Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko olemassa sellaista nukahtamislääkettä, jonka voisi ottaa yöllä?

Vierailija
08.12.2014 |

Herään useimpina öinä keskellä yötä -joo, pääasiassa stressiin ja ahdistukseen - enkä saa uudelleen unta. Seuraavana päivänä univelka sitten tuntuu ja koska se on melko jatkuvaa, se tuntuu koko ajan.

Mulla on kolmea lajia unilääkettä (1 bentso, 2 vanhaa trisykliä), mutta ne kaikki pitäisi ottaa jo kuuden-seitsemän aikaa illalla, jotta seuraavana aamuna saisi lähteä autolla liikkeelle. Silloin illalla ei tietenkään enää saa. Tämmöinen vähän huonosti sopii mun elämäntilanteeseen, joten ne jää ottamatta. Enkä ehdikään mitää lääkkeitä illalla ottamaan, en ikinä huomaa, että kello meni jo niin pitkälle, että enää ei kannata. Toivon aina vaan, että ei se tänä yönä varmaan enää tulekaan - mutta tulee se kuitenkin.

ONko mitään sellaista, jonka voisi ottaa silloin yöllä, kun herää ja huomaa että ei tästä taas mitään tule? Joka toimisi nopeasti ja poistuisi elimistöstä kolmessa neljässä tunnissa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo nro 8 jutut voi toimia joillekin, eli löytää syy unettomuuteen ja hoitaa kuntoon, mutta kroonisesti unettomasta tuntuu lähinnä pilkalta. On yritetty kyllä kaikki lääkkeettömät keinot, mutta kun mistään niistä ei ole mitään apua, eikä myöksään pehmeistä keinoista melatoniinista, valerianasta, unettavasta yrttiteestä jne, niin niin sitä on syöty jo vuosia benstsoa+SNRI-masennuslääkettä unettomuuteen. Se onneksi toimii, eikä haittaa yhtään vaikka söisin näitä loppuikäni.

Kroonisesti unettomilla yleensä myös nuo väsyttävät lääkkeet kuten Atarax tai tietyt masennuslääkkkeet eivät auta nukkumaan. Ne kyllä väsyttävät, mutta pitkäaikaisunettomalla väsymys ja nukkuminen eivät ole enää mitenkään yhteydessä toisiinsa. Siinäpä sitten makaat valveilla sängyssä, mutta entistä väsyneempänä. 

Vierailija
2/11 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki. Perinteiset nukahtamislääkkeet esim. Zopinox, Imovane jne. Valitettavasti lääkärit on vähän kitsaita noita määräämään nykyisin riippuvuusriskin takia, mutta voi niitä vieläkin saada jos hyvät perustelut on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Somnor, vaikuttaa ehkä sen neljä tuntia kun ottaa puolikkaan. 5mg melatoniinia otan yleensä kun herään kesken unien.

Vierailija
4/11 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Tenoxin voi ottaa vielä esim noin klo 24.00 ihan hyvin, 5mg nyt ainakin. Vaikutus on noin 4 tuntia, enintään 6. Itse olen kokeillut myös Diapamia 5-10mg joka rauhoittaa just sopivasti. Noihan on periatteessa samaa ainetta, Tenox vaan nopeampi tehoinen. Molempiin tietty voi tulla riippuvuus jos jatkuvasti käyttää mutta asiallisessa käytössä ei ongelmia ole.

Vierailija
5/11 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stilnoct taitaa kans poistua noin neljässä tunnissa, sitä en sitten tiedä kuinka helposti lääkäri niitä määrää.

Vierailija
6/11 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:38"]

Stilnoct taitaa kans poistua noin neljässä tunnissa, sitä en sitten tiedä kuinka helposti lääkäri niitä määrää.

[/quote]

Stilnoct ja Somnor on ihan sama lääke, eri valmistaja. Mulle on työterv.lääkäri kyllä noita kirjoittanut ihan ihmettelemättä.

Vierailija
7/11 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät panot auttaa 

Vierailija
8/11 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti pysyisin kaukana noista lääkkeistä, aiheuttavat hyvinkin nopeasti riippuvuutta eikä anna normaalia unta. Lääkekierre on hyvin nopeasti paha ja sitten ei nukutakaan ellei ole niitä pillereitä. Parempi olisi selvittää mikä on syy unettomuuteen ja koittaa hoitaa se asia kuntoon. Joka yö uni ei ole samanlaista ja joskus tulee niitä unettomia öitä mutta terve aikuinen ihminen selviää kyllä vaikka yhden yön uni jäisi väliin, nukutaan sitten seuraava yö paremmin. Joskus olin noihin pirun pillereihin koukussa ja kun siitä pääsin eroon päätin että ei ikinä enää. Jos jostain syystä on pakko ottaa joku lääke nukkumiseen käytän ataraksia.

Vierailija
9/11 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile luontaistuotetta nimeltä Melissa. Mies ottaa sitä silloin, kun ei saa enää yöllä herättyään uudelleen unenpäästä kiinni. Heräilee työstressin vuoksi ajoittain.

Vierailija
10/11 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä resetpi pitkävaikutteiseen melatoniiniin (Circadin), sekin pitää tosin ottaa illalla paria tuntia ennen nukkumaanmenoa? Auttaa paremmin yöaikaseen heräilyyn kuin tavallinen nukahtamisvaiheeseen vaikuttava melatoniini, eikä tee tokkuraa aamulla.

Vierailija
11/11 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:53"]

Henkilökohtaisesti pysyisin kaukana noista lääkkeistä, aiheuttavat hyvinkin nopeasti riippuvuutta eikä anna normaalia unta. Lääkekierre on hyvin nopeasti paha ja sitten ei nukutakaan ellei ole niitä pillereitä. Parempi olisi selvittää mikä on syy unettomuuteen ja koittaa hoitaa se asia kuntoon. Joka yö uni ei ole samanlaista ja joskus tulee niitä unettomia öitä mutta terve aikuinen ihminen selviää kyllä vaikka yhden yön uni jäisi väliin, nukutaan sitten seuraava yö paremmin. Joskus olin noihin pirun pillereihin koukussa ja kun siitä pääsin eroon päätin että ei ikinä enää. Jos jostain syystä on pakko ottaa joku lääke nukkumiseen käytän ataraksia.

[/quote]  Ataraxia? Siis allergia lääkettä...no, sen nyt sanotaan tosin rauhoittavan mutta ei siitä kyllä miekestäni nukahtamislääkkeeksi ole.

Itse olen käyttänyt Tenoxia 5-10mg silloin kun tarve on, joskus viikon joka yö mutta monesti menee kuukausiakin etten tarvi. Eli en ole koukkuun jäänyt. Mutta tietty jos joka ilta niitä alkaa napsimaan niin on niissä vaaransa. Eli järki käteen niin hyvin sujuu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi