Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos yksi perheenjäsen flunssassa, ei ole tehty koronatestiä, onko sinusta ok muun perheen

Vierailija
11.10.2021 |

mennä juhliin joissa useampi kymmenen muutakin vierasta?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlista en tiedä, mutta ihan normaalisti on töissä käyty, vaikka lapsella flunssa.

Vierailija
2/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlista en tiedä, mutta ihan normaalisti on töissä käyty, vaikka lapsella flunssa.

Töihin on juu mentävä mutta juhlien suhteen on vara käyttää omaa harkintaa haluaako mahdollisesti oireettomana taudinkantajana lähteä juhliin tautia levittämään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ohjeistus ole että vaikka perheenjäsenellä olisi todettukin korona niin se ei estä oireetonta elämästä normaalia elämää.

Tuossa tilanteessa itse kyllä silti jättäisin menemättä.

Eikö se ole niin, että jos perheenjäsenellä olisi todettu al-tis-tu-mi-nen, niin muut jatkaisi normaalia elämää.

Jos korona, niin perheenjäsenet karanteeniin, koska altistuneet, onko näin?

Vierailija
4/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ohjeistus ole että vaikka perheenjäsenellä olisi todettukin korona niin se ei estä oireetonta elämästä normaalia elämää.

Eikö se ole niin, että jos perheenjäsenellä olisi todettu al-tis-tu-mi-nen, niin muut jatkaisi normaalia elämää.

Eli jos ei virallista karanteenimääräystä niin ihmisten mielestä ei näemmä kannata rajoittaa mitään ei-välttämättömiä menemisiä varmuuden vuoksi. Hmm, kannattaisiko vähän omaa järkeä kuitenkin käyttää. Etenkin jos kyseessä juhlat joissa paljon ihmisiä paikalla.

Vierailija
5/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole ok tuossa tilanteessa muun perheen juhliin mennä.

Vierailija
6/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muu perhe haluaa toimia yhtään vastuullisesti niin jäävät pois juhlista.

Vierailija
7/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa sairastavan rokotettua perheenjäsentä ei määrätty karanteeniin. Töissä on siis käytävä.

Vierailija
8/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole välttämättä näin. Meillä lapsella korona ja kaksi kertaa rokotetut vanhemmat emme ole karanteenissa/eristyksessä. Yllätyin tästä itsekin, mutta hyvä näin.

Vierailija
9/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaa sairastavan rokotettua perheenjäsentä ei määrätty karanteeniin. Töissä on siis käytävä.

Tässä ei nyt kysytty töihin vaan juhliin menosta. Miten voi olla näin vaikea ymmärtää että töihin meno on pakollista, juhliin meno ei.

Vierailija
10/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin on juu mentävä mutta juhlien suhteen on vara käyttää omaa harkintaa haluaako mahdollisesti oireettomana taudinkantajana lähteä juhliin tautia levittämään..

Tuota asiaa voisi kysyä eräältä joka toi koronan Alpeilta ja tartutti synttärijuhlillä ja lopputuloksena yksi kuoli ja muutama joutui sairaalaan.

Vierailija
11/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on 'nyt on aika elää' propagandan huumaama niin menee juhliin. Jos käyttää omaa järkeään ja välittää muista ihmisistä niin ei mene.

Vierailija
12/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse järjestäisitte juhlat niin tykkäisittekö jos paikalle saapuisi perhe joka iloisesti ilmoittaisi yhden perheestä jääneen kotiin kovassa flunssassa ja kuumeessa?

Vierailija
13/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko itse kahdesti rokotettu ja onko kaikki ne vieraatkin, jos on, niin voi mennä juhliin. Tosin ei ne vieraat varmaan tavallisen flunssan saamisestakaan tykkää, jota kuitenkin levitätte jos sen yhden perheenjäsenen tauti ei ole koronaa vaan flunssaa tai jopa influenssaa.

Vierailija
14/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole välttämättä näin. Meillä lapsella korona ja kaksi kertaa rokotetut vanhemmat emme ole karanteenissa/eristyksessä. Yllätyin tästä itsekin, mutta hyvä näin.

Rajoitatteko yhtään ei-pakollisia menojanne vai menettekö kaikkialle ihan normisti? Ja ei tarvitse jankata töihin menosta, kyse oli ei-pakollisista menoista.

Vierailija
15/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä onko itse kahdesti rokotettu ja onko kaikki ne vieraatkin, jos on, niin voi mennä juhliin. Tosin ei ne vieraat varmaan tavallisen flunssan saamisestakaan tykkää, jota kuitenkin levitätte jos sen yhden perheenjäsenen tauti ei ole koronaa vaan flunssaa tai jopa influenssaa.

Tuskinpa edes juhlien järjestäjä tietää kaikkien kutsuttujen rokotuksista, saati sitten juhliin kutsuttu muiden vieraiden piikeistä.

Vierailija
16/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä, ei ole fiksua mennä levittämään mitään tautia tuollaisiin kekkereihin.

Vierailija
17/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole ennenkään muiden perheenjäsenten flunssan vuoksi rajoittaneet menoa, joten emme ole tehneet niin nytkään.

Vierailija
18/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse järjestäisitte juhlat niin tykkäisittekö jos paikalle saapuisi perhe joka iloisesti ilmoittaisi yhden perheestä jääneen kotiin kovassa flunssassa ja kuumeessa?

En tykkäisi.

Vierailija
19/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos ei virallista karanteenimääräystä niin ihmisten mielestä ei näemmä kannata rajoittaa mitään ei-välttämättömiä menemisiä varmuuden vuoksi. Hmm, kannattaisiko vähän omaa järkeä kuitenkin käyttää. Etenkin jos kyseessä juhlat joissa paljon ihmisiä paikalla.

Lahdessa kahdesti rokotettu ei pääse testeihin, sh toteaa, että koska on rokotettu, ei ole vaaraa. Joten sinne vain juhliin mukaan.

Vierailija
20/24 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy juhlien järjestäjältä haluaako hän teitä juhliinsa yleensäkään, kun saa tietää tilanteen.

Lapsellani oli rippijuhlat kuukausi sitten ja painotamme vieraille, että meille saa tulla vain ehdottoman terveenä. Jos jossakin perheessä, esimerkiksi siskoni perheessä, joku olisi ollut flunssassa, niin he eivät olisi olleet tervetulleita meille. Meillä vieraana oli kuitenkin 80+ ikäisiä ja erityisryhmään kuuluvia, perheemme nuoren ylioppilaskirjoitukset olivat tulossa ja itse teen vanhusten kanssa töitä, joten en halua mitään flunssaa tietoisesti ainakaan.

Eli ei, teidän ei tarvitse mennä levittämään räkätautianne muille. Pärjäätte hyvin ilman juhlia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi