Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia että vahva plussa ollutkin tuulimuna?

05.09.2006 |

Elikkäs testasin kp 32/n.32-35 haalean mutta haamua vahvemman plussan. Siitä sitten vahvistui vahvaksi plussaksi.

Kävin alkuraskauden ultrassa tekayn kiekon mukaan rv 6+1. (Malttamaton kun olin.) No sikiökaikua ei löytynyt! Ainoastaan se " ontelo" vai mikä se nyt olikaan.. Gynekologi sanoi että joko on liian aikaisessa vaiheessa tai sitten on tuulimuna. Aika piti varata uudestaan kahden viikon päähän.

Tässä nyt painaa vaakakupissa se että mulla on ollu alusta asti tunne ettei tästä tule mitään. Elikkä olen melkein varma että on tuulimuna. Mutta toisaalta pieni toivonkipinä elää että josko sittenkin..

Ennestään mulla kaksi lasta ja keskenmeno siinä välissä.

Eikai auta kun odottaa. Joko alkaa vuoto tai ei. Ja joko löytyy vauvanalku tai ei.

Mutta jos jollain kokemuksia onko vahva plussa ollutkin tuulimuna tai muuta aiheeseen liittyvää?!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sieltä löytyi pienen pieni vauvan alku ja sydämen syke!!!!!!!! Siis ihanaa!

Olen iloinen että kerrankin olin väärässä näitten tuntemuksien kanssa. Siis voihan vieläkin olla jotain vialla mutta nyt elämme tän mukaan ja iloitsemme tästä!

Viikot vastasi kyllä eli käydessäni ensimmäisen kerran raskausviikkoja oli 6+1 mutta ei näkynyt muuta kuin raskauspussi. En tiedä miksi menin niin aikaisin kun edellisestäkin maltoin odottaa lähemmäs rv8. Tekisi mieli neuvoa että älkää menkö liian aikaisin ultraan. Voi tulla toooodeeeella pitkä aika odottaa seuraavaa ultraa jos mitään ei näykkään. Mutta jokainen tekee tietysti tuntemuksiensa (ja rahatilanteensa,heh..Haukkasi ison osan kotihoidontuesta meinaan..) mukaan.

T: Onnellinen lapsistaan 2/03, 11/05 ja rv 8+4

Vierailija
2/15 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea ja onneksi ei ollut(kaan) tuulimuna! Turvallista ja onnellista raskautta

HANNELE rv 18+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin tuulimunaraskaudessa tosi aikaisin haalean plussan. olisko ollu kp 25 (26-29), siitä se sitten vahvistui ihan vahvaksi kolmen päivän aikana. Kaikki oireet olivat muutenkin kuin ekassa raskaudessa eli en osannut mistään päätellä, että kyseessä ois ollut tuulimuna. Asia selvisi ultrassa rv 7+, odoteltiin kuitenkin viikko ja sitten sain lääkkeellisen keskeytyksen.

Toivottavasti sinulla on kuitenkin oikea raskaus kyseessä.

Vierailija
4/15 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain vahvan plussan, mutta vasta joskus kp 43/32, sitä ennen ei tullut minkäänlaista viivaa, ei haamuakaan. Kyseessä oli ensimmäinen raskaus enkä voinut kuvitella tai tiennyt että myöhäinen plussa vois tarkottaa tuulimunaa. Oireita oli ja raskaus meni " hyvin" . Tuulimuna todettiin ultrassa rv 12+ ja kaavittiin.

Se oli elämäni raskain kokemus - 3 kk onnellisen odotuksen päätteeksi kuulla että onkin kantanut mukanaan vain tyhjää pussia.

Toivottavasti sulla on ihan oikea vauva siellä salamatkustajana, vaikka sulla onkin tunne että joku on huonosti. Nyt ei auta kuin odotella sitä uutta ultraa, toivoa parasta ja pelätä pahinta.

HANNELE rv 16+3

Vierailija
5/15 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut plussaa testiin ennenkuin viikon kuluttua siitä kun menkkojen olis pitänyt ( oviksen mukaan) alkaa.

Kävin alkaraskauden ultrassa rv 6, epäili silloin että viikkoa nuorempi (mikä sopi siis tuohon että tuli + vasta viikkoa myöhemmin kuin oletin. Ajattelin että olin tulkinnut oviksen väärin). Rv 11+ aloin vuotamaan, pari päivää ennen np-ultraa, ja tuulimunahan se oli.

Vierailija
6/15 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin testasin vasta kp 37, kun en mitenkään uskonut olevani raskaana ja silloin tuli aivan kirkas plussa. Joo ' oudot' oireet oli koko ajan, mutta kun mulla ei ole kokemusta raskauspahoinvoinnista oikeassakaan raskaudessa, en hirveästi epäillyt.

Menin kuitenkin alkuraskauden ultraan kaksi viikkoa plussan jälkeen siis ' rv' 7+. ja pelkkä pussihan se sieltä löytyi, ei mitään sisällä.

Varmistusultra tehtiin jo parin päivän päästä sairaalassa ja tuomio oli tyly. Ei edelleenkään jälkeäkään sikiöstä eikä ruskuaispussia.

Mutta älä heitä toivoa vielä, tossa vaiheessa on vielä liian aikaista sanoa. Ja voimia seuraavan ultran odotteluun.

Vierailija
7/15 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se testihän mittaa raskaushormonia ja alkuraskaudessa sitä kai on reilusti vaikka kyseessä olisikin tuulimuna. Ennemminkin voisi ehkä ajatella että myöhemmin plussa muuttuisi haaleammaksi, kun pussissa ei olekaan sikiötä?

Vierailija
8/15 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua on myös infottu siitä ettei plussan vahvuudella ole mitään tekemistä tuulimunan kanssa, ei myöskään raskausoireilla tai oireettomuudella - kaikki menee kuten tavan raskaudessakin, koska tuossa alkuvaiheessa kohtu ei " tunnista" onko kyseessä tyhjä vai täysi pussukka - se toimii samalla tavoin oli kumpi vain.

Toivottavasti aloittaja on mennyt ultraan liian aikaisin ja ovis oliskin tapahtunut myöhemmin..

Voimia odotukseen ja Tsemppiä!!

Tappert ja Puksu 13+3

Vierailija
9/15 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mielenkiinnosta kyselen, että onko esim lääkärissä kuitenkin kaikki ollut " hyvin" myös tuulimunaraskaudessa, siis kohdunsuu ollut kiinni ja kohtu kasvanut viikkoihin nähden oikein.

Vierailija
10/15 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin kohtu kasvoi, oireita oli, koskaan en vuotanut mitään ja kaikin puolin oli kuten tavallinenkin raskaus. Lääkärissähän en kerennyt käyä joten en tiiä kohdunsuuta, mutta kaavinnassa kohdun koko vastasi rv 9:ää kun menossa oli rv 12, eli jonkin verran hitaammin kohtu kasvaa (vai kasvaako ensin normaalisti ja myöhemmin lakkaa kasvamasta?)

Mun käsittääkseni tuulimunaraskaudessa hormoonit nousee hitaammin, siksi esim. monilla on kokemuksia että testi näyttää plussaa vasta paljon myöhemmin, eli kyllä sillä voisi haalean viivankin selittää...? Joka tapauksessa haaleita viivoja saa paljon oikeastakin raskaudesta joten siittä on varmaan turha alkaa päättelemään mitään.

Tästä kokemuksesta viisastuneena menin seuraavassa raskaudessa heti rv 7 ultraan, jossa todettiin että nyt ei ole kyse ainakaan tuulimunasta. Se helpotti kyllä, ei tarvinut pelätä ainakaan kantavansa tyhjää pussia toistamiseen!

HANNELE rv 16+3

Vierailija
11/15 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitinkin tänne tänään kokemuksestamme eli meille sanottiin rv.9

että varma tuulimuna. En suostunut tyhjennykseen ja pari päivää sitten rv.11 todettiin kohdussa elävä ja hyvinvoiva sikiö eli itse en onneksi luottanut lääkäriin ja odottelin maltillisesti.

lääkäri teki mielestäni pahan virheen ja kun saan voimia aijon ottaa lääkäriin yhteyttä. Olisin turhaan keskeyttänyt raskauden.

Voimia ja toivottavasti kaikki päättyy hyvin.

Vierailija
12/15 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Luin viestit loppuun vasta kirjoitettuani. Ihana kuulla, että saitte hyviä uutisia. Onnea oikein paljon. meillä nyt on tilanne ihan sama.

Meilläkin on kaksi muuta vipeltäjää, mutta raskasta on ollut viimeiset niin epävarmat viikot. Jos haluat vaihtaa ajatuksia, niin kirjoittelehan(manta.pietila@luukku.com)

Vierailija
13/15 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi vahva plussa, oireita..lieviä mut oli kuitenkin. Vko10 neuvolassa ei sydänäänet kuuluneet, ei huolta, ei kuulukkaan aina. Sit oli lääkäri kuites siinä jotenkin ihan perään samoilla viikoilla tai vähän yli ja kohtu ei ollut norm. kasvanut, oli kasvanut mutta pieni ja ei sydänääniä. Lähete ultraan jossa todettiin tuulimuna viikolla 12+ ja kaavinta tehtiin.

Toinen kokemus, viikolla 9+..en muista enää tarkaan, enkä ehdi tarkistella nyt mutta noin 9+ menin ultraan, ei sikiön alkua näkyvissä vain se pussi siellä kohdussa. Todennäköisesti tuulimuna, lääkärin mielestä ja laittoi lähetteen sairaalaan jos vuotoa ei viikon kuluessa alkaisi. Ei tullut vuotoa ja menin viikon kuluttua sairaalaan kaavintaa varten mutta ultrassapa näkyikin sikiö jolla sydän sykki vimmatusti ja viikkoja oli tuolloin sittenkin vasta 6+ elikkäs oltiin vasta tosi tosi paljon alummassa siinä raskaudessa kuin kierron mukaan olisi pitänyt ja terve tyttö sieltä sitten aikanaan syntyi :)

sinan

Vierailija
14/15 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näin:

1.plussa heikko (näkyi viikon myöhässä) -> kohdunulkoinen

2.plussa selvä 11 pv ovulaatiosta ->tuulimuna

3.plussa _tosi_ heikko, luulin negaksi 16 pv punktiosta (hoitoalkuinen raskaus, punktio vastaa ajallisesti ovulaatiota) -> normaali raskaus ainakin tähän asti

Toivottavasti kontrolliultrassa löytyy syke!

toivoo H+Penelope 16+0

Vierailija
15/15 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäästi luulee olevansa yksin näitten kokemusten kanssa. Helpottavaa huomata että näin ei kuitenkaan ole.

Tämä ajatus että vahva plussa pienentäisi tuulimuna raskauden mahdollisuutta oli ihan vain toiveajattelua. Ja lisäksi viimeeksi kun sain plussan joka ei kunnolla vahvistunut niin se päättyi spontaaniin keskenmenoon rv 7.

Tämä tunne että kaikki ei ole hyvin seuraa kuitenkin koko ajan. Mutta kaikki on mahdollista kunnes toisin todistetaaan.

Täällä odotellaan tilanteen selkiytymistä. Nuo kaksi pientä pitävät kyllä kiireisinä päivät, mutta näin illalla kun talo hiljenee on vaikeempaa. Tässä taas opetellaan nöyrtymistä isompien asioiden edessä. Kaikkea ei voi saada eikä edes heti.

ap