kissat eivät ole itsekkäitä
Eilen kun itkin sängyssä, meidän puolivuotias scottish fold pentu tuli rinnalleni makoilemaan lähes naamaani kiinni. Sama tänään, heti kun aloin itkeä, pikkuinen tuli rinnalleni makaamaan ja taas melkein naamaani kiinni. Tossa se nyt makoilee tassut ja pää mun sylissä.
Kommentit (12)
Miten toi liittyy itsekkyyden puutteeseen? Onhan toi itsekästä, mirri haluu huomiota ja silitystä ja saa sitä. Huomenna kun ei tee enää mieli ja yrität pusutella, se repii sulta naaman irti.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:24"]Miten toi liittyy itsekkyyden puutteeseen? Onhan toi itsekästä, mirri haluu huomiota ja silitystä ja saa sitä. Huomenna kun ei tee enää mieli ja yrität pusutella, se repii sulta naaman irti.
[/quote]
Meiän kissa ei ikinä raavi tai pure. :) ja enpä tiedä huomion hakemisesta kun heti kun aloin itkeä se tuli luokseni makaamaan ja kehräämään. Ei vaatinut silityksiä tms. Ap
Mies sen sijaan on itsekäs... Oon itkenyt jo yli tunnin ja se vaan kattoo telkkaa ja on koneella ja kaikkea muuta. Piti lähteä sukulaisillekkin mutta nyt on silmät niin turvonnut ja pää kipeä enkä tiedä haluanko enää edes mennä.. eikä toi mies ees tulis mukaan. Ap
Pentuna tuo usein päteekin, mutta ennemmin tai myöhemmin kissa kyllä oppii hedonistiseksi opportunistiksi. Mulla on ollu paljon kissoja elämäni aikana ja siinä keski-iän taituttua viimeistään on jokainen kissa muuttunut selvästi siihen itsekkyyden suuntaan.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:57"]Miksi itket?
[/quote]
Riitelimme eilen illalla miehen kanssa.. Oli juonut ja suuttui kun käsitti väärin sanomani. Sanoi kyllä jo illalla anteeksi, mutta nukkui kai sohvalla eikä koko aamuun koskenut tai puhunut... Harmittaa että joulu meni näin ja mies vihoissaan paiskoi tavaroita kotona ja oli jopa kännissä lähdössä ajamaan mutta sain avaimet pois ja piilotettua. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 15:13"]Pentuna tuo usein päteekin, mutta ennemmin tai myöhemmin kissa kyllä oppii hedonistiseksi opportunistiksi. Mulla on ollu paljon kissoja elämäni aikana ja siinä keski-iän taituttua viimeistään on jokainen kissa muuttunut selvästi siihen itsekkyyden suuntaan.
[/quote]
Voi toki olla noinkin. Iloitsen siitä että meidän katti on ainakin vielä noin ihana ja kiltti. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:57"]Miksi itket?
[/quote]
Riitelimme eilen illalla miehen kanssa.. Oli juonut ja suuttui kun käsitti väärin sanomani. Sanoi kyllä jo illalla anteeksi, mutta nukkui kai sohvalla eikä koko aamuun koskenut tai puhunut... Harmittaa että joulu meni näin ja mies vihoissaan paiskoi tavaroita kotona ja oli jopa kännissä lähdössä ajamaan mutta sain avaimet pois ja piilotettua. Ap
[/quote]
En halua olla inhottava, mutta olisiko nämäkin "tunnelmat" ollut vältettävissä sillä ettei sitä viinaa revitä joulun kunniaksi? En vaan voi ymmärtää miten jotkut kytkee röpöttelyn jouluun. Meillä saunotaan, syödään hyvin ja sitä viiniäkin on pöydässä mutta ei sitä kukaan kaksin käsin kisko. Ihana mennä sitten nukkumaan ja herätä ilman krapulaa.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:57"]Miksi itket?
[/quote]
[/quote]
En halua olla inhottava, mutta olisiko nämäkin "tunnelmat" ollut vältettävissä sillä ettei sitä viinaa revitä joulun kunniaksi? En vaan voi ymmärtää miten jotkut kytkee röpöttelyn jouluun. Meillä saunotaan, syödään hyvin ja sitä viiniäkin on pöydässä mutta ei sitä kukaan kaksin käsin kisko. Ihana mennä sitten nukkumaan ja herätä ilman krapulaa.
[/quote]
Itse en juo ollenkaan :) Mies kuitenkin halusi lähteä sukulaistensa kanssa baariin enkä ala kieltääkkään, vaikka itse en ymmärrä että miksi jouluna pitää ryypätä. Ap
Kissat ovat kissoja, jotka käyttäytyvät lajityypilliseen tapaan. Emme voi inhimillistää niitä omien ajatustemme mukaan. Joka tapauksessa kissat ovat parhautta ja niiden seura tekee sielulle hyvää.
Mun kissat hätääntyy ja huolestuu jos alan itkemään. säntäävät katsomaan mitä vialla ja kävelevät hermostuneesti ympäriinsä. Sitten jos olen paikallani, esim makaan sängyllä, tulevat mahan ja jalkojen päälle loikoilemaan. :)
Kissat on iha hirveän empaattisia otuksia! <3 <3
Mites muilla kissojen kanssa ?