Hoi Marimekkoa tuntevat! Apua kaivataan!
Lähinnä siis noihin kokoihin liittyen olisi kysyttävää. Minua kiinnostaisi Marimekon Kastemekko ja Iloinen takki. Käytän yleensä kokoa M/38. Marimekon paidoissa yleensä koko M. Onkohan M-koko Kastemekossa ja Iloisessa takissa oikea? Mietin vaan siksi, kun näyttävät aika reilun mallisilta.
Kommentit (5)
Minä olen sovittanut Iloista takkia. Olen normaalisti kokoa M/38-40. Tuossa takissa ja tunikassa, joka on samasta kankaasta, M-koko oli aika reilu. S meni ihan hyvin päälle, mutta olisin ottanut varmaan M:n, jos olisin ostanut. Tunikan (liivimekon) halusin, mutta kaulus oli jotenkin liian korkealla, eli päänaukko liian pieni. Jäi ostamatta, koska näytti hassulta minun päälläni. Pitäisi kai olla pidempi kaula. :)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:55"]
Minä olen sovittanut Iloista takkia. Olen normaalisti kokoa M/38-40. Tuossa takissa ja tunikassa, joka on samasta kankaasta, M-koko oli aika reilu. S meni ihan hyvin päälle, mutta olisin ottanut varmaan M:n, jos olisin ostanut. Tunikan (liivimekon) halusin, mutta kaulus oli jotenkin liian korkealla, eli päänaukko liian pieni. Jäi ostamatta, koska näytti hassulta minun päälläni. Pitäisi kai olla pidempi kaula. :)
[/quote]
Miksi olisit ottanut sitten lopulta M-koon? Oliko sitten kuitenkin paremmin istuva?
Ja kolmonen jatkaa:
katsoin googlella tuota Kastemekkoa, ja olen toki sovittanut sitäkin. Nimi ei vain ollut tuttu. Siinä sama ongelma kauluksen kanssa, näytin hirressä olevalta. Sisarellani se näyttää hyvältä päällä, joten kaulan muodolla täytyy olla tekemistä. Sisareni on pyöreämpi kuin minä, eli laihuus ei vaikuta. Mutta Kastemekossa koot ovat vielä reilumpia, S riitti loistavasti minulle. Kutistuvuudesta en sitten tiedä.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:55"]
[/quote]
Miksi olisit ottanut sitten lopulta M-koon? Oliko sitten kuitenkin paremmin istuva?
[/quote]
sori, kun en selittänyt. :) Tykkään reilun kokoisista vaatteista, jotka eivät kiristä. Merkkejäni ovat Marimekon lisäksi Masai ja Gudrun Sjöden. Eli paljon ja värikästä kangasta.
Eikö mukaan kellään av:lla pyörivällä ole Kastemekkoa tai Iloista takkia?? :)