Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholistien ainainen valitus

Vierailija
08.10.2021 |

Valitus siitä, että heitä haukutaan kun olisi tarkoitus keskustella asiasta.
Monta vuotta katsellut miehen juomista ja hänen ehdoilla menty asiassa. Jälleen kerran otin puheeksi parisuhteen tilan. Hänen mielestään pyöritin taas samaa levyä. Sanoinkin että herääkö yhtään kysymys että miksi sama levy pyörii. Koska asiaan ei ole muutosta hänen puoleltaan tullut. Tsempatkaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa uhriutumasta. Miestäsi et voi muuttaa, vain itseäsi. Ei sinun ole mikään pakko elää tuollaisessa suhteessa.

Vierailija
2/13 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista et voi muuttaa. Voit vaan valita, pystytkö tai haluatko elää hänen kanssaan sellaisena kuin hän on, vai et. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies itse haluaa jatkaa juomista, ei ole mitään keinoa saada häntä lopettamaan tai edes vähentämään.

Voit tehdä vain omat ratkaisusi, eli joko jäädä suhteeseen ja lopettaa asiasta sanomisen tai lähteä suhteesta.

Vierailija
4/13 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko tähän vain itseäsi voit muuttaa -malliin. Tätä terapeutit hokee kiveen hakattuna totuutena, missä lähdeviite siihen, että laajojen kenttätutkimusten mukaan tämä pitää paikkansa? Ei sellaista ole. Joten lakatkaa hokemasta tätä kaikille.

Ap, en tiedä, minkä ikäisiä olette ja mikä on rakkautenne määrä, mutta aina on toivoa, jos haluat edelleen suhteessa olla. Toi ukko tarttis jonkun herätteen (esim. vakava terveyshaitta) tai korvaavan toiminnon alkon juomisen tilalle. Mun isä löysi tilalle päämäärän, rahan säästämisen meidän uuteen asuntoon. KUn oli jokin tähtäin, ei tarvinnut juoda. Hän polki matkat pyörällä töihin ja säästettiin rahaa. Ja hän oli ihana isä, vaikka alko-ongelma oli. Hän oli pohjimmiltaan hyvä. Ehkä sunkin ukko on?

Jokin vastaava tähtäin kuin meidän isällä voi löytyä teillekin.

Onnea teidän matkaan

Vierailija
5/13 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa alkoholisti mies et sais ryypätä rauhassa. Nyt pitää olla pinnistää olee parempi ihminen.

Vierailija
6/13 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoi! Yksi avoliitossa elävä alkoholisti tässä moi!

Minä olen syyttänyt miestä saman levyn pyörittämisestä. Ja nalkuttamisesta. Mies on pyytänyt minua poistumaan elämästään, minä olen vastannut, että mikäs siinä. Kaaosta, mutta mies ei halua jättää.

KORJAAN: haluaa, muttei jätä. On vain.

Haluatko sinä ihan haluamattasikin olla vain?

Vierailija
7/13 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko tähän vain itseäsi voit muuttaa -malliin. Tätä terapeutit hokee kiveen hakattuna totuutena, missä lähdeviite siihen, että laajojen kenttätutkimusten mukaan tämä pitää paikkansa? Ei sellaista ole. Joten lakatkaa hokemasta tätä kaikille.

En tiedä onko sitä tutkittu mutta kyllä elämänkokemus sen kertoo että näin on. Ihmiset toki joskus muuttuu, mutta se halu muuttua lähtee silloin muuttujasta itsestään. Voihan siinä motivaationa osin olla toinenkin, esim. vaimo joka sanoo että nyt on semmoinen paikka että minä ihan oikeasti eroan ku en jaksa katsoa tuota menoa. Tai että tajuaa kunnolla, että omat lapset kärsii siitä tms. 

Mutta jos tilanne on se, että toinen ei itse halua tai koe tarvetta muuttua, ja tilanne on pattitilanne jossa toinen jankuttaa tai nalkuttaa ja toinen turhautuu saman levyn pyörimisestä eikä ilmaise mitään halua yrittää muuttua, eipä siinä kauheasti järkeä ole sellaista kovin pitkään katsella.

Vierailija
8/13 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistien kanssa voi olla hankalaa. Aina pitäis vaan ymmärtää ja jaksaa. Joskus se jaksaminen loppuu, ja välillä kaipais itsekin jotain apua ja tukea.

Vierailija
10/13 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Al anon, sieltä saa vertaistukea, jos kärsii tai on kärsinyt jonkun läheisen alkoholinkäytöstä.

Vierailija
11/13 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, en tiedä, minkä ikäisiä olette ja mikä on rakkautenne määrä, mutta aina on toivoa, jos haluat edelleen suhteessa olla. Toi ukko tarttis jonkun herätteen (esim. vakava terveyshaitta) tai korvaavan toiminnon alkon juomisen tilalle. Mun isä löysi tilalle päämäärän, rahan säästämisen meidän uuteen asuntoon. KUn oli jokin tähtäin, ei tarvinnut juoda. Hän polki matkat pyörällä töihin ja säästettiin rahaa. Ja hän oli ihana isä, vaikka alko-ongelma oli. Hän oli pohjimmiltaan hyvä. Ehkä sunkin ukko on?

Onnea teidän matkaan

Tässä malliesimerkki alkoholistin kasvattamasta lampaasta

Vierailija
12/13 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea teidän matkaan

Kiitos, tämä oli kauniisti sanottu ja todellakin toivoisin että näin kävisi.

Vierailija
13/13 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti ei halua myöntää olevansa alkoholisti, kun ei juo koko aikaa täyskännejä, tissuttelua kun ei lasketa. Juomattomat päivät on sitten väsynyt ja mieluusti omissa oloissaan, joten ei silloinkaan ole läsnä ja ei innostu oikein mistään. Ei halua aiheesta keskustella, kaiken ottaa vaan syyttelynä ja hiljenee tai puollustautuu ( puollustaa juomistaan). Vielä kai on rakkauttakin mutta kuinka kauan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi