Olen vaativa. En haluaisi olla.
Koskee niin itseäni kuin lapsiani. Vertaan meitä muihin ja tunnen huonommuutta. Miten oppisin pois tästä?
Kommentit (6)
Vaikea juttu.. Kai pitäisi vaan yrittää olla armollisempi. Keskittyä vain omiin tuntemuksiin, ei muiden elämillä/ajatuksilla ole väliä. Kun tulee päähän joku hullu vaatimus, niin miettii onko sillä nyt niin käytännön merkitystä..onko loppujen lopuksi väliä kokonaisuuden kannalta..
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:29"]Vaikea juttu.. Kai pitäisi vaan yrittää olla armollisempi. Keskittyä vain omiin tuntemuksiin, ei muiden elämillä/ajatuksilla ole väliä. Kun tulee päähän joku hullu vaatimus, niin miettii onko sillä nyt niin käytännön merkitystä..onko loppujen lopuksi väliä kokonaisuuden kannalta..
[/quote]
Niin. Hyvä vinkki. Tuntuu vain etten koskaan ole riittävä muille .ap
Itsetutkiskelulla. Kun tiedät miksi teet jotain mitä teet, on helpompi opetella pois siitä.
Aloita vaikka lainaamalla kirjastosta tai ostamalla kirjakaupasta näitä "self help" kirjoja.
Hyväksymällä itsesi sellausena kuin olet. Aina kun alkaa vertailuttamaan, totea itselkesi, että minä nyt olen tällainen ja se riittää. Tätä jos jaksaa toistaa ja toistaa, niin alkaa helpottaa jossain kohtaa.
Näin kai. Väkisin tulee verrattua. Kotia,lapsia,ihan kaikkea. Ap
Up