Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa lääkärikäynnillä hintaa, lähes 600€ Mehiläisessä

Vierailija
08.10.2021 |

Otettiin toki kuvia, ja niiden tulkintaa myös hinnassa, mutta silti. Huh.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks toi siis niinku paljon rahaa?

Jos tuntui kalliilta, mikset tehnyt itse?

Vierailija
2/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta lääkäri sai itselleen noin 80 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on ihan kohdallaan

Vierailija
4/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela- korvausta noista saa yleensä noin kympin verran.

Yksityisellä käyminen on kallista.

Vierailija
5/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
6/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, näkyykö hinnassa jo Kela-korvaukset. Eivätkö sairauden vuoksi tapahtuneet yksityislääkärikäynnit ole edelleen Kela-korvattavia.

Ja itsehän menit... toivottavasti oli sitten oikea syy käydä. Ja niin, itsehän menit.

Monilla on myös omia yksityisiä vakuutuksia, joista terveyden- ja sairaanhoidon kustannuksia korvataan.

Ootas. Toiset eivät mene edes julkiselle, koska ei ole rahaa kuitenkaan maksaa mahdollisia hoitokustannuksia. Miksi menisin, ei ole rahaa. Miksi menisin johonkin rintasyöpätutkimukseen, tai Papa-kokeeseen, ei olisi kuitenkaan mahdollisia hoitoja varaa maksaa. Hoidattakoot itseään ne, joille sitä hoitoa muutenkin suodaan, eli ne joilla on yhteiskunnalta annettu mahdollisuus jopa työntekoon, toisilta kun sekin viedään, niin kuin nyt vaikkapa ajetaan hankitusta työstä pois kun niin paljon ajajia lapsettaa.... Mitäs tänne tulit, mitäs tänne tulit, minä olin täällä ens, ja minä tässä olen nyt sitä vakipaikkaa ottamassa ja vartoonut jo pitkään, että ala vetää täältä vaan stressiä aiheuttamasta ja autetaankin vasta hätätilassa.

HEI HEI VAAN! Suomen älypäät!

Vierailija
7/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin oli.   Kun yksityisillä lääkäriasemilla on markkinahinnat.

Kuvaamiset ovat kalliita ja myös labrakokeet.

Ja kaikki tutkimukset, jo ultraääni maksaa melkoisesti.

Nuo kaikki saat julkisella puolella ilmaiseksi, ja sairaaloiden poliklinoilla, polikilinikka maksulla.

Etuna yksityispuolella on se, että pääset kaikkiin kuvauksiin ja tutkimuksiin tosi nopeasti.

Julkisella joudut odottaamaan poliklinalle pääsyä, sillä sinne tarvitaan lähete jonka terveyskeskuslääkäri lähettää sairaalan poliklinikalle, ja vasta sitten tulee ajanvaraus aika sinne.

Vierailija
8/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvallapa pääsit.

Vierailija
9/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella olisit päässyt paljon halvemmalla.

Vierailija
10/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa palveluntarjoajalle myös melkoisesti, tilat, laitteet, palkat jne.

Liiketoimintaa.

Vierailija
11/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, verot pitää toki vielä maksaa.

Vierailija
12/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja, näkyykö hinnassa jo Kela-korvaukset. Eivätkö sairauden vuoksi tapahtuneet yksityislääkärikäynnit ole edelleen Kela-korvattavia.

Ja itsehän menit... toivottavasti oli sitten oikea syy käydä. Ja niin, itsehän menit.

Monilla on myös omia yksityisiä vakuutuksia, joista terveyden- ja sairaanhoidon kustannuksia korvataan.

Ootas. Toiset eivät mene edes julkiselle, koska ei ole rahaa kuitenkaan maksaa mahdollisia hoitokustannuksia. Miksi menisin, ei ole rahaa. Miksi menisin johonkin rintasyöpätutkimukseen, tai Papa-kokeeseen, ei olisi kuitenkaan mahdollisia hoitoja varaa maksaa. Hoidattakoot itseään ne, joille sitä hoitoa muutenkin suodaan, eli ne joilla on yhteiskunnalta annettu mahdollisuus jopa työntekoon, toisilta kun sekin viedään, niin kuin nyt vaikkapa ajetaan hankitusta työstä pois kun niin paljon ajajia lapsettaa.... Mitäs tänne tulit, mitäs tänne tulit, minä olin täällä ens, ja minä tässä olen nyt sitä vakipaikkaa ottamassa ja vartoonut jo pitkään, että ala vetää täältä vaan stressiä aiheuttamasta ja autetaankin vasta hätätilassa.

HEI HEI VAAN! Suomen älypäät!

TOISET ei mene edes julkiselle, koska tietävät että kohtelu tulee olemaan ala-arvoista. Niin kuin nyt vaikkapa joku kaupungin hammaslääkäri joka sementoi kaksi hammasta yhteen... juu, arvaa vaan onko purennassa vaivaa.... Nooo, se oli kuitenkin ammatti-ihminen kun teki työnsä, hammaslääkäri juu. Hampaat yhteen vaan sementillä, tää olis muuten Nobelin paikka, katos, hammaskiven muodostus olisi aika vähissä, kun kaikki hampaat pistettäis sementillä yhteen... EIKS JEHNA! Kohtasin jälleen oikein ammatti-ihmisen, sellaisen ammattilaisen oikeen! Nooooo , jos se nyt häiritsee, niin tuu vaan, nii avataan vähän siitä.... Jeh, jeh. Kohtasin ammattilaisen.

Vierailija
13/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain rahallisesti. Odotusajalla ja mielenrauhallakin on hintansa.

Vierailija
14/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, koetin saada aikaa, soitin ajanvaraukseen viisi yli kahdeksan ja kaikki sen päivän ajat oli menneet kun sieltä soitettiin mulle takaisin 😩 Ja olin todellakin kipeä.

Vierailija
15/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.

Saattaa pitää paikkansa. Lääkäri sai 80egee 20 minsasta. Itse mieluummin kärsin, kuin kustannan lääkäreille merenrantahuviloita, tesloja ja purjeveneitä yksityisvastaanottoja käyttämällä.

Vierailija
16/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo kaikki saat julkisella puolella ilmaiseksi, ja sairaaloiden poliklinoilla, polikilinikka maksulla.

Etuna yksityispuolella on se, että pääset kaikkiin kuvauksiin ja tutkimuksiin tosi nopeasti.

Julkisella joudut odottaamaan poliklinalle pääsyä, sillä sinne tarvitaan lähete jonka terveyskeskuslääkäri lähettää sairaalan poliklinikalle, ja vasta sitten tulee ajanvaraus aika sinne.

Julkinen puolikaan ei ole täysin ilmaista. Hoitopäivämaksut voivat olla ylivoimainen este monelle. 

Et ei siinä mitään. Tulitko ihan leuhkimaan, että sairautes vuoksi pääsit taas maksamaan 600 euroo. Huh, huh. Mut pätäkkää kuitenkin oli.

Vierailija
17/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen koronaa varasit ajan terveyskeskukseen, sait sen noin 6-8 vko päähän. Menit vastaanotolle, sait lähetteen polille. Vastaus tuli parissa viikossa, lähete vastaanotettu, saat mahdollisesti aikavarauksen. Sen sai noin 6 kk päähän. Sitten polille ja todetaan, että kyllä, asiallista olisi tutkia, saat uuden ajan jonnekin 6 kk päähän. Silloinkin ensin hoitavalle lääkärille ja edelleen vasta sen jälkeen labraan ja kuvauksiin. Jos onni on myötä, niin ongelma on hoidettu 2 vuodessa. Tai ainakin tutkittu, sen jälkeen sitten hoitojonoon.

Vierailija
18/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri saa vain lääkäripalkkionsa, ei muuta.

Kuvantamis ja labra näytteet menevät koko firmalle.  Firmahan se on maksanut kalliit kuvauslaitteet, maksaa röntgenlääkäreiden palkat ja röntgenhoitajien palkat, ja sairaanhoitajien ja laboratorion hoitajien palkat.

Ei noiden tutkimusten maksuista itse hoitava lääkäri saa euron puolikastakaan. 

Vierailija
19/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, koetin saada aikaa, soitin ajanvaraukseen viisi yli kahdeksan ja kaikki sen päivän ajat oli menneet kun sieltä soitettiin mulle takaisin 😩 Ja olin todellakin kipeä.

Jos on kipeä niin pennin päivystykseen jos ei saada aikaa.

Vierailija
20/28 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80e 20 min tekee aika kivan tuntipalkan.