Vakituisen työpaikan hakeminen paikkaan, jossa nyt sijaisena - APUA!
Olen lukenut netistä monta sivua jo ohjeita miten tehdään naseva ja onnistunut työhakemus. Plaah, ei niistä ole apua!
Olen ollut nyt vuoden sijaisena ja tuli vakituinen paikka auki. Haluaisin neuvoja nyt teiltä että mitä ihmettä siihen kannattaa laittaa jotta erottuu muista sijaisista?
Kyse hoitoalan työstä. Voiko siinä mainita, että olen rauhallinen ja kärsivällinen ja huomannut tämän vuoden aikana että ne puolet itsessäni ovat myös kehittyneet aika tavalla? Ja että kykenen toimimaan tilanteessa kuin tilanteessa menemättä paniikkiin jne.
Mukaan tietty normi cv ja käymäni koulutukset, mutta mikä on "se juttu" jolla erotun? Olen saanut potilailta palautetta että olen osannut keskustella ja he ovat tulleet kuulluiksi. Pelkään kamalasti, että hakemuksesta tulee "itsekehu haisee" jos mainitsen jotain hyvää. Ähh, oon niin huono näissä! Mielummin menisin vaan paikalle että tällänen olen ja nyt hommiin!
Kommentit (4)
Unohda tuollaiset "olen sitä ja tätä blaablaa". Nuo potilasreferenssit on arvokkaita. Kerro siis ennemmin mitä potilaat ovat susta sanoneet, niillä on eniten merkitystä. Erottuaksesi voit vaikka aloittaa hakemuksesi siteeraamalla muutamaa potilastasi.
T: rekryammattilainen
Ilmoitat hakevasi paikkaa. Riittää kun kerrot, että olet hoitanut ko. tehtävää ja vuoden. Suosittelijaksi pyydät nykyisen esimiehesi.
Jos koulutuksesi riittää tehtävään ja esimiehesi ei esitä sinua valittavaksi, vaikka olet hakenut tehtävää, niin on aivan sama minkälaisen hakemuksen teet. He ovat päätöksensä tehneet. Joko työnjälkesi tai pärstäsi ei miellytä esimiestäsi. Tai sitten työkaverisi haluavat sinusta eroon.
Ei kannata. Nauravat vaan sulle selän takana.