Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö urheiluvaatteita samassa pyykissä muiden vaatteiden kanssa?

Vierailija
11.10.2021 |

Itse olen huomannut, että urheiluvaatteiden hajut tarttuu siinä muihinkin vaatteisiin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen samassa. En ole itse huomannut samaa.

Vierailija
2/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en käytä niihin huuhteluainetta vaan vähän pyykkietikkaa. Jotain urheiluliivejä ja -sukkia saatan kyllä joskus pestä myös muun pyykin mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei mun urheiluvaatteet mitenkään erityisesti haise, antiperspirantti auttaa myös urheillessa.

Vierailija
5/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vaatteistani on urheiluvaatteita, joten joo. Mutta ei ne mitenkään erityisesti haise. Ehkä et vain ole tottunut hikoilemaan ja hikesi on vahvempaa.

Vierailija
6/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese useammin niin ei haise.

Jos taipumusta haista, pese joka käyttökerran jälkeen.

Itse osan pesen aina kun käyttänyt, osan tuulettelen ja pesen harvemmin. Riippuu vähän vaatteesta ja hikoilun määrästä.

Vierailija
7/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ensi kerralla liottaa treenivaatteet etikassa ennen pesua, ehkä niihin on päässyt pinttymään jo hiki?

Vierailija
8/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyse sitten siivousluutusta tai sukasta tai mistä vaan jos on sopivaa väriä menee koneeseen muiden mukana. Toki itse pesen aina vähintään 60 koska olen nähnyt mitä kaikkea taloyhtiön koneissa tapahtuu.

Vierailija
9/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse osan pesen aina kun käyttänyt, osan tuulettelen ja pesen harvemmin. Riippuu vähän vaatteesta ja hikoilun määrästä.

Yök. Ihmeellistä urheilua jos ei edes sen vertaa hikoile että pitäisi pestä vaatteet, jos nyt ei puhuta jostain tuulitakista tai vastaavista päällysvaatteista.

Vierailija
10/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök. Ihmeellistä urheilua jos ei edes sen vertaa hikoile että pitäisi pestä vaatteet, jos nyt ei puhuta jostain tuulitakista tai vastaavista päällysvaatteista.

Niinpä.

Mutta minä kun liikun monella tapaa. Kaikki treenit ei todellakaan ole mitään tappotreeniä.

Oletkos koskaan kuullut esim peruskuntotreenistä?

Silloin en todellakaan välttämättä hikoile. Juoksen esim ympäri vuoden säässä kuin säässä. Myös uin, käyn salilla ja pyöräilen. Liikun luonnossa myös paljon. Urheilua on paljon erilaista ja eri tehoilla. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
11/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt siis tarkoita hien hajua, vaan urheiluvaatteille ominaista hajua, joka vain voimistuu käyttöjen ja pesujen myötä. 🤔

Ap

Vierailija
12/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen samassa. Jos ilmenee hajuhaittoja, niin kaadan etikkaa pesuainelokeron kautta, kun kone ottaa vettä. Märältä koiralta haisseen teknisen paidan liotin etikassa yön yli.

Harrastan juoksua ja kunto niin hyvä, etten peruskestävyyslenkillä juurikaan hikoa. Alin kerros menee joka lenkin jälkeen pesuun, mutta muita käytän 2-4 kertaa.

Vierailija
13/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese. Itse jo totesitkin syyn👍

Vierailija
14/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyse sitten siivousluutusta tai sukasta tai mistä vaan jos on sopivaa väriä menee koneeseen muiden mukana. Toki itse pesen aina vähintään 60 koska olen nähnyt mitä kaikkea taloyhtiön koneissa tapahtuu.

Mikrokuituiset siivouspyyhkeet (lattiaräteistä tiskialtaan liinoihin) laitetään aina omassa pesupussissa muun pyykin joukkoon, koska muuten ne menevät ennen pitkää koppuroiksi eivätkä puhdista pintoja niinkuin on tarkoitus. Puuvillaiset mopit voi laittaa ilman suojapussia. Niissäkin osa värjää muuta pyykkiä, joten tosiaan täytyy katsoa, että tulee sopivanväristen kanssa.

Sinulla menee kaikki herkempikankaiset pilalle, villaiset ja silkit ensimmäisinä, jos peset kaiken yli 60 asteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä