Mikä on oikea hetki ottaa kolmas annos?
Olen opettaja ja olen ottanut kaksi Pfizer annosta, viimeisen annoksen sain kesäkuussa.
Nyt kolmatta annosta suositellaan koko väestölle, joten minunkin vuoroni tulee pian. Haluan tietysti ylläpitää rokotesuojaa, sillä en ota riskejä koronan kanssa.
Tiedättekö mikä on suositeltu rokotushetki kolmannelle annokselle?
Kommentit (41)
Kolmas annos tulee ottaa toisen annoksen jälkeen. Jos on tarkoitus ottaa hillitysti, niin korkeintaan neljä annosta tulee ottaa ja annosten välillä on hyvä pitää 1,5-2 h väliä.
Sitten kun on valmis kupsahtamaan.
Silloin kun toinen annos on juotu. mulla menee jo 6.dez annos kossua.
Eilen ei mennyt kuin puoli tuntia ensimmäisestä annksesta, kun aloitin jo kolmatta. Tänään ajattelin pitää vähän hitaampaa tahtia.
Sitten kun rokotepassiin vaaditaan kolme annosta kahden sijaan.
Kannattaa ottaa heti, mielellään vaik useampi, tulee halvemmaksi
Miten se muka voi olla 6 kk tehosteesta jos vasta-aine tasot laskee jo 2 kk rokotuksesta
Todennäköisesti rokotus tulee olemaan se 3 kk, sehän oli myös ekan ja tokan välillä 3 kk
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja tuttavani sai 3. rokotteen (Pfizer) 8 kuukauden kuluttua toisesta rokotteesta. Ja ikää hänellä on 65 vuotta, tekee osa-aikaista työtä.
Onko tuossa mitään järkeä, jos vasta-ainetasot oli ehtinyt jo matalalle
Käytännössä jos edellisestä rokotteesta on yli 3 kk, niin henkilö on ns "viruslinko"
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti vasta vuonna 2022 tulee seuraava pakollinen rokotekierros
En usko että tätä kolmatta vahvistetta pakotetaan ottamaan, vaan se on vapaaehtoinen (koronapassi ei mene punaiseksi)
Vierailija kirjoitti:
Passissa on paikat 8 piikille.
Mahdollisimman pian kannattaa ottaa kolmas annos jotta saa sitten sen neljännenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passissa on paikat 8 piikille.
Siinä näkyy kahdeksan viimeistä koronapistosta, mutta siinä ei sanota että ne on otettava yhden vuoden aikana
Luultavasti se on 4 vuosi
Ilmeisesti rokotteet loppumassa, kun puhuvat jo puolikkaista annoksista. Harmi.
Mä otin kolmannen 4 kk toisesta. Suositus oli 4-6kk. Neljänteen oli aika 3 vkoa kolmannesta, mutta en ottanut, otan sit 4 kk kolmannesta, jos koen tarpeelliseksi.
Odotetaanhan nyt tieteen tuloksia. Vauva-palstan ”virologeiltako” sinä maisteritason ihminen kysyt? Olet provo.