kouluja lopeteaan urakalla, surettaa oppilaiden puolesta
Kauheaa, että maaseudun lapset eivät enää pääse kunnolla edes kouluun. Selvästi halutaan, että maaseutu autioituu täysin. Se on sitten kiva kun lapset syrjäytyvät heti nuorena, eihän heitä saa yhteiskuntaan sen jälkeen enää millään!
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:17"]
Yhteiskunnalla ei ole varaa ylläpitää kaikkia palveluja jokaisessa niemennotkossa, ei voi mitään.
[/quote]
Sitten on turha marista lisääntyvistä ongelmista lapsilla. Kiusaaminen, oppimisongelmat ja muut kivat lisääntyy keskitetyissä isoissa koululaitoksissa varmasti.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:17"]
Yhteiskunnalla ei ole varaa ylläpitää kaikkia palveluja jokaisessa niemennotkossa, ei voi mitään.
[/quote]
Onneksi myös Helsingistä suljetaan kymmeniä kouluja ennen vuotta 2020. Pienet alle 400 oppilaan lähikoulut ovat pia historiaa ja sitten ne ekaluokkalaiset saa opetella 3-5 kilometrin matkan "lähikouluun". Onneksi sille ei voi mitään! Maalaislapset pääsee sentää taksilla.
Samalla katoaa myös neuvoloita, Espooseen esimerkiksi on jäämässä vain 2 neuvolaa! Hammashoito keskitetään ja lääkäripalveluita voi joutua hakemaan yli 20 km päästä, vaikka asuisi Vantaalla terveysaseman vieressä. Päiväkoteja suljetaan, erityisesti ne pienet korttelipäiväkodit katoavat ja tilalle tulee 300 - 600 lapsen isoja "hoitotehtaita", jonne lapsia kuljetetaan kymmenien kilometrien päästä.
Koululaitoksen alasajo.
10 vuoden päästä muistellaan menneitä Pisa-tuloksia niin kuin nyt Nokian takavuosia.
Mä en ole ihan ensimmäisenä liputtamassa kaikkein pienimpien kyläkoulujen puolesta. Voi olla, että olen kertonut täällä ennenkin kaverini ja sukulaistytön, eri ihmisiä siis, hyvin identtisen tarinan. Kumpikin joutui kolmen tytön luokkaan, kumpikin oli se luokan vähävaraisin, kun toiset isoista maataloista. Voitte arvata, mitä tapahtui, kun kummassakin tapauksessa muuttivat kirkonkylälle ja pääsivät isompaan kouluun. Ei, heitä ei kiusattu isossa koulussa, vaan isossa koulussa loppui se vähättely ja kiusaaminen, jota ainakin toisessa tapauksessa myös opekin harrasti. He myös saivat uusia kavereita. Toki se valitus muuttamisesta sitten alkoi kun tuon sukulaistytön perheessä oli pienempiäkin lapsia, mutta heillä ainakin ehdottomasti paras ratkaisu. Äitinsä sanoikin, että olisi heti pitänyt vain ensimmäisestä luokasta lähtien alkaa kuljettaa isommassa koulussa.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:33"]
Mä en ole ihan ensimmäisenä liputtamassa kaikkein pienimpien kyläkoulujen puolesta. Voi olla, että olen kertonut täällä ennenkin kaverini ja sukulaistytön, eri ihmisiä siis, hyvin identtisen tarinan. Kumpikin joutui kolmen tytön luokkaan, kumpikin oli se luokan vähävaraisin, kun toiset isoista maataloista. Voitte arvata, mitä tapahtui, kun kummassakin tapauksessa muuttivat kirkonkylälle ja pääsivät isompaan kouluun. Ei, heitä ei kiusattu isossa koulussa, vaan isossa koulussa loppui se vähättely ja kiusaaminen, jota ainakin toisessa tapauksessa myös opekin harrasti. He myös saivat uusia kavereita. Toki se valitus muuttamisesta sitten alkoi kun tuon sukulaistytön perheessä oli pienempiäkin lapsia, mutta heillä ainakin ehdottomasti paras ratkaisu. Äitinsä sanoikin, että olisi heti pitänyt vain ensimmäisestä luokasta lähtien alkaa kuljettaa isommassa koulussa.
[/quote]
Voi kuule, noin pienet koulut on jo lopetettu. Nyt suljetaan 400 - 600 oppilaan koulujen ovet ja kootaan lapset esim. 25 000 asukkaan kaupungissa yhteen ainoaan kouluun.
Maalla on varmaan mukava alkaa järjestellä 100 kilometrin koulumatkoja. Pelottaa mihin tämä yhteiskunta menee. Itse olen pikkukoulusta 100 oppilasta ja pidän sitä kaiken tähänastisen menestuksen pohjana.