Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sokeribanni. Onko kokemuksia?

Vierailija
22.10.2021 |

Sokeri on täysin turha ainesosa, jota saa luonnollisessa muodossa jo kasvis ja maitosokerin muodossa. Lisätty sokeri on täysin turhaa ja aiheuttaa kehoon tulehdustilan ja addiktoi voimakkaasti. Ikävä kyllä monet ruuan valmistajat lisää valmisteisiin aina sokeria. Myös suolaisiin ruokiin.

Sokeri banniin. Oletko kokeillut ja miltä nyt tuntuu?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt diabeteslääkkeistä eroon ruokavaliolla muutama vuosi sitten . Ihan täydellistä sokerin poisjättöä en ole kokeillut, mutta syön tosi vähän mitään sokerisia. Elimistö myös nykyään reagoi ihan automaattisesti eli ihan jostain perus korvapuustista tai voisilmäpullasta, täytekekseistä puhumattakaan tulee järjettömän huono olo ja alkaa särkeä päätä. 

Vierailija
2/12 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mielihyvä on turhaa, eikö niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä jos pääsee sokerista eroon.

Vierailija
4/12 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan mielihyvää muustakin, eikö. Vaikka ulkoilusta tai mukavien ihmisten kanssa jutustelusta. Tai vaikka harrastuksesta.

Vierailija
5/12 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan mielihyvää muustakin, eikö. Vaikka ulkoilusta tai mukavien ihmisten kanssa jutustelusta. Tai vaikka harrastuksesta.

Ihmiset saa mielihyvää eri asioista.

Ei kaikesta kannata kieltäytyä

Sokeri on vaarallista, suola on vaarallista, liikunta on vaarallista, alkoholi on vaaraksi...

Eli kunhan pysyy kohtuudessa niin lähes kaikki on sallittua.

Vierailija
6/12 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka siitä sokerittomasta ruuasta.

Vierailija
7/12 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja olisi syytä kokeilla uudestaan. Kaikilla sukulaisilla verensokerin pielessä tai diabeteslääkistys. Minä olen vielä nelikymppisenä normaalin puolella ja lääkkeetön.

Isommista sokeriannoksista menee minulla sekaisin myös maha. En siis ole nyt täysi absolutisti sokerin suhteen, vaikka kartankin isompia määriä.

Ajattelin ottaa ryhtiliikkeen tähän.

Huomioita:

– monissa lounasruokaloissa jopa salaattipöydän antimissa on sokeria. Maistaa selvästi, jos sokerin käyttöä vähentää. Lähes kaikki salaatit, joissa kastike valmiina, ja kaali-puolukka-tyyppiset. Yyh.

– moni makeutusaine nostaa verensokeria, insuliinia tai molempia ja haittaa lisäksi suoliston tasapainoa.

Tsemppiä lakkoon!

Vierailija
8/12 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ärtyneen suolen oireyhtymä vuosikausia. Vihdoin pari kuukautta sitten tajusin kokeilla sokerin oleellista vähentämistä. Parempi ruokavalio, sokeria vähän ja nyt on oireet hävinneet oikeastaan kokonaan.

Vierailija
9/12 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ärtyneen suolen oireyhtymä vuosikausia. Vihdoin pari kuukautta sitten tajusin kokeilla sokerin oleellista vähentämistä. Parempi ruokavalio, sokeria vähän ja nyt on oireet hävinneet oikeastaan kokonaan.

Olisi hyvä, jos tämä olisi yleisemmin tiedossa.

Laitosruoan laatukriteereissä sokerin määrää ei rajoiteta mitenkään. Samaan aikaan suomalaisten suolistosairaudet ja -vaivat lisääntyvät.

Vierailija
10/12 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sillä on väliä syökö 1-2 keksiä paketista vai koko paketin, kaikki ehdottomuus on minusta jotenkin sairasta.

Vierailija
11/12 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä, jos tämä olisi yleisemmin tiedossa.

Laitosruoan laatukriteereissä sokerin määrää ei rajoiteta mitenkään. Samaan aikaan suomalaisten suolistosairaudet ja -vaivat lisääntyvät.

Laitosruuissa on 2 asiaa joita ne seuraa. Toinen on valmistushinta, eli saadaan ruoka tarjoiluun ja toinen on kalorimäärä. Sen tulee seurata minimiä, tällöin kalorimäärä saavutetaan huijaamalla laittamalla sitä sokeria kaikkeen.

Vierailija
12/12 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka siitä sokerittomasta ruuasta.

Ihmisen mieli on siitä ovela että se keksii kielletylle mielihyvälle jonkin korvaavan tyydyttäjän, vaikka henkilö itse kieltäisi sellaisen olemassaolon.