä päivä sattuu. 

Vierailija
2/12 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy. Sano ettei maistu, olen raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole edes raskaana ja silti sama ongelma, ei vain jouluna vaan aina. En vaan pidä makeasta ja Se on jotenkin tosi vaikea käsittää. En pysty syömään suklaita tai karkkeja tai kakkuja, tulee paha olo. Ja pakko kuitenkin maistaa ettei emännälle tule paha mieli.

Vierailija
4/12 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei se sanominen auta. Huomasin sen jo tuossa ennen joulua kyläillessä,  kun ihmisillä alkoi jo olla kaapit täynnä jouluherkkuja. Sama aikoinaan, kun laihdutin. Se ei koskaan kelvannut, että otin pöydästä esim vain tarjolla olleita mandariineja. Ei, kun pakko ottaa niitä makeita leivonnaisia myös. Miksi? Miksei saa syödä,  mikä maistuu?

Vierailija
5/12 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:20"]

Mä en ole edes raskaana ja silti sama ongelma, ei vain jouluna vaan aina. En vaan pidä makeasta ja Se on jotenkin tosi vaikea käsittää. En pysty syömään suklaita tai karkkeja tai kakkuja, tulee paha olo. Ja pakko kuitenkin maistaa ettei emännälle tule paha mieli.

[/quote]

Joo, en ymmärrä, kun emäntä alkaa tuossa asiassa aina marttyyriksi. Ite olen tehnyt ja kyllä kaikkien mielestä tämä mun leivonnainen on aina niin hyvää, mikä on, kun et tykkää.. Kun kyse ei ole siitä vaan ei vain maistu. Miksi se, jotarjottavaa ei mätä hulluna, koetaan jotenkin loukkaukseksi? 

Vierailija
6/12 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:13"]Miksi joka paikassa pitää olla tarjolla ne samat tortut, piparit,kinkut ja laatikot?

[/quote]

Lähetä vierailupaikkaan ennalta lista, jossa lukee, mitä ruokia olet edellisessä paikassa syönyt ja ilmoita, ettei niitä samoja ruokia saa tarjota. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
7/12 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:20"]

[/quote]

Niin totta. Emännälle ei saa tulla paha mieli, mutta vieraalle saa. Kyllä emännällä pitäis sen verran olla käytöstapoja, että uskoo lauseen: "ei kiitos"

Vieraalla ei ole mitään velvollisuutta syödä emännän mieliksi.

Vierailija
8/12 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä tulen kylään, lapioin isäntäväen konvehdit naamaani kaksin käsin ja sen jälkeen suuntaan jääkaapille.

Vierailija
9/12 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:13"]
Miksi? Miksi joka paikassa pitää olla tarjolla ne samat tortut, piparit,kinkut ja laatikot?  Tapanina ne tulee jo korvista ulos.
[/quote]

Älä syö niin paljon torttuja, pipareja, kinkkia ja laatikoita.

Vierailija
10/12 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen juonut kupillisen kahvia ja syönyt sen yhden konvehdin, piparin tms. ja emäntä tyrkyttää lisää, niin sanon "ei kiitos". Jos tämä ei riitä, kiitän talonväkeä ja lähden pois. Siinä vaiheessa alkaa kamala parku, että et kai nyt vielä ja on se ja tämä puhumatta jne. Vastaan ystävällisesti mutta jämäkästi, että nyt on aika lähteä, ei selittelyjä tms. Kuin toimisi lasten kanssa eli tehdään eikä selitellä.

Jos talonväki saa olla epäkohtelias, niin minulta ei voi edellyttää yhtään enempää käytöstapoja.

Vierailija
11/12 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:13"] Miksi? Miksi joka paikassa pitää olla tarjolla ne samat tortut, piparit,kinkut ja laatikot?  Tapanina ne tulee jo korvista ulos. [/quote] Älä syö niin paljon torttuja, pipareja, kinkkia ja laatikoita.

[/quote]

Me ollaan tänä vuonna kyläilty joulunpyhinä jo paikassa. Pakko, kun sukulaiset loukkaantuu muuten. Joka paikassa samat sapuskat tarjolla. Ja tänään vielä kaksi kyläpaikkaa. Meillä ei ole kotona pipareita,  torttuja, kinkkua tai laatikoita. Ja silti olen niitä nyt kahden päivän aikana jo syönyt niin, että oksettaa.

Vierailija
12/12 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:13"] Miksi? Miksi joka paikassa pitää olla tarjolla ne samat tortut, piparit,kinkut ja laatikot?  Tapanina ne tulee jo korvista ulos. [/quote] Älä syö niin paljon torttuja, pipareja, kinkkia ja laatikoita.

[/quote]

Me ollaan tänä vuonna kyläilty joulunpyhinä jo paikassa. Pakko, kun sukulaiset loukkaantuu muuten. Joka paikassa samat sapuskat tarjolla. Ja tänään vielä kaksi kyläpaikkaa. Meillä ei ole kotona pipareita,  torttuja, kinkkua tai laatikoita. Ja silti olen niitä nyt kahden päivän aikana jo syönyt niin, että oksettaa.

[/quote]

Mitä sä välität sukulaisten loukkaantumisista. Jokainen aikuinen osaa ihan itse päättää, mitä suuhunsa laittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme