Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko rakkaat ihmiset ystävälliset litistää pahvit ennen kuin viette ne roskikseen?

Vierailija
10.10.2021 |

Olisi kiva, jos sinne mahtuisi tavaraa enemmästä kuin yhdestä taloudesta kerrallaan. Kiitos! 🤗 🤗 🤗

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K i i t o s tästä avauksesta. Meilläkin taloyhtiössä on sama ongelma. Vaikka minkälaista lappua on sinne laitettu ohjeistamaan, mutta ei näytä auttavan yhtään.

Työpaikalla oli sama juttu, printterilaatikko viskattiin sisä roskiksen päälle taittamattomana niin, ettei sinne muuta mahtunutkaan. Ja ihme, että se edes vietiin roskiksen luo.

Jos roskiksille asennettaisiin valvonta kamerat, niin saataisiin pikku hiljaa ohjeistettua juuri syylliset, ja loppuisi tämäkin riesa.

.

Vierailija
2/17 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kaltaisten ihmisten takia en kierrätä kuin panttipullot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pleikkarin ja taulutv:n tilaajat ei tule toimintaansa muuttamaan, tämä on ongelma joka jatkuu vaan

Vierailija
4/17 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri vein pahviroskat, ihan kaikki litistin!

Vierailija
5/17 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerrankin hyvä ihminen kun poltat pahvitkin takassa.😊

Vierailija
6/17 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voisitteko opetella laittamaan jätteet oikeisiin laatikoihin, niin monesti on mainokset ja lehdet pahvinkeräyslaatikossa, vaikka molemmille on omansa. Ja styroksia pahvinkeräyksessä, muovipusseja ja sekajätettä lehtikeräyslaatikossa.🤯🤬

Jätekatoksessa on ohjeet kyllä ja niissä keräyslaatikoissa myös, että mitäkä saa laittaa,lukutaito puuttuu vissiin ihmisiltä.

Vierailija
7/17 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kaltaisten ihmisten takia en kierrätä kuin panttipullot.

Tokko sinulla muuta kierrätettävää onkaan.

Vierailija
8/17 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa. 

Vierailija
9/17 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, tämä onkin ihan yleinen ongelma. Meidän taloyhtiössämme ei siis kenties asukaan poikkeuksellisen vähäjärkistä porukkaa.

Vierailija
10/17 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litistän, mutta en litistä niin pieneksi kuin teknisesti voisi olla mahdollista. Ketuttaa nämä "yhteen maitotölkkiin saa taiteltua kymmenen maitotölkkiä" -lappuset pahvinkeräyslootan yläpuolella taloyhtiöaktiivien toimesta. Meillä tulee kymmenen maito- tai muita pahvitölkkejä ehkä kuukaudessa, enkä halua pahvejani hillota nurkissa sen aikaa, että saisin optimimäärän pahvia taiteltua optimitilaan.

Vierailija
11/17 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerrankin hyvä ihminen kun poltat pahvitkin takassa.😊

Se mikä ei pala heitän roskiin. Jos ei jollekin kelpaa se on hänen ongelmansa.

Vierailija
12/17 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei heitetä edes tyhjää riisipakettia kokonaisena pahveihin, kaikki litistetään. Mun mies joutuu aina litistelemään pahveja muiden puolesta. Hallitusen puheenjohtaja on jostain syystä talonmiehen korvike nykyään, tosin palkaton. Kuluista kyllä valitetaan, mutta mitään ei viitsitä tehdä ylimääräisten kulujen karsimiseksi.

Vierailija
13/17 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei heitetä edes tyhjää riisipakettia kokonaisena pahveihin, kaikki litistetään. Mun mies joutuu aina litistelemään pahveja muiden puolesta. Hallitusen puheenjohtaja on jostain syystä talonmiehen korvike nykyään, tosin palkaton. Kuluista kyllä valitetaan, mutta mitään ei viitsitä tehdä ylimääräisten kulujen karsimiseksi.

siis näitä isompia pahvilaatikoita joutuu lististelemäön, jotta pahvit mahtuis jäteastiaan

Vierailija
14/17 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin viisas ohje koskee vain lukutaitoisia ja henkisesti terveitä.

Vierailija
15/17 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi tuhlata aikaa siihen. Minulle ei makseta litistämisestä.

Vierailija
16/17 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme voi! ☺

Vierailija
17/17 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri vein pahviroskat, ihan kaikki litistin!

Mä en käsitä kuinka joku edes saa vietyä ne kokonaisina/litistämättä.. Itse en siis kulje pahvien/kartonkien kanssa päivittäin vaan vien kerralla useamman. Esim sellainen jo itsessään littana pakastepizzalaatikko menee mulla näppärästi normiroskiksen viereen kaappiin ja siihen saa sitten litistettyä vaikka kuinka paljon muita pahvipakkauksia.

Tuo on sitten helppo napata kainaloon ja viedä sinne sellaisenaan, koska vaikka se yksi pizzalaatikko ei olekaan litistetty niin se on täynnä litistettyä kartonkia/pahvia eikä siis vie tilaa yhtään extraa.

Aika hankalaa olisi hengata rapussa, hississä ja pihalla tyhjien, mutta kokonaisten kaurahiutalepakettien ja munakennojen kanssa. Saati sitten jos olisi vielä kokonainen ja iso pakkauspahvilaatikko joka ei meinaa mahtua edes hissiin. Sekin kun menee niin nättiin nippuun todella pienellä vaivalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi