Pidätkö kauniista ja koristeellisista venäläisistä kahvikupeista?
Kommentit (19)
Juodaanko niistä Pietarissa vodkaa?
Otsikossa mainitaan kaunis. No makuasia, mutta minusta ne eivät ole kauniita. Koboltinsinistä ja kultaa usein yhdistettynä. Ei ikuna!
Pidän, mutta harvemmin niitä tulee käytettyä. Käsinpestävinä ovat epäkäytännöllisiä.
En pidä. Jos tekisivät koristeltuja kahvimukeja niin saattaisin pitääkin. Kupit nyt vaan on liian pieniä ja epäkäytännöllisiä.
Ne ovat kauniita, mutta itse ajattelen kahvikuppeja aina käytännön kannalta ja vain Arabian vanhan tuotannon suuret, 4 dl mukit kelpuutan kahvin ja teen juontiin. Meillä on myös Iittalan Taika-mukeja, mutta ovat liian pieniä. Venäläisiä kahvikuppeja voisin ostaa vitriiniin, jos olisi sellainen ja suuri koti. Tuontyyppinen värikkyys ja koristeellisuus on osa persoonaani, joka ei ole suoraviivaisen mustavalkoinen
Minulla on kaksi ihan järjettömän kaunista japanilaista ohutta posliinia olevaa kuppiparia. Ne ovat ihan koristekäytössä ja säilytän niissä toisinaan korujani
Pidän sellaisista ohuista isokoisista teekupeista joita näin joskus myytävänä Venäjällä käydessä. Ei tullut ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa mainitaan kaunis. No makuasia, mutta minusta ne eivät ole kauniita. Koboltinsinistä ja kultaa usein yhdistettynä. Ei ikuna!
Mulla on verhot, joissa koboltinsinistä, pari muuta sinisen sävyä ja kultaa. Kontista joskus ostin. Venäläinen ystäväni oli kuosista ihan haltioissaan :)
En. Mutta pidän kauniista hymyilevistä venäläisistä naisista.
Minusta esimerkiksi Lomonosovin se kobaltin sininen astiasto kultakoristein on tosi kiva! Ostaisin käyttöön, mutta en tiedä onko niissä lyijyjäämiä, kuten vanhoissa astioissa joskus on.
Vierailija kirjoitti:
En. Mutta pidän kauniista hymyilevistä venäläisistä naisista.
Ilmeisesti ovat tuttujasi, sillä Venäjällä pidetään hymyilyä vieraille hullun merkkinä.
Pienille kupeille ja kulhoille ei mulla vaan ole käyttöä. Saisi olla jatkuvasti täyttämässä. Ehkä teen voisi tehdä kannuun ja kaataa siitä. Mutta helpompaa on käyttää reilunkokoisia mukeja.
Joo. Mulla on Lomonosovin teekuppeja, jotka on ihania mutta en uskalla käyttää niitä enää, etten vaan hajoita kun ne on jo aika vanhoja.
Tykkäisin kyllä paljon koristeellisemmista astioista kuin mitä Suomesta on saatavilla.
Ihan huippunättejä! Mulla on lomonosovin cobalt net-teeastiasto koristeena :) ovat pyöreällä sivupöydällä jonka päällä on ruusupöytäniina jossa on pitkät ”silkki”hapsut. Sellainen venäläistyylinen. Tällainen siis https://www.lot-art.com/auction-lots/Anna-Yatskevich-Lomonosov-Imperial…
Hirveitä.