Oletteko tekin tottuneet, että ihmiset ovat yleensä positiivisia? Outoa tavata tosi negatiivinen ihminen, se tekee vähän pahan olon
Tarkoitan sellaista ihmistä, joka hakee kaikesta, mitä sanot, jonkin negatiivisen katsantokulman. Hän on siis niin negatiivinen, että näkee kaiken negatiivisessa valossa, ja viljelee tätä sitten ympäristöönsä.
Tunnetteko tällaisia negatiivisia ihmisiä?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo ilmenee käytännössä?
Mielikuvitusesimerkki: kerrot juoneesi kahvia, niin toinen sanoo, että eikö se polttanut kieltäsi? Ja tämä kaava toistuu myös isommissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo ilmenee käytännössä?
Toivotat hyvää huomenta ja tämä tyyppi tiuskaisee, että ei todellakaan ole hyvä huomen!
Olen tuo eka vastaaja. Jutustelu hänen kanssaan menee näin.
- Otahan Sirkka kahvia, ja tuosta pullaa
- Mitäs kahvia tämä on kun on näin pahaa? Jaa teillä on Myrnan astiasto, nämä ovat sitten niin heikkoja ja huonoja eivätkä kestä mikroakaan. En kyllä ota pullaa kun naapurin Aune meinasi tukehtua pullaan toissavuonna ja pullassa voi olla matoja tiedättekö jauhossa voi olla matoja.
- Mitäs Sirkka sinne Tampereelle kuuluu?
- (Tähän selostusta siitä miten kaikki on huonosti sekä henkilökohtaisella että yhteiskunnallisella tasolla)
- Katsohan Sirkka, keräsimme mustaherukoita kaksi pensaallista ja saimme xx ämpärillistä. Haluaisitko sinä marjoja tai hilloa?
- Minähän en hilloja syö! Kyllä ennen vanhaan yhdestä pensaasta sai sen xx ämpärillistä, onpa teillä huonosti hoidetut pensaat jos ei tule enempää marjoja. Ja tuolla 2 km päässä on tuo hiekkatie, eikö siitä tule hiekkapölyä marjoihin? Sitten menee hampaat.
jne.
(siis jutustelu sen negatiivisen anopin kanssa)
- 1. ja 6.vastaaja
Onhan näitä. Yhteen piti katkaista välit, kun ei enää jaksanut.
Taksikuskit oli huijareita, jotka ilmeisesti vaan pettivät joka matkalla ja varmaan yrittivät kalastella kortin tietoja. Hoitajat olivat sairaalassa surkeita ja hän itse tiesi paremmin asiat kuin lääkärit jne.
Joo, se vaan on vähän niin että jos on koko ajan kamala olo niin tuollainen pintapuolinen small talk on kauhean kuormittavaa ja itsellä se purkautuu siten että vaikuttaa siltä kuin mua nyt vaan ärsyttäisi kaikki kahvimukeista alkaen ihan vaan koska olen törppö, eikä siksi että olen jatkuvasti henkisesti kivulias. Ihmisten vaan on helpompi ymmärtää fyysistä kipua ja jos joku sanoisi murtaneensa juuri kaikki raajansa niin kukaan ei alkaisi jaaritella jostain marjoista vaan kysyisi että miten voisi auttaa.
(En tarkoita että kaikkien pitäisi haluta auttaa minua vaan yritän kuvata miksi olen "negatiivinen" eli lähinnä oikeasti erittäin kuormittunut ja ahdistunut.
Olen tottunut siihen, että kaikki muut on negatiivisia ja minä olen se positiivinen. Saan jatkuvasti kuulla siitä miten on väärin olla näin.
Kyllä se kuuluu sosiaalisiin taitoihin että ei märmätetä koko ajan, kommentoida toisen elämää negatiivisesti tai vttuilla. Uusia tapaamisia tällaisten ihmisten kanssa ei tule, koen loukkaavana ja vastenmielisenä jos joku aukoo päätään ja valittaa.
Tunnen tuollaisia ihmisiä. Ovat mielestäni narsistisia jotenkin muutenkin. Kaikista puhutaan pahaa selän takana, ja syrjitään ja kiusataan ihmisiä ihan avoimestikin päin naamaa. Kaikki on myös aina huonosti, auotaan päätä ja valitetaan kaikesta. Näihin törmää mielestäni tosi monessa paikassa. Yhdessä työpaikassa oli tuollainen puhekulttuuri, ja itse positiivisena ihmisenä koin että ärsytin olemuksellani siellä noita ankeuttajia kun en valittanut kaikesta. Olin vaan iloinen että oli töitä ylipäätään. Se oli sellainen matalapalkattu duunariala.
Nuorempana olin myös itse negatiivinen, kasvoin sellaisissa oloissa, olin kiusattu ja masentunut, mutta kun parannuin en ole enää ollut sellainen vuosiin. Että tavallaan tajuan että ovat varmaan mallista oppineet käytöksen tai jotenkin heillä on paha olla.
Vierailija kirjoitti:
- Mitäs kahvia tämä on kun on näin pahaa? Jaa teillä on Myrnan astiasto, nämä ovat sitten niin heikkoja ja huonoja eivätkä kestä mikroakaan. En kyllä ota pullaa kun naapurin Aune meinasi tukehtua pullaan toissavuonna ja pullassa voi olla matoja tiedättekö jauhossa voi olla matoja.
- (Tähän selostusta siitä miten kaikki on huonosti sekä henkilökohtaisella että yhteiskunnallisella tasolla)
- Katsohan Sirkka, keräsimme mustaherukoita kaksi pensaallista ja saimme xx ämpärillistä. Haluaisitko sinä marjoja tai hilloa?
- Minähän en hilloja syö! Kyllä ennen vanhaan yhdestä pensaasta sai sen xx ämpärillistä, onpa teillä huonosti hoidetut pensaat jos ei tule enempää marjoja. Ja tuolla 2 km päässä on tuo hiekkatie, eikö siitä tule hiekkapölyä marjoihin? Sitten menee hampaat.
jne.
No johan tuolla on viihdearvoa.
En oikein ymmärrä, miten vaikeaa ihmisten on ymmärtää, että jotkut ihmiset ovat kroonistuneen vihaisia. Niinkuin ennen luki vähän siellä sun täällä varokaa vihaista koiraa, ja iso osa hevosista potki.
Ei sitä tarvitse itseensä ottaa. Myötätuntoa voisi ehkä hiukan myös kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne.
En oikein ymmärrä, miten vaikeaa ihmisten on ymmärtää, että jotkut ihmiset ovat kroonistuneen vihaisia. Niinkuin ennen luki vähän siellä sun täällä varokaa vihaista koiraa, ja iso osa hevosista potki.
Myötätuntoako todella peräänkuulutat tuolle Sirkka-hahmolle?
Kyllä on tuttua lähipiiristä. Yksi lähisukulainen oli sellainen. Hän aina kuvitteli, mitä kauheaa voi tapahtua. Jos kerroin meneväni illalla yksin elokuviin, hän pelkäsi, että joku mukiloi minut sillä reissulla. Metsäänkään ei pitäisi yksin mennä, koska siellä vasta niitä hulluja rikollisia voikin lymytä joka puun takana. Kyläreissulla en tietenkään koskaan osannut käyttäytyä oikein, vaan hän haukkui käytökseni jälkeenpäin. Jos ostin jotain, se oli tietysti liian kallista tai minua oli huijattu jotenkin. Kun yritin ilahduttaa häntä lahjalla, olin kuulemma tuhlannut vähäisiä rahojani ihan turhaan. Yms.
Joitakin ei vaan voi miellyttää. Aika negatiivisen ajattelutavan siinä oppii itsekin, kun vuosien ajan tuota kokee, vaikka aika absurdia komediaakin tuosta voisi keksiä.
Onhan niitä positiivisia ihmisiä. On koronapositiivisia, hiv positiivisia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne.
Myötätuntoako todella peräänkuulutat tuolle Sirkka-hahmolle?
No mitä sitten? Ärähtelyä vai? Kai sitäkin koittaa voi, joihinkin toimii, toisista tulee vain pahempia.
Meidän suvun Sirkan käynnin jälkeen itsellä oli kohonnut mieliala, koska oman elämän kompastimet tuntuivat hänen tilanteeseensa verrattuna mitättömiltä. Nyt Sirkka on vanha, roikkuu ahdistuneena miehessään joka ei meinaa kestää, psykiatria ei auta ja kaverit tämä on nakellut menemään. Todella surkea elämä hänellä, elää pelossa joka hetki, että mies jättää. Mutta kun ei hän pysty parempaan ja yksinään ei pärjää, liian tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
jne.
Mä varmaan vastaisin psyko-Sirkalle jokaiseen negaan tyyliin: joo, tiedätkö sinä että niihin matoihin, hiekkaan jne voi kuolla? Myrnassa on käytetty lyijyä mihin voikuolla, Erkki-Jooseppikin kuoli Tampereella. Koko ajan vaan kaikkeen voi kuolla mitä Sirkka sanoo. Mulla on kieroutunut huumorintaju, mutta saan yleensä ihmiset lopettamaan paskanjauhannan. Jos ei muuten tepsi niun tuhertaisin itkua kun puhun kuolemista ja kattoisin mitä Sirkka syöttää seuraavana juttuna.
No onhan meitä joka junaan.
Muistan kun tapasin anoppini ekaa kertaa, se järkkytti. Negatiivisempaa ihmistä saa kyllä etsiä! Oma äitini taas on toinen ääripää, melkein rasittavan yltiöpositiviinen ja olen tottunut sellaiseen. Minusta jatkuva kova negatiivisuus on huonoa käytöstäkin.