Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverit, joilla ei tunnu olevan ystäviä/läheisiä elämässään

Vierailija
08.10.2021 |

Minulla on pari työkaveria, jotka uuvuttavat muut liiallisella sosiaalisuudellaan. Kummallakin vaikuttaisi myös olevan narsistisia piirteitä.

Vaikuttaa siltä, että heillä ei oikein ole ystäviä työpaikan ulkopuolella ja siksi haluavat jakaa liikaa itsestään töissä.

Onko muilla ollut tällaista ongelmaa, ja miten olette toimineet tilanteessa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut muttei enää. Teen nykyään töitä lähes yksin👍

Vierailija
2/10 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kuulon entisessä työssä ihan ihmeellisiä juttuja. En jaksa kuunnella muiden ihmisten yksityisasioita tai juoruja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/10 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan vaan puhumaan päälle työjuttuja. En jaksa näitä aikavarkaita, jotka käyttää minun aikaa ja jaksamista omien juttujen jauhamiseen.

Vierailija
5/10 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten itussa voi tai uskaltaa enää kenellekkään puhua jos heti ajatellaan näin??

Miten niitä kavereita sitten saadaan jos ei kenellekkään saa tulla juttelemaan?

Vierailija
6/10 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo ole aika helppo tylyttää hiljaisemmaksi. Kun alkaa höpötys, sanot että on vähän kiire tai että täytyy tehdä tietty homma, jos jutellaan vaikka myöhemmin. Kyllä ne yleensä aika äkkiä ymmärtää, että ehkäpä he häiritsevät toisten työtä liikaa ja voisi puhua vähän vähemmän.

Vierailija
7/10 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten itussa voi tai uskaltaa enää kenellekkään puhua jos heti ajatellaan näin??

Miten niitä kavereita sitten saadaan jos ei kenellekkään saa tulla juttelemaan?

Tässä on tosi paljon työpaikkojen kulttuurieroja. Jossain työpaikoiilla, useammin naisvaltaisilla aloilla, ihmiset puhuu paljon muutakin kuin työasiaa. Puhutaan lapsista ja talonrakennuksista ja laihdutuksesta ja milloin mistäkin. Kyllä sellaisessa paikassa sopii liittyä omilla näkemyksillään keskusteluun.

Sitten on niitä toisenlaisia. Itse kun vaihdoin hoitoalalta insinöörialalle, tämä oli alkuun vähän shokki. Mutta meillä ei töissä kukaan puhu muuta kuin työasiaa. Ei me tiedetä toisistamme montako lasta jos yhtää kelläkin on, missä asuu tms. Jos joku alkaisi tuommoisia höpöttää, ääri-introvertit nörtit kauhistuisivat, että mitä se minua tylsällä jaarittelullaan häiritsee. Useimmat ei myös käy kahvitauoilla vaan hakee työpisteeseen automaatilta kahvin. Lounaalla useimmat käy myös yksin, pari nuorempaa kaveria on jotka käy toisinaan yhdessä. Minusta erilaiseen tottuneena tuntui alkuun kauhean kylmältä ja jopa aloin luulla että ne inhoaa minua. Mutta sitten kun totuin, niin tämähän on aivan ihanaa ja vapauttavaa. Mutta joo, ei tällaisesta paikasta kyllä mitään kavereita saa jos joku sellaista töistä kaipaisi.

Vierailija
8/10 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella rasittavaa, rasittavinta on kun pitäisi ruokatunnit, tai pahimmassa tapauksessa omaa vapaa- aikaa viettää työkavereitten kanssa! Omassa elämässä ihan tarpeeksi kaikkea, enkä todellakaan jaksa yhtään ylimääräista sosiaalista kanssakäymistä lähes vieraitten ihmisten kanssa.

Olen perusasiallinen kaikille ja pidän mielestäni etäisyyttä, enkä ole antanut viestiä, että haluaisin tehdä lähempää tuttavuutta, mutta ei näytä menevän perille, kun ilmoitan etten ole lähdössä mihinkään kenenkään kanssa. Mikä tälläisiä tunkeilevia ihmisiä vaivaa? Distanssin säätelyssä ongelmaa?

Vierailija
9/10 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella rasittavaa, rasittavinta on kun pitäisi ruokatunnit, tai pahimmassa tapauksessa omaa vapaa- aikaa viettää työkavereitten kanssa! Omassa elämässä ihan tarpeeksi kaikkea, enkä todellakaan jaksa yhtään ylimääräista sosiaalista kanssakäymistä lähes vieraitten ihmisten kanssa.

Olen perusasiallinen kaikille ja pidän mielestäni etäisyyttä, enkä ole antanut viestiä, että haluaisin tehdä lähempää tuttavuutta, mutta ei näytä menevän perille, kun ilmoitan etten ole lähdössä mihinkään kenenkään kanssa. Mikä tälläisiä tunkeilevia ihmisiä vaivaa? Distanssin säätelyssä ongelmaa?

Et saa sanottua, että käyt mieluummin lounaalla yksin? Itse olen sanonut. Käyn myös eri aikaan kuin useimmat, moni käy 11-12 välillä, minä vasta klo 13. Jos joku silti meinaa että tulisi kanssani, sanon joko että käyn yksin tai että käynkin vaan kävelyllä ulkona, en mene lounaalle.

Vierailija
10/10 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin yksinäinen sekä työpaikalla että yksityiselämässä.

En kuule ole jakamassa elämääni työpaikalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi