Jos kengistä (esim. ulkoilu, retkeily tms.) on erikseen naisten ja miesten mallit, jotka kuitenkin näyttävät ihan samalta, NIIN
mikä ero niissä on? Onko se vain se, että miehen oletetaan painavan enemmän, jolloin siinä on vaimennusta tms. eri tavalla?
Kommentit (8)
Entäs sitten hokkarit?
Nykyään esim. budget sport saattaa talvisaikaan mainostella kaunareita, että olis nyt halvalla myynnissä.
Sitten kun menee kattoon, ja löytää sillä kokonumerolla olevat, jota kokonumeroa esim. kengät ovat, niin saa huomata että ne kaunarit on todellisuudessa ainakin 10 numeroa pienemmät kuin jalkineet...
Sitten kattoo hokkareita, niitähän monilla naisilla on luistelussa käytössä, niin juu, ei oo kokoo...
Tää on kumma juttu.
Jokin ei-eurooppalainen kokoluokittelu. Japanilaisille varmaan tarkoitettu, japanilaisnaisen jalka kenkäkoolla 40 vastaa suomalaisnaisen jalan kenkäkokoa 34.
Miesten kengissä on suurempia kokoja.
Vierailija kirjoitti:
Miesten kengissä on suurempia kokoja.
En usko, että paljon muuta eroa on. Värisävyissä voi olla erilaiset valikoimat.
Olen kuullut, että liittyisi siihen että naisten jalat ovat kiinni lantiossa vähän eri kulmassa kuin miehillä ja tämä olisi huomioitu kengän muotoilussa. Olen kyllä käyttänyt teinipoikani pieneksi jääneitä kenkiä enkä ole kuollut siihen.
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten hokkarit?
Nykyään esim. budget sport saattaa talvisaikaan mainostella kaunareita, että olis nyt halvalla myynnissä.
Sitten kun menee kattoon, ja löytää sillä kokonumerolla olevat, jota kokonumeroa esim. kengät ovat, niin saa huomata että ne kaunarit on todellisuudessa ainakin 10 numeroa pienemmät kuin jalkineet...
Sitten kattoo hokkareita, niitähän monilla naisilla on luistelussa käytössä, niin juu, ei oo kokoo...
Tää on kumma juttu.
Jokin ei-eurooppalainen kokoluokittelu. Japanilaisille varmaan tarkoitettu, japanilaisnaisen jalka kenkäkoolla 40 vastaa suomalaisnaisen jalan kenkäkokoa 34.
Sama se on monoissa. Ainakin Karhuissa on kokoluokitus ihan metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, että liittyisi siihen että naisten jalat ovat kiinni lantiossa vähän eri kulmassa kuin miehillä ja tämä olisi huomioitu kengän muotoilussa. Olen kyllä käyttänyt teinipoikani pieneksi jääneitä kenkiä enkä ole kuollut siihen.
Meinasin tulla kirjoittamaan samaa. Siinä vaiheessa kun pojillani oli suht samankokoinen jalka kuin mulla, heillä oli kasvupyrähdys ja monet lenkkarit ja tennarit jäivät nopeasti pieniksi. Otin ne käyttöön enkä ole huomannut eroa naisten kenkiin. Ja jos joku muu on huomannut että mulla on miesten kengät niin ei ole tullut kertomaan.
Miesten ja naisten kenkämallistoissa ainoa ero on se että kenelle ne markkinoidaan. Olen aina käyttänyt kenkiä kummaltakin osastolta ja ei niissä mitään eroa ole.
Mahtasko olla pohjan muotoilussa jotain eroa, leveämmät ehkä? Itse kyllä tässä taannoin ostin miesten valikoimissa olleet jalkineet, kun naisten vastaavasta mallista oli koot loppu. Jalkineita käyttäessä en ole huomannut mitään erikoista, siinä niillä kävelee kuin naisten mallia olevillakin.