Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten uusin e-pillerireseptin mahdollisimman helposti?

Vierailija
08.12.2014 |

Olen viimeksi käynyt Mehiläisessä hakemassa reseptin, mutta onko pakko taas varata aika vastaanotolle?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pystyy e - reseptin uusimaan ihan apteekissa.

Vierailija
2/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä haluat syödä hormoneja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro parempi vaihtoehto.

Vierailija
4/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pillereitä käytät? Multa voisi ostaa yli vuoden satsit Microgynonia kun tuli migreenidiagnoosi, enkä saa enää pillereitä syödä, ja juuri olin ehtinyt ostaa seuraavan vuoden pillerit. Ei noita viitsisi roskiinkaan heittää.

Vierailija
5/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle ja sano, että hukkasit reseptin ja ne uusii sen samantien

Vierailija
6/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:25"]Miksi sä haluat syödä hormoneja?
[/quote]

Jotta sun kaltaisilla ois jotain ihmeteltävää

Vierailija
7/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:30"]

Mene yksityiselle ja sano, että hukkasit reseptin ja ne uusii sen samantien

[/quote]

Ei yksityinen noin vain uusi, ellei ole ennestään käyntiä samalla lääkäriasemalla gynekologin luona. Kuvitteleeko joku, että noin vain mennään ja pyydetään, ei. Potilassuhde on oltava.

Vierailija
8/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset soita lääkärille ja pyydä uusintaa sähköiselle reseptille?

Vierailija
9/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:36"]

[/quote]

Jos on lähes vuosi edellisestä käynnistä, niin vaatii käynnin. Täällä taas asiasta tietämättömiä. Joku voi uusia mutta yleensä ei, ellei ole aivan hiljattain käynyt.

Vierailija
10/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon jo ihan sekaisin teidän vastauksista. Soitan huomenna Mehiläiseen ja kysyn, miten tulisi menetellä. En haluaisi maksaa uutta vastaanottokäyntiä. ap

Vierailija
11/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:41"]

Nyt oon jo ihan sekaisin teidän vastauksista. Soitan huomenna Mehiläiseen ja kysyn, miten tulisi menetellä. En haluaisi maksaa uutta vastaanottokäyntiä. ap

[/quote]

Ei tarvitse olla sekaisin. Itse käyn yksityisellä gynekologilla ja kerran vuodessa uusin reseptin käynnin yhteydessä. 

Vierailija
12/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:36"]

[/quote]

Jos on lähes vuosi edellisestä käynnistä, niin vaatii käynnin. Täällä taas asiasta tietämättömiä. Joku voi uusia mutta yleensä ei, ellei ole aivan hiljattain käynyt.
[/quote]

Minä uusin reseptin puhelimella kolmena vuotena peräkkäin? Miksi olisi pitänyt mennä uudestaan kun mikään ei ollut muuttunut ja ongelmia ei ollut?

Vierailija
13/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:38"]

[/quote]

[/quote]

Eikä vaadi. Ei ainakaan tampereella kunnallisella kun olen käynyt. Olen asunut täällä 5v. Tasan kerran olen "joutunut" käymään naamatusten lääkärillä uusimassa. Tosin silloin e-pillerit ei ollut käynnin syy. Mutta uusin samalla. Lainatakseni Tampereen kaupungisivua, lukee sielä näin:

ampereen kaupungin terveysasemilla uusitaan pääsääntöisesti vain siellä sairautensa vuoksi hoidossa olevien potilaiden reseptejä.

Jos kyse on paperireseptin uusimisesta, kannattaa tästä viestittää henkilökohtaisesti terveysaseman henkilökunnalle. Henkilökunta kertoo sähköisen reseptin käytöstä ja paperireseptit voidaan muuttaa sähköiseen muotoon.

Kun asiakkaalla on käytössä sähköinen resepti, hän voi pyytää sähköisen reseptin uusimista joko terveydenhuollon toimipisteessä (esim. terveyskeskus) tai apteekissa. 

Väittäisin että sama käytäntö koko suomessa sekä julkisella puolella kirjoitetuilla resepteillä että yksityisillä. Varsinkin kun kyse on ehkäisystä, ei esim jostain mielialalääkkeistä tms.

Vierailija
14/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:41"]

[/quote]

Ei tarvitse olla sekaisin. Itse käyn yksityisellä gynekologilla ja kerran vuodessa uusin reseptin käynnin yhteydessä. 

[/quote]

Mulla ei olisi nyt oikein varaa siihen, kun on joulu tulossa ja kaikkea. Olen vuosia syönyt näitä samoja pillereita, eikä niissä ole koskaan ollut mitään haittavaikutuksia. ap

Vierailija
15/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:36"] Mikset soita lääkärille ja pyydä uusintaa sähköiselle reseptille? [/quote] Jos on lähes vuosi edellisestä käynnistä, niin vaatii käynnin. Täällä taas asiasta tietämättömiä. Joku voi uusia mutta yleensä ei, ellei ole aivan hiljattain käynyt. [/quote] Minä uusin reseptin puhelimella kolmena vuotena peräkkäin? Miksi olisi pitänyt mennä uudestaan kun mikään ei ollut muuttunut ja ongelmia ei ollut?

[/quote]

Siis yksityisellä, minulle tuo mielenrauhaa käynti kerran vuodessa. Harva gynekologi uusi kolmena vuonna näkemättä potilasta. 

Vierailija
16/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:30"]Mene yksityiselle ja sano, että hukkasit reseptin ja ne uusii sen samantien
[/quote]

Ne kattoo, että resepti on mennyt jo umpeen eli tarttee uuden gyne käynnin. Jos on hukannut ja ei ummessa vielä, sitten voi uusia. Ja jos vain hukannut --> varaa käynnin.

Vierailija
17/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voi apteekkiin jättää sähköisen uusintapyynnön, maksaa jonkun 5e. Ei koske juurikin jotain sydän- mieliala ym lääkkeitä joiden käyttöä seurataan tarkasti.

Vierailija
18/19 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:45"]

[/quote]

[/quote]

Eikä vaadi. Ei ainakaan tampereella kunnallisella kun olen käynyt. Olen asunut täällä 5v. Tasan kerran olen "joutunut" käymään naamatusten lääkärillä uusimassa. Tosin silloin e-pillerit ei ollut käynnin syy. Mutta uusin samalla. Lainatakseni Tampereen kaupungisivua, lukee sielä näin:

ampereen kaupungin terveysasemilla uusitaan pääsääntöisesti vain siellä sairautensa vuoksi hoidossa olevien potilaiden reseptejä.

Jos kyse on paperireseptin uusimisesta, kannattaa tästä viestittää henkilökohtaisesti terveysaseman henkilökunnalle. Henkilökunta kertoo sähköisen reseptin käytöstä ja paperireseptit voidaan muuttaa sähköiseen muotoon.

Kun asiakkaalla on käytössä sähköinen resepti, hän voi pyytää sähköisen reseptin uusimista joko terveydenhuollon toimipisteessä (esim. terveyskeskus) tai apteekissa. 

Väittäisin että sama käytäntö koko suomessa sekä julkisella puolella kirjoitetuilla resepteillä että yksityisillä. Varsinkin kun kyse on ehkäisystä, ei esim jostain mielialalääkkeistä tms.

[/quote]

Väärin väität, huomaathan että tk:ssa julkisella ei ole gynekologeja. Yksityinen ei uusi puhelimitse kolmena vuonna peräkkäin.

Vierailija
19/19 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Väärin väität, huomaathan että tk:ssa julkisella ei ole gynekologeja. Yksityinen ei uusi puhelimitse kolmena vuonna peräkkäin.

[/quote]

Katsos kun sielä papakokeissa erikseen ja laittaa lähetteen lääkeen määräämälle lääkärille, jos hän sitä vaatii. Itse olen käynyt 5v aikan kahdesti terveystalolla, ja toimittanut papan tulokset lääkärille, samalla kun olen pyytänyt reseptin uusimista. (ennen e-reseptiin siirtymistä laitoin paperillisen reseptin + papakokeen tulokset kirjekuoreen, ja postilaatikkoon tk:n sisällä olevaan postilaatikkoon missä luki "uusittavata reseptit") ei tarvinnut soitella tai varailla aikoja kenenkään kanssa. Uusitun resptin sai hakea tk:sta 2-viikon päästä. 

Oma reseptini siirtyi e-resptikisi viimevuoden alussa eli vajaa vuosi sitten. Uusin sen puhelimella soittamalla terveydenhoitajalle. Ei tarvinnut papaa tms. Sitä kun ei tarvitse tehdä joka vuosi, jos kaikki on aikaisemin ollut aina ok.