Mitä hyvää vkonlopuissa on?
Paitsi se ettei tarvitse töihin mennä, tosin ilman hyvää työyhteisöäni olisin varmaan nuppilomalla, ristiriitaista sekin, kun "pakottaa" itsensä jaksamaan ja suoriutumaan ja vetämään "kaikki ok mitä nyt väsyttää"-roolia vaikka samaan aikaan haluaisi vain paeta peiton alle ja olla vaan.
Itse en keksi muuta kuin sen, että voin nukkua päiväunetkin, muuten ne on vain öllöttämistä ja kotitöitä+pakollinen ruokakauppakeikka.
Mikä teidän mielestä on vkonlopuissa kivaa, miksi odottaa niitä?
Kommentit (19)
On kaksi päivää aikaa - aamusta iltaan - aikaa tehdä mitä itse haluaa. Arki-illat on niin lyhyitä, että harvoin viitsii edes lähteä kyläilemään minnekään tai kutsua ketään kylään. Viikonloppuisin ehtii ja jaksaa. Mulla on lisäksi aina kotona menossa jotain "projekteja" ja viikonloppuisin saa enemmän aikaan. Esim huomenna maalaan keittiön katon ja käyn läpi vielä loput keittiötarvikkeet eli mitkä pidän itselläni ja mitkä laitan kierrätykseen. Teen paljon käsitöitä ja viikonloput on hyviä isompien ompelutöiden tekemiseen.
Kuulostatpa 3 äärimmäisen energiseltä, minä en jaksa mitään. Sekin asia mikä kuristaa, olisi asioita joita tehdä, mutta en vain saa aikaiseksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostatpa 3 äärimmäisen energiseltä, minä en jaksa mitään. Sekin asia mikä kuristaa, olisi asioita joita tehdä, mutta en vain saa aikaiseksi.
Ap
En ole äärimmäisen energinen. Työpäivien jälkeen olen ihan raato ja saamaton. Mutta jos haluan tehdä jotain muutakin kuin töitä ja ulkoiluttaa koiraa, mun täytyy tehdä niitä asioita viikonloppuisin. Arkisin en jaksa. Roikkuu mulla rästissä asioita, joita en yhtään haluaisikaan tehdä - en edes viikonloppuisin - mutta suljen sujuvasti silmäni niiltä ja teen viikonloppuisin asioita, jotka tuottaa mulle iloa. Monesti käy niin, että kun olen ensin vaikka lauantaina käynyt tapaamassa ystäviäni, jaksankin illalla tarttua myös johonkin rästissä olevaan hommaan. Teen sitä jonkin aikaa ja sunnuntaina taas jotain, mistä tykkään.
No, minulla ei ole ainoatakaan ystävää jota vapaa-ajalla tavata eli en saa sellaisestakaan energiaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No, minulla ei ole ainoatakaan ystävää jota vapaa-ajalla tavata eli en saa sellaisestakaan energiaa.
Ap
Se on ikävää :(
Tähän vuodenaikaan se, että saa nukkua pitkään. Jostain huhti-toukokuulta syyskuun alkupuolelle saakka vietimme keskimäärin joka toisen viikonlopun (+ kuuden viikon kesäloman) reissaamalla eri puolilla Suomea.
Sitten, kun korona helpottaa, vietämme niitä taas reissaamalla eri puolilla Eurooppaa parin kuukauden välein.
Mutta joo, tähän aikaan vuodesta suurin nautinto on siinä, että saa nukkua, lojua kirjan kanssa sohvannurkassa, tehdä käsitöitä, katsella elokuvia, istua saunan jälkeen takan äärellä ja juoda skumppaa tarvitsematta miettiä seuraavan aamun heräämistä ja aina sään salliessa voi tehdä koiran kanssa juuri niin pitkän aamu(päivä)lenkin kuin huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minulla on vapaata aina. Joten päivät kulkee saman raataan. Merkaan vain kunkin päivän kohdalle ympyrän.Tiedän sitten mikä päivä menossa.Ystäviä ei minullakaan,on tutavia joiden hätä vara olen!Ottavat kontakti vain kun heillä ei muuta Ja heti pitäisi tavata.Ei kiitos enää.En suostu oleman hätävara,Mielummin yksin.Kaikeen kun totuu ja oppi ole yksin.
Aamulla pitkään nukkuminen on viikonlopuissa parasta.
Sunnuntaini kohokohta on uusi videopostaus ilmailuaiheisella youtubekanavalla 74 Gear.
On vain sellainen olo, etten enää jaksaisi, en enää meinaa nähdä valoa missään. Ja on ihan hirveä ikävä kotoa pois muuttanutta lasta, ei mitään hajua milloin seur kerran nähdään, nähty vain 1x sen jälkeen kun muutti kesällä pois, koska välimatkaa sen verran.
Väsyttää 😢.
Ap
Viikonloput on ihmisen parasta aikaa. Sen tajuaa vasta kun alkaa tehdä kolmivuorotyötä.
Kun meillä on miehen kanssa samaan aikaan viikonloppuna vapaata, käymme syömässä ja juomassa ja ehkä leffassa. Kevyessä darrassa on ihanaa lähteä maleksimaan pitkälle kävelylenkille joen rantaa pitkin. Mäkkärin kautta kotiin ja sylikkäin katsomaan Netflixiä illaksi.
Tosin nyt mulla on kolme seuraavaa viikonloppua vapaata ja kaikkiin varattu jo kauan sitten kekkereitä. Ystävän halloween-bileet, lapsuuden tyttöporukan kanssa syömään, kaverin kanssa stand uppiin, syömään ja juomaan..
Oispa useammin näin paljon viikonloppuja vapaana.
Vierailija kirjoitti:
12, älä viitsi.
?
Saa tehdä rauhassa töitä toimistolla. Teen huonojen kelien aikana tunteja sisään. Kaikki viikonlopun aktiviteetit on minulla kielletty koska olen laihdutuskuurilla. Sama sitten tehdä töitä.
On aikaa lapsille. Ei tarvitse aamulla lähteä mihinkään vaan voi nukkua pitkään ja parasta aamuisin kun oma poika tai miksei tytötkin kömpivät mun peiton alle kainaloon nukkumaan, on aikaa läheisyyteen. Illalla vaimon kanssa saunaa ja seksiä. Aikaa käydä koiran kanssa oikein pitkällä lenkillä. Levätä tai harrastaa... M33v
Vierailija kirjoitti:
Viikonloput on ihmisen parasta aikaa. Sen tajuaa vasta kun alkaa tehdä kolmivuorotyötä.
Kun meillä on miehen kanssa samaan aikaan viikonloppuna vapaata, käymme syömässä ja juomassa ja ehkä leffassa. Kevyessä darrassa on ihanaa lähteä maleksimaan pitkälle kävelylenkille joen rantaa pitkin. Mäkkärin kautta kotiin ja sylikkäin katsomaan Netflixiä illaksi.
Tosin nyt mulla on kolme seuraavaa viikonloppua vapaata ja kaikkiin varattu jo kauan sitten kekkereitä. Ystävän halloween-bileet, lapsuuden tyttöporukan kanssa syömään, kaverin kanssa stand uppiin, syömään ja juomaan..
Miksi vain ruokaa ja elokuvia, Netflixiä. Miksei mitään kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain ruokaa ja elokuvia, Netflixiä. Miksei mitään kivaa?
Me nautitaan ulkona syömisestä, leffateatterissa käymisestä, ulkoilusta, baareissa tanssimisesta ja sohvailusta. Kai tekisimme eri asioita jos nuo eivät tuottaisi mielihyvää.
?
Ap