Suosittelisitko Nälkäpeli-elokuvia aikuiselle joka pitää dystooppisista selviytymistaisteluista?
Onko aikuisille sopiva elokuva vai lähinnä nuorille? Tykkäsitkö sinä?
Kommentit (8)
Sehän on kuin dokumentti siitä mitä lähes kaikissa länsimaissa tulee tapahtumaan.
Joten todellakin on hyvä aikuiselle. Se on kuin opetustarina tai näkymä tulevaisuuteen. Itse asiassa tuo tarina on peräti käsikirjoitus jota seurata monelle tämän hetken johtajalle.
Ihan höpö. Lähinnä teinileffa. Menee paremman puutteessa, siis eka osa. Loppuosat ihan kuraa.
En suosittelisi aikuisille. Kyllä se nuorten leffa on.
Nuorille ja henkisesti kehittymättömille suunnattua höttöviihdettä. Ihan katsottavia elokuvia kuitenkin.
Olen 55+ dystooppisten elokuvien, sarjojen ja kirjojen ystävä. Katsoin ensimmäisen Nälkäpelin, koska sitä kehuttiin niin valtavasti. Toista yritin katsoa, mutta se jäi kesken, koska fantasiansävytteinen teinien maailma ei vain kiinnosta.
On ne ihan katsottavia aikuisenakin, mutta kuitenkin selkeästi nuorille suunnattuja. Ekan osan jälkeen lähtee selvä alamäki.
Itse katsoin tuon ihan aikuisena ja todella ahdistava elokuva on, ehkä ahdistavampia koskaan näkemiäni. Ei se väkivalta tuossa pahinta ole, vaan se ahdistus. Aikuisena katsomiskokemusta pahentaa se, että tietää asioista liikaa. Elokuvahan on k12, mutta oikeasti ikärajan pitäisi olla 16. 12-vuotiaalle tuo ei ole sopivaa katseltavaa, mutta eihän tuon ikäinen ymmärrä näkemäänsä aikuisen tavoin. Olen siis nähnyt myös jotain k-18- elokuvia, jotka eivät ole mitenkään ahdistaneet, lähinnä vain ärsyttäneet kun niissä on ollut silmitöntä väkivaltaa vain väkivallan vuoksi ilman mitään merkitystä.