Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetan heti puulla lämmityksen kun tänne maalle rakennetaan kaukolämpöverkko

Vierailija
17.10.2021 |

Lähin kaukolämpö on noin 50 km päässä, vielä varmasti vähän aikaa täytyy lämmittää puilla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuorisit puut, niin kärsisit itse pienhiukkaspäästöistä vähemmän > eläisit ehkä pidempään jne

Vierailija
2/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en. Oman pienen metsäläntin tuulenkaadot tulee halvemmaksi kuin kaukolämpö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sähköä tarjota niin halvalla että olisi kalliinpaa lämmittää puulla? Ei kukaan kolistele klapien kanssa jos voi vaan napsauttaa sähköpatterin päälle?

Vierailija
4/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän järjettömyyksiä seuraavaksi keksitään "ilmastonmuutoksen" jälkeen? Hiilidioksidikauppakin niin järjetöntä kuin vain olla voi ja moni moni muu asia "ympäristönsuojelun" nimissä. Onneksi keksittiin välillä tuli tämä korona, tuli vähän vaihtelua, mutta eiköhän sieltä greta kohta taas työnnetä esiin. Koskahan Suomeen saadaan hallitus joka vähät välittää muista ja tekee itsenäisiä päätöksiä muita pokkuroimatta, nyt tuntuu aivan vihreältä vähemmistödiktatuurilta.

Vierailija
5/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata... Kaukolämpövoimalassa lämmitetään etelä-amerika sademetsien haketta, Vihreät kielsi turpeen.

Lisäksi kaukolämmön hintaa säätelee liikaa markkina. Jatkuva nousu luvassa.

Vierailija
6/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään syytä luopua puulla lämmittämisestä. Et sinä mitään pienhiukkaspäästöjä saa, kun osaat lämmittää oikein. 

Vierailija
7/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuorisit puut, niin kärsisit itse pienhiukkaspäästöistä vähemmän > eläisit ehkä pidempään jne

Niitä pienhiukkasia saa vain, jos käy hengittämässä katolla piipun vieressä.

Helsingin kivihiilivoimaloiden valtavat pienhiukkaspäästöt kuitataan korkeilla piipuilla, sen sijaan kyylätään ihmisten saunanlämmitystä.

Vierailija
8/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllähän tuon 5-10 mottia polttopuita kuorii helposti. Joka vuosi.

Meillä on savupiippu, josta ne hiukkaset pääsee ulos.

Vierailija
9/9 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puu on uusiutuvaa biopolttoainetta. Öljystähän tässä piti päästä eroon, mutta onko nyt siirretty maalitolppia?