Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei väliä" "Minulle ihan sama" "Tehdään miten haluat"

Vierailija
19.12.2014 |

Onko myötäily aivan hirveää, ärsyttävää?

Vaikka syynä olisi halu kuunnella toisen mielipiteitä tai olla ärsyttämättä toista vahvoilla mielipiteillä?

Eikö voida hyväksyä, että kaikkiin asioihin ei kaikilla vain ole vahvoja mielipiteitä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin ihmisiä on myös pakko myötäillä, koska jos he ovat päättäneet, vaikka että mennään katsomaan jotain tiettyä elokuvaa, niin vaikka yrittäisi esittää muita vaihtoehtoja, niin he puhuvat sinut joka tapauksessa ympäri katsomaan sitä heidän valitsemaansa. Joten, jos haluaa leffaan kyseisen ihmisen kanssa (tää leffa-juttu vaan yksi esimerkki), niin helpompi vaan sanoa jo heti kättelyssä "minulle ihan sama". Jos tällaisen ystävän valitsema leffa on minunkin ykkössuosikki, niin sanon kyllä heti, että joo mennään ihmeessä, enkä "ihan sama"...

Vierailija
2/20 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se raja sitten oikeasti menee?

Onko ärsyyntymisen paikka jos joku vastaa kysymykseen: "moneltako mennään lenkille?", minulle käy kaikki ajat? Miten tärkeissä asioissa pitää pitää kiinni omista mielipiteistä ettei vain vahingossa tule ärsyttäneeksi kanssaeläjää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 00:43"]

Onko ärsyyntymisen paikka jos joku vastaa kysymykseen: "moneltako mennään lenkille?", minulle käy kaikki ajat? Miten tärkeissä asioissa pitää pitää kiinni omista mielipiteistä ettei vain vahingossa tule ärsyttäneeksi kanssaeläjää?

[/quote]

Luulen, että ärsyyntymisen raja menee siinä, jos mitä tahansa kysyttäessä on aina ihan sama. Yksittäiset jutut ei ole se ongelma. Jos joudut aina päättämään kaikesta, niin se on ärsyttävää.

Vierailija
4/20 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 00:49"]

[/quote]

Luulen, että ärsyyntymisen raja menee siinä, jos mitä tahansa kysyttäessä on aina ihan sama. Yksittäiset jutut ei ole se ongelma. Jos joudut aina päättämään kaikesta, niin se on ärsyttävää.

[/quote]

Olisikin elämä näin.

Itse olen saanut tulikivenkatkuista kommenttia, kun en ole ollut valmis ottamaan definitiivistä kantaa johonkin minulle täysin triviaaliin seikkaan.

Ilmeisesti miehiltä ei sallita myötäilyä, vaan auktoriteetti on osoitettava heti ja stereotyyppisen maskuliinisesti.

Vierailija
5/20 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 00:56"]

[/quote]

[/quote]

Olisikin elämä näin.

Itse olen saanut tulikivenkatkuista kommenttia, kun en ole ollut valmis ottamaan definitiivistä kantaa johonkin minulle täysin triviaaliin seikkaan.

Ilmeisesti miehiltä ei sallita myötäilyä, vaan auktoriteetti on osoitettava heti ja stereotyyppisen maskuliinisesti.

[/quote]

Eipä ole kokemusta noin stereotyyppisestä ajattelusta. Taitaa näkemys perustua melko pieneen otokseen.

Vierailija
6/20 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 00:59"]

[/quote]

[/quote]

Olisikin elämä näin.

[/quote]

Eipä ole kokemusta noin stereotyyppisestä ajattelusta. Taitaa näkemys perustua melko pieneen otokseen.

[/quote]

Varmasti kyllä.

Ilman kyseisiä kokemuksia en varmasti olisi edes tällaista ketjua aloittanut. Luonteeseeni ei vain kuulu olla jokaisesta asiasta täysin ehdottomasti jotain mieltä, joten tällaiset asia rassaavat minua. Ja ajavat minua muuttamaan suhtautumistani normielämän kyselyihin.

Vierailija
7/20 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 01:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 00:59"]

[/quote]

[/quote]

Olisikin elämä näin.

[/quote]

[/quote]

Varmasti kyllä.

Ilman kyseisiä kokemuksia en varmasti olisi edes tällaista ketjua aloittanut. Luonteeseeni ei vain kuulu olla jokaisesta asiasta täysin ehdottomasti jotain mieltä, joten tällaiset asia rassaavat minua. Ja ajavat minua muuttamaan suhtautumistani normielämän kyselyihin.

[/quote]

Ehdottomuus on enemmänkin luonnotonta, vaikkakin jossain tilanteissa käytännöllisintä. Avoimet vaihtoehdot jättävät tilaa kysymyksille. Ehdottomuus luo turvaa ja siihen tukeudutaan helposti, yleisellä tasolla.

Vierailija
8/20 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se, että on ihan sama tarkoittaa että ei juuri kiinnosta ja se joskus loukkaa. Jos ehdottaa yhteistä tekemistä ja kaikki vaihtoehdot on ihan sama, niin se kuulostaa siltä ettei toista juuri nappaa. Itselle tulee sellainen olo, että antaa sitten olla kun on kerran ihan sama.

Vierailija
9/20 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:26"]

Vaikka syynä olisi halu kuunnella toisen mielipiteitä tai olla ärsyttämättä toista vahvoilla mielipiteillä?

Eikö voida hyväksyä, että kaikkiin asioihin ei kaikilla vain ole vahvoja mielipiteitä?

[/quote]

jotkut naisille tärkeät asiat eivät vain ole miehille yhtään tärkeitä. 

'laitetaanko maljakko tähän vai tohon viereen'   IHAN SAMA 

Vierailija
10/20 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on pahoja, jos on aina vaan jyrkät mielipiteet tai sitten kaikki on ihan sama.

Jostain syystä olen tavannut paljon kummankin lajin edustajia. Ne joilla on mielipiteet esim. syömään mentäessä haukkuvat aina kaikki paikat joita kehuu hyviksi. "Kun mää en oikeen tykkää siitä kun siellä.." alkaa kaikki lauseet.

Sitten on ne jotka sanovat vaan "no ihan sama" ja "mennään vaan" eikä mistään voi päätellä viihtyikö koko tyyppi edes.

Tuo "ihan sama" jutun ehkä ymmärtää jos kyseessä on sellainen kiltti ja myötäilevä ihminen. Mutta usein nuo ihan samat on vain hieman passiivisia tai perustöykeitä luonteita. Myös joillekin mt-ongelmaisille tuo "ihan sama" on kiukuttelukeino kostovälineenä jostakin aiemmin tapahtuneesta.

Vierailija
11/20 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteen. Mä oon ollut se ihan sama...ehkä väsymystä ja vähän masennusta tai totuttu tapa. Juttele. Kerro, että nyt on sun vuoro päättää tässä asiassa. Juttele siitä, mikä ärsyttää...voi se olla kivakin päättä, mutta jos et halua, niin kerro se.

Vierailija
12/20 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan sama" on töykeästi sanottu toisen ehdotuksiin.

Miksei voi sanoa "Minulle käy kyllä kumpikin, tykkään molemmista" tai "Ei ole menoa, niin käy mikä aika vaan" Aina keksii jotain muuta sanottavaa kuin ihan sama!

Vierailija
13/20 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä ärsyyntyykö siitä. Minusta se ei ole ollenkaan ärsyttävää, minusta myötäilevä ihminen on ihana, koska sehän tarkoittaa että minä saan päättää mitä tehdään. Kunhan siis on AIDOSTI myötäilevä, eikä sellainen että vaikka matkakohteen valintahetkellä sanoo että ei väliä, tehdään kuten haluat, mutta sitten kun ollaan siellä minun valitsemassani kohteessa, kitisee koko matkan että kun on tylsää ja en minä olisi tämmöiseen paikkaan halunnut. Minulla oli  nuorena tuollainen muka-myötäilevä miesystävä, joka ei ikinä sanonut mielipidettään mutta sitten kitisi kun minä tein päätökset, SE oli ärsyttäävää. Aito myötäilevyys ei.

Vierailija
14/20 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin ärsyttäävää kun ei osata sanoa omaa mielipidettä ! Sit kun sanon mitä tehdään (kun toiselle on 'ihansama') , tulee fiilis et 'pakottaa toisen tekee jotain vastoin tahtoaan' .eikä kyse saata olla sen kummemmasta kuin 'minne mennään syömään tai mitä tehdään' tms. 

Ei kaivata vahvoja mielipiteitä, kaivataan vain mielipiteitä ja sit katsotaan asia yhdessä!

Vierailija
15/20 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:26"]

[/quote]

Aina kaikilla asioilla ei ole hirveästi merkitystä.

Vierailija
16/20 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:35"]

Toi on niin ärsyttäävää kun ei osata sanoa omaa mielipidettä ! Sit kun sanon mitä tehdään (kun toiselle on 'ihansama') , tulee fiilis et 'pakottaa toisen tekee jotain vastoin tahtoaan' .eikä kyse saata olla sen kummemmasta kuin 'minne mennään syömään tai mitä tehdään' tms. 

Ei kaivata vahvoja mielipiteitä, kaivataan vain mielipiteitä ja sit katsotaan asia yhdessä!

[/quote]

Eihän se nyt niin ole että ihmisellä ei ole mielipiteitä, jos jotku asiat ovat hänelle ihan sama.

Enemmän olisin huolissani niistä joilla on aina kaikkeen ehdoton mielipide.

Vierailija
17/20 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuunpakoilua.

Vierailija
18/20 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemukseni ovat toisenlaiset. Lähes aina saa kuulla kunniansa, jos ei ota johonkin asiaan selvää, tiukkaa kantaa.

Minulla on vahvat mielipiteet minulle tärkeissä asioissa, mutta joka päiväisissä, triviaaleissa seikoissa minulle käy yleensä päätös kuin päätös. Ja jos ei käy, ilmaisen kyllä mielipiteeni kuuluvasti. Tällainen toiminta ei vain monille käy. Kaikesta pitäisi olla mielipide, sillä muuten vaarana on ärsyyntyminen.

Vierailija
19/20 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn aina takaisin: "Onko X sinulle yhtä hyvä vaihtoehto kuin Y?" Jos vastaus on myöntävä, valitsen X:n. 

Vierailija
20/20 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri myötäilee joka-asiassa, niin se on ärsyttävää. Erittäin ärsyttävää. Minusta paras keskustelu syntyy kun kummatkin kertovat omat mielipiteensä ja kuuntelevat toisen mielipiteen. Muuten jääkeskustelut melko yksipuolisiksi ja tylsiksi. Eihän eriävistä mielipiteistä pidä riitaa aloittaa, vaan kummatkin yrittävät peustella kantansa mahdollisimman hyvin, toinen ehkä huomaa olleensa väärässä saadessaan uusia näkökulmia, ja jos ei, niin sitten ollaan asiasta erimieltä.

Kaikkiin asioihin ei tietenkään ole kaikilla vahvoja mielipiteitä, eikä se ainakaan minua ärsytä. Eihän minullakaan ole mielipiteitä asioihin, joista en tiedä tarpeeksi muodostaakseni mielipiteen. Nämä ärsyttävät mielistelijät ovat sellaisia joilla ei ikinä ole mitään väliä millään ja se ärsyttää.

Otetaan vaikka esimerkki: Käyn kaverini kanssa ravintolassa syömässä usein. Ja joudun aina päättämään mihin menemme, sillä kaverille on ihan sama. Onhan se minullekin ihan sama, mutta jos kumpikaan ei tee edes ehdotuksia, niin jäisi sapuskat syömättä.   Vielä pahempi on se, että usein kaverini alkaa vihjailemaan siinä vaiheessa kun olemme jo syöneet, että olisi ollut kiva mennä johonkin toiseen paikkaan.

On vaikea pitää kaverina ihmistä joka ei uskalla? tuoda omia mielipiteitä julki, sillä emme ole silloin tasavertaisia siinä suhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan