Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syömishäiriö(kö)?

Vierailija
10.10.2021 |

Anteeksi että hieman epäselvä teksti mutta siis asiaan. Syön arjessa 1200-1500kcal. Painan noin 51.8kg. Ajattelen että sitten kun painan 50kg, niin alan syömään normaalisti… sisimmässäni tiedän että näin ei tule tapahtumaan. Liikun todella paljon yli 20k askelta päivittäin ja 4-5x salilla viikossa. Kyllä on päiviä kun en jaksa millään liikkua ja olen ihan poikkki, sen takia etten syö tarpeeksi mutta pakotan vain itseni urheiluun, se on pakkomielle että kulutan tietyn määrän päivässä kaloreita. Laihdun viikossa about 0.5kg.
En oikein tiedä olenko sairastunut vai sairastumassa syömishäiriöön(?)
Kun joinakin päivinä sitten mieleni antaa minulle ”luvan” syödä enemmän ja joinakin päivinä yksinkertaisesti tekee mieli.
Välillä syön ravintolassa tai viikonloppuisin tuhdimmin ja pystyn perustelemaan itselleni että ansaitsen tämän ja en liho tästä.
Huoleni on että onko ihan normaalia, että esim viime sunnuntaina minulla ei ollut edes nälkä mutta silti illalla napostelin kaikkea, söin varmaan 5 muroannosta ja leivoin vielä keksejä (ahmintahäiriökö ?), mutta silti kun kävin vaalla tällä viikolla olin laihtunut 0.6kg.
Kesän alussa painoin noin 60kg. Elokuun alussa suunilleen 57kg. kesän pystyin syömään normaalisti ja olin niin onnellinen, kun ei tarvinnut tehdä pakkomielteisesti liikuntaa kun olin mökillä, reissussa yms ja mikä tärkeinä tuolloin pystyin NAUTTIMAAN elämästäni. Nykyään olen aika masentunut, itken paljon. Yksi ilta esim: itkin että söin ravintolassa annoksen. Ajattelen vain että elämäni on suorittamista ja laihduttamista, ja jään paitsi niin paljosta kun en pysty syömään.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuohon kukaan täällä palstalla voi sanoa? Itse pidin tiukkaa linjaa puolitoista vuotta, laihtuen 16 kg. En masentunut siitä, en itkeskellyt sen takia. Joskus harmitti että olin vuosien aikana päästänyt kilot lisääntymään, mutta vikahan oli ollut minun, niin että mitä siitä masentumaan tai itkemään. Iloitsin saavutuksestani.

Joten jos sinusta tuntuu, että et itse tiedä miten normaalia tai sairasta elämäsi on, ota siitä selvää asiantuntijan avulla.

Minä muuten silti nautin elämästäni, koska ruoka ei ole koskaan ollut elämäni keskipiste.

Vierailija
2/3 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriö sinulla jo on, nyt alat tekemään muutoksia, ei enää tiukkaa kontrollia.

Sali päiviä riittää 2xviikko, sä et muuten palaudu kunnolla.

Lisää energiaa aterioihin, tarkoitus ei ole salilla kuluttaa lihas massaa vaan saada sitä.

Ruokailut on teenatessa hyvin tärkeitä, 5ateriaa päivässä.

esim. Aamulla: puuro, marjoja, raejuustoa...

Lounaaksi: riisiä, kanaa, salaattia.

Välipalaksi: proteeni rahka ja hedelmä.

Päivillisellä: kasviskeitto, leipä, leikkele, kananmuna...

Iltapalaksi: puuro, mehukeitto...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiaa pitää saada tasaisesti pitkin päivää, muuten väsyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi