Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä palveluita tai tuotteita parantaisit viisikymppisille?

Vierailija
09.10.2021 |

Viime viikolla uutisissa todettin, että 50+ henkilöt eivät käytä rahojaan, koska markkinat suunnataan nuorille. Miten muuttaisit palveluita, kauppoja tai tuotteita?
Voin aloittaa: tanssitunnit. Sopivan ikäinen ohjaaja, peittävämmät asut, laadukas tila, väljyys. Eikä liian raskas tunti.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että suurin ongelma on, että liian moni ei ole valmis maksamaan palveluista. Lähes kaikki tehdään itse tai yritetään nakittaa joku tuttu tai sukulainen tekemään ilmaiseksi. Ja valitetaan aina hinnoista. Lisäksi paheksutaan ja pidetään laiskoina niitä, jotka ostavat palveluita.

En siis ensimmäisenä olisi myymässä palveluita kansanosalle, jolla ei ole halua maksaa.

Nuorilla ei välttämättä ole paljon rahaa, mutta halua maksaa palveluista, jotka helpottavat elämää. Tarjoaisin palveluita, jotka helpottaisivat työssäkäyvän perheellisen elämää. Kuten satunnaiset lasten hoidot ja kyydit, auton kunnossapito kotoa hakien, kauppa- ja ruokapalvelut, kodin ja kiinteistön pyörittämiseen liittyvät asiat, kaikenlaisten virka-ajalla hoidettavien asioiden hoitaminen.

Vierailija
2/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tarvitse mitään sen kummempaa kuin nytkään. Olen käynyt myös tanssitunneilla enkä kokenut että sitä olisi pitänyt muuttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tällä hetkellä käytä rahojani, koska matkustaminen on vielä liian epävarmaa ja turvatonta, mutta toivon sydämestäni, että ehdin vielä loppuelämäni aikana nähdä edes osan kaikista niistä kohteista, jotka ovat Bucket List'illani.

Ei tule mieleeni mitään, mikä jäisi ostamatta, koska sitä markkinoidaan nuoremmille.

Vierailija
4/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että suurin ongelma on, että liian moni ei ole valmis maksamaan palveluista. Lähes kaikki tehdään itse tai yritetään nakittaa joku tuttu tai sukulainen tekemään ilmaiseksi. Ja valitetaan aina hinnoista. Lisäksi paheksutaan ja pidetään laiskoina niitä, jotka ostavat palveluita.

En siis ensimmäisenä olisi myymässä palveluita kansanosalle, jolla ei ole halua maksaa.

Nuorilla ei välttämättä ole paljon rahaa, mutta halua maksaa palveluista, jotka helpottavat elämää. Tarjoaisin palveluita, jotka helpottaisivat työssäkäyvän perheellisen elämää. Kuten satunnaiset lasten hoidot ja kyydit, auton kunnossapito kotoa hakien, kauppa- ja ruokapalvelut, kodin ja kiinteistön pyörittämiseen liittyvät asiat, kaikenlaisten virka-ajalla hoidettavien asioiden hoitaminen.

Eikö nämä sovi paremminkin nuoremmalla, jolla on ruuhavuodet käynnissä eikä yli 50-vuotiaalle? 

Vierailija
5/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mitään mieleen. N58

Vierailija
6/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen rahojani käyttänyt ihan samalla tavalla kuin aiemmin. Matkustukseen aiemmin käytetyt rahat meni uuteen autoon, mökin remppaan ja lisääntyneisiin ravintolakäynteihin.

N53

Vierailija
7/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeviä vaatteita, jotka eivät ole teinimäisiä eivätkä tätimäisiä, eivät makkarankuoria eivätkä laatikoita. 

Miten ihmeessä on niin vaikea löytää pienikokoiselle viiskymppiselle hoikan ihmisen normaaleja hyvännäköisiä vaatteita ?

Vierailija
8/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä sovi paremminkin nuoremmalla, jolla on ruuhavuodet käynnissä eikä yli 50-vuotiaalle? 

Täytin juuri 50 ja mulla on ruuhkavuodet erittäin vilkkaasti käynnissä. Kaksi kouluikäistä lasta ja yksi teini ja vaativa työ pitää vauhdissa. Jotenkin nämä ikärajat ovat vievän teennäisiä, miten elämäni eroaa esim. samassa elämäntilanteessa olevan nelikymppisen elämästä?

Vierailija
9/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne tutkimuksen johtopäätökset olli sit jotenkin pielessä. Siinä todettiin että halutaan samaa kuin muutkin, mutta paremmin kohdennettuna.

Tunnistan kyllä myös tuota maksuhaluttomuutta: kivat asiat on halvempia ulkomaan lomilta ostaen. Toisaalta olisi hyödyksi pyörittää tätä kotimaan taloutta.

Vierailija
10/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin olen löytänyt palveluita. Eikä haittaa käyttää samoja palveluita nuorempien kanssa, miksi olisin jotain erityisryhmää? Rahaa on enemmän käytössä kuin nuorempana, mutta toisaalta sitä menee nykyisin enemmän säästöön ja sijoituksiin, jotka toivottavasti helpottavat elämää sitten aikanaan + 15 vuoden päästä, kun jään eläkkeelle. 

N52

Vierailija
11/11 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48. Viihdettä kaipaisin ehkä enemmän. Se on monesti joko ihan nuorille tai sitten on sitä eläkeläisten tanhupallojuttua. Vaatteissa on välillä hankaluuksia löytää täti-ihmiselle soveliaita juttuja. Matkustelen aktiivisesti nyt koronan jälkeen uudestaan, syödään ulkona ja nautitaan palveluista. Tuo yksi kommentoija lienee maaseudulta tai jostain pers aukisten maailmasta, jonka mielestä mitään ei haluta kuluttaa.