Unohdin laittaa sokeria graaviloheen!!
Nyt vasta muistin. Ma-iltana graavasin ja huomenna syödään. Tuliko paha moka?
Kommentit (18)
Luin ohjeesta, että 2 vrk pitää graavautua!
Ensimmäistä kertaa tein.
-ap
Ei haittaa sokerin puute, mutta kannattaa ottaa suolat jo pois.
No hitto. Otan heti aamulla! Mut hyvä, jos sokerin pois jäänti ei haittaa.
Suolasin kalan noin 19 aikaan illalla joten aamuun mennessä on 1,5 vrk graavautunut. Joko sitä uskaltaa sitten jo maistaa? :)
kyllä suolainen kala on parempi kuin mauton, mikään ei oo yökömpää kuin huonosti suolattu lohi.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 00:04"]
No hitto. Otan heti aamulla! Mut hyvä, jos sokerin pois jäänti ei haittaa. Suolasin kalan noin 19 aikaan illalla joten aamuun mennessä on 1,5 vrk graavautunut. Joko sitä uskaltaa sitten jo maistaa? :)
[/quote]
Uskaltaa varmasti. Itse suolasin tänään joskus viideltä ja huomenna syödään. Mitä aiemmin suolat "uskaltaa" ottaa pois, sitä parempaa graavilohi mielestäni on. Pehmeää ja ihanaa.
Vau määkbn haluaisin tehö itte graailohta!
Huonosti suolattu graavilohi on ihan suolesta ja turhaa. Miehen versiointiin piti aina laittaa itse vähän suolaa päälle että maistui miltään, nyt onneksi antaa mun vääntää noi kalaruuat.
Me ei olla koskaan laitettu sokeria graavikaloihin. Mutta tosiaan, niin kuin joku sanoi niin kannattaa ottaa suola jo pois ettei tule liian suolainen kala.
Mua jänskättää laitoinko suolaa tasaisesti, mut kai se siitä leviää. Painokin ollut päällä j välillä käännetty. Ekaa kertaa asialla minäkin...
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 00:04"]
No hitto. Otan heti aamulla! Mut hyvä, jos sokerin pois jäänti ei haittaa. Suolasin kalan noin 19 aikaan illalla joten aamuun mennessä on 1,5 vrk graavautunut. Joko sitä uskaltaa sitten jo maistaa? :)
[/quote]
Uskaltaa varmasti. Itse suolasin tänään joskus viideltä ja huomenna syödään. Mitä aiemmin suolat "uskaltaa" ottaa pois, sitä parempaa graavilohi mielestäni on. Pehmeää ja ihanaa.
[/quote]
Ja raakaa. Yök.
Jos syötte huomenna, niin kokeile laittaa ripaus sokeria vielä nyt. Olisiko ihan huono idea, en tiedä.
jos kala jää mauttomaksi, ne voi paistaa pannulla ja syödä silleen tai tehä kiusausta jopa suolasesta kiusausta.
Ei siihen mitään sokeria tartte laittaa.
No ei se sokeri enää mahda sitä kovettumista kumota, 13.
Oikein hyvä tulee ilman sokeria. Kaksi päivää on melko sopiva aika suolata etenkin, kun leikkaa oikein ohuiksi siivuiksi. Minä usein teen niin, että graavaan kaksi samalla kertaa, toinen pakkaseen ja toinen jääkaappiin. Jääkaapissa olevan annan maustua puolitoista vuorokautta (22. illasta 24. aamupäivään). Vuoden tokavikana iltana siirrän pakkasessa olleen jääkaappiin, jolloin se on loistavana uudenvuoden herkkuna.
Paksua lohifilettä ei pysty suolaamaan liikaa kun käyttää karkeaa merisuolaa.
Ei se haittaa, en minäkään aina laita. Vaikuttaa vähän rakenteeseen, sokeri pehmentää. Mutta sulla on kyllä aika suolainen kala, kun on niin kauan graavautunut. Itse otan suolat pois viimeistään 24 h päästä, mut makuasia.