Koetko kotihäpeää?
Kommentit (2)
Vastausvaihtoehdot ovat huonot. Se, ettei kotini ole kuin sisustuslehdestä, ei tarkoita, että se vain "kelpaisi" minulle ja saa kelvata muillekin. Kotini on kaunis! Itsehän sen remontoimme ja laitoimme. En todellakaan lähde mukaan perisuomalaiseen nöyristelyyn, että "tää nyt on tämmöne, ei ihan sisustuslehdestä, mut kelpaa meille".
Mitä itse kysymykseen tulee, niin ennen kuin saimme tämän talon hankittua, asuimme vuosia vuokralla. Näissä asunnoissa pinnat olivat jo edellisten asujien jäljiltä kuluneet ja likaiset, pinttymiä ei saanut millään pois. Suihkun kaakelit ja saumat suorastaan yököttävässä kunnossa kuurauksesta huolimatta. Tilaa oli kaiken kaikkiaan vähän, huonekalut mitä sattuu sukulaisilta saatuja ja kirpputoreilta haalittuja. Mikään ei tuntunut tai näyttänyt omalta. Silloin valittelin ohimennen vieraille - joita meillä siis kävi - kuinka jo kaipaisin pois ja toisenlaista - ihan itseäni varten.
Tuosta puuttuu vaihtoehto ""Olen ylpeä kodistani mutta se ei todellakaan ole kuin sisustuslehdestä". Sisustuslehtien kodit on kaikki samanlaisia, mun kotini on persoonallinen.