Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaasalaiset selittäkää yks juttu. Kun Vaasan asukkaista vain 23% on ruotsinkielisiä, niin miksi turisti törmää vain näihin hoonosoomityyppeihin?

Vierailija
21.10.2021 |

Käytännössä kaikki asiakaspalveluihmiset (taksikuskit, kassat, kahvilamyyjät jne) olivat ruotsinkielisiä.

Miksi? Pidetäänkö suomenkielisiä jossain lukkojen takana?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en ole huomannut samaa tänne muutettuani. En siis kai voi vastata kysymykseen.

Selvästi suurin osa myyjistä ynnä muista on ollut joko suomenkielisen kuuloisia tai puhunut vain englantia suoraan.

Vierailija
2/6 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole moista huomannut, vaikka olen koko ikäni Vaasassa asunut. Epäilen kuitenkin, että havaintosi perustuu siihen, että Vaasaahan ympäröi hyvin ruotsinkielinen kunta Mustasaari, ja erittäin moni sieltä käy Vaasassa töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on vaasassa laitettu tehtaaseen 9 euron päiväkorvauksella.

Vierailija
4/6 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa sijaitsee ruotsinkielisellä Pohjanmaalla, jossa vain n. 40% väestöstä on suomenkielisiä. Se, että Vaasan kuntarajojen sisäpuolelle saadaan piirrettyä suomenkielinen enemmistö, ei kuitenkaan kerro koko totuutta siitä, ketkä Vaasassa käyvät töissä, tai asioilla.

Vierailija
5/6 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Vaasaan kuusi vuotta sitten. Koen kyllä, että ruotsinkieli on vahvasti esillä. Mutta kyllä asiakaspalvelua saa yhtä hyvin suomenkielellä. Ruotsinkieliset pitävät hyvin puolensa. Palvelua on saatava omalla äidinkielellä. Monissa työpaikoissa varmaan vaaditaan myös ruotsinkielen taitoa. Luulen, että ruotsinkieliset ovat ylpeitä kielestään ja onhan se osa heidän identiteettiään. Miksi eivät siis puolustaisi omaa kieltänsä. Jollei täällä länsirannikolla, niin missäs sitten!

Vierailija
6/6 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutyössä osattava ruotsia. Siksi. Onneksi muuten ei tartte osata, täällä paljon meitä suomenkielisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan