Lähtisikö miehesi/kumppanisi reissuun "vieraan" naisen kanssa?
Tilanne on se että miehelleni on tulossa loma jolloin lähtee toiselle paikkakunnalle. Itse en pääse mukaan. Viikko hotellissa, lepäämistä, syömistä, uimista jne. Mies alkoi miettiä ettei kyllä koko viikkoa yksin viittisi olla, kukakohan lähtisi mukaan. Sanoi että joku harrastuksensa porukasta voisi lähteä, pitääpä kysyä. Mies on aloittanut vajaa vuosi sitten yhden harrastuksen jonka parissa viettää useita tunteja viikossa. En tunne, tiedä ketään niistä piireistä.
Keskustelu johti lopulta siihen että hän voisi pyytää reissuun kenet haluaa, vaikka naisen. Siis omasta mielestään. Ettei siinä olisi mitään outoa, ihmeellistä. Kun aloin tätä ajatusta kritisoida niin mies piti minua ihan kummallisena. Sanoi kuinka saa itse tehdä miten haluaa enkä minä voi häntä ruveta rajoittamaan tms. Miksi näen edes mitään ongelmaa tässä? Minäkin saisin mennä milloinka vain lomalle jonkun miehen kanssa! Koko keskustelu oli minulle Niin outo, ihan kuin puhuisin vieraan ihmisen kanssa. Ollaan oltu vuosikausia yhdessä eikä koskaan ole lomailtu näin. Ei mulle tulisi mieleenkään lähteä jonkun äijän kanssa hotelliin vaikka olisi samoja harrastuksia jne. Iältämme ollaan yli 40 vuotiaita. Kertokaas mulle että olenko mä tosiaan hankala ihminen kun aloin näin mitättömästä jutusta vääntämään?!
Kommentit (7)
No ei lähtisi, eikä haluaisi että minäkään lähden jonkun golfkentältä tutun Jorman kanssa hotelliin. Haloo
Voisi lähteä, tosin en olisi enää sitten odottelemassa täällä kun takaisin tulisi. Mitä järkeä olla parisuhteessa ja viettää silti kahdenkeskistä aikaa ihan jonkun random-harrastuksesta tutun naisen/miehen kanssa?
Kuulostaa suunnitellulta jutulta hänen puoleltaan.
Jos lähtisi, saisi jäädä sille tielleen.
Oma mieheni voisi toimia juuri samoin siihen saakka, että hän kyseenalaistaisi ajatuksen, ettei parisuhteessa saisi viettää lomaa vieraan ihmisen kanssa. Hän tykkää pohtia ja kyseenalaistaa ja luultavasti pyörittelisi pitkäänkin asiaa miettien, mitä pahaa siinä tapahtuisi ja kenelle. Ihan kuten hän "ei ymmärrä", mitä pahaa siinä tapahtuu, jos harrastaa parisuhteen aikana seksiä jonkun toisen kanssa.
Mutta hän on myös sanonut, että koska minä en hyväksy seksin harrastamista muiden kanssa ja hän on siihen sopimukseen suostunut, niin hän ei seksiä muiden kanssa harrasta. Ja luultavasti pohtimisensa päätteeksi toteaisi, että ei sitten myöskään lähde vieraan naisen kanssa lomalle. Ja tiedän, että hän aidosti pitää lupauksensa silloin, kun jotain lupaa.
Hän on itsekin pohtinut voisiko mahdollisesti olla aromantikko ja/tai aleksityymikko, koska hänellä ei herää suuria tunteita tuon kaltaisista asioista.
Mun mielestä kuulostaa myös suunnitellulta jutulta. Jo pelkästään se, että lähtee lomallaan toiselle paikkakunnalle rentoutumaan - ei edes ulkomaanmatkalle. Ei tapahtuisi meillä. Nyt on vipinää miehellä toisen naisen kanssa.
Ei mun mies lähtisi, vaikka minä sitä ehdottaisin. Hän ei pitäisi sitä yleisesti hyväksyttävänä ja ajattelisi varmasti, että se voi aiheuttaa minulle epävarmuutta. Enkä oikeasti minäkään sellaista ehdottaisi, vaikka luotan häneen.
En siis ymmärrä, miksi miehesi mielestä voisi toimia niin, että voi vahingoittaa luottamusta välillänne. Tässä maailmassa kuitenkin on tosiasia, että kuka tahansa voi pettää luottamuksen, minkä vuoksi kyseenalaistaminen on mielestäni tervettä kunhan se ei mene liialliseksi kyttäämiseksi. Tässä raja kuitenkin ylittyy ihan heittämällä.