Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulupuu- keräys ja ruokalahjakortti?

Vierailija
28.11.2014 |

Osallistuin Joulupuu- keräykseen ostamalla lahjakortin K-kauppaan. Onko täällä muita osallistuneita? Tai ehkä niitä, jotka lahjakortin ovat saamassa/ aiempina vuosina saaneet?

Toivon kovasti, että apuni menee perheeseen, joka sitä oikeasti tarvitsee.

Enpä tiedä, mikä tämän avaukseni pointti oli, kunhan pohdiskelen. Olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä myös.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä päin Joulupuu on lasten lahjoja varten.

Ei tulisi mieleenikään ostaa ruokakaupan lahjakorttia, sehän otettaisiin lapselta heti pois.

Vierailija
2/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saataispa me sellainen lahjakortti. Kuinka köyhä pitää olla, että sellaisen voi saada? Mistä niitä saa? Miksi en ole saanut sellaista ikinä vaikka välillä olen joutunut hakemaan toimeentulotukea? Kuka niistä päättää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 18:03"]

Ei tulisi mieleenikään ostaa ruokakaupan lahjakorttia, sehän otettaisiin lapselta heti pois.

[/quote]

En sitä lapselle ostanutkaan, vaan tukemaan vähävaraista perhettä joulun aikaan muulla tavoin. Tässä kaupungissa oli vaihtoehtoina lahjat lapsille tai sitten nuo ruokalahjakortit.

Olen aiemmin antanut lelulahjoja, mutta lopetin sen kun kuulin että lelut olivat jossain päätyneet suoraan perheen kirppispöytään.

Vierailija
4/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 18:03"]

[/quote]

En sitä lapselle ostanutkaan, vaan tukemaan vähävaraista perhettä joulun aikaan muulla tavoin. Tässä kaupungissa oli vaihtoehtoina lahjat lapsille tai sitten nuo ruokalahjakortit.

Olen aiemmin antanut lelulahjoja, mutta lopetin sen kun kuulin että lelut olivat jossain päätyneet suoraan perheen kirppispöytään.

[/quote]

Tämä siis ap :)

Vierailija
5/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin 2 pakettia laittaa, toisen pienelle ja toisen vähän isommalle muksulle. (toivottavasti ei tarvi sit täältä lukea, että tulipa paketista paska lahja ;)

Vierailija
6/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitin 2kpl ruokalahjakortteja joulupuukeräykseen.K.o perheet nimenomaan toivoivat ruokalahjakorttia.

Vierailija
7/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin alle 1 v lapsen yksinhuoltajaksi tänä vuonna ja sain puhelun joulupuu-keräyksestä, että saako meille tuoda lahjaa. Liikutuin melkein kyyneliin siksi, että joku jaksaa muistaa. Itsellä vaan on ristiriitaiset olot lahjan vastaanotosta. Olen luottotiedoilla varustettu ja talous on tasapainossa. Elämä silleen rullaa ihan mukavasti. Tietysti olen kiitollinen kaikesta ylimääräisestä, mutta olin jo kerennyt hyvissä ajoin varautua jouluun, koska se on lempi sesonkini. Liki kaikki lahjat ja koristeet olen hankkinut ja puolet vuodesta säästänyt, että voin tarjota lapselleni jotain, mitä en itse koskaan saanut.

Olen äärimmäisen kiitollinen, iloinen ja tyytyväinen, mutta toisaalta on sellainen olo, että vein joltain kipeämmin apua tarvinneelta jotain. Pyysin lapselle pulkkaa, että saisi ostajalle olisi helppoa, eli en mitään suurta pyytänyt saati ole nirso merkin suhteen. Silti vaan naputtaa takaraivossa, että jonkun alkoholistiperheen lapsi olisi ehkä hyötynyt avustuksesta enemmän, kuin minun omani. Tietenkin meillä on tiukkaa, mutta olen tähän mennessä pystynt tarjoamaan lapselle kaiken itse ja olen huono ottamaan apua vastaan. 

Vierailija
8/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 18:08"]

Saataispa me sellainen lahjakortti. Kuinka köyhä pitää olla, että sellaisen voi saada? Mistä niitä saa? Miksi en ole saanut sellaista ikinä vaikka välillä olen joutunut hakemaan toimeentulotukea? Kuka niistä päättää?

[/quote]

En osaa sanoa, millä perusteilla pääsee mukaan Joulupuulahjan saajaksi. Täällä kai lahjat jaetaan seurakunnan kautta, jos olen ymmärtänyt oikein. Mutta varsinaisista jakoperusteista en tiedä.

Vierailija
9/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain Joulupuusta pakettikortin: tyttö 14 vuotta. Nyt mietin sopivaa lahjaa. Ajattelin antaa 2 leffalippua ja karkkia. Olisko hyvä?

Vierailija
10/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 18:29"]

Jäin alle 1 v lapsen yksinhuoltajaksi tänä vuonna ja sain puhelun joulupuu-keräyksestä, että saako meille tuoda lahjaa. Liikutuin melkein kyyneliin siksi, että joku jaksaa muistaa. Itsellä vaan on ristiriitaiset olot lahjan vastaanotosta. Olen luottotiedoilla varustettu ja talous on tasapainossa. Elämä silleen rullaa ihan mukavasti. Tietysti olen kiitollinen kaikesta ylimääräisestä, mutta olin jo kerennyt hyvissä ajoin varautua jouluun, koska se on lempi sesonkini. Liki kaikki lahjat ja koristeet olen hankkinut ja puolet vuodesta säästänyt, että voin tarjota lapselleni jotain, mitä en itse koskaan saanut.

Olen äärimmäisen kiitollinen, iloinen ja tyytyväinen, mutta toisaalta on sellainen olo, että vein joltain kipeämmin apua tarvinneelta jotain. Pyysin lapselle pulkkaa, että saisi ostajalle olisi helppoa, eli en mitään suurta pyytänyt saati ole nirso merkin suhteen. Silti vaan naputtaa takaraivossa, että jonkun alkoholistiperheen lapsi olisi ehkä hyötynyt avustuksesta enemmän, kuin minun omani. Tietenkin meillä on tiukkaa, mutta olen tähän mennessä pystynt tarjoamaan lapselle kaiken itse ja olen huono ottamaan apua vastaan. 

[/quote]

Ota lahja hyvillä mielin vastaan, ja laita itse hyvä joskus myöhemmin kiertämään auttamalla jotakin toista. Hyvää joulua!

Vierailija
11/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 18:08"]

[/quote]

En osaa sanoa, millä perusteilla pääsee mukaan Joulupuulahjan saajaksi. Täällä kai lahjat jaetaan seurakunnan kautta, jos olen ymmärtänyt oikein. Mutta varsinaisista jakoperusteista en tiedä.

[/quote]

Minulle soitti sosiaalivirkailijani ja kysyi, että saako antaa diakonilaitokselle minun numeron. En kuukausiin ole hakenut tukea, eli olin vain ilmeisesti jäänyt mieleen. Omassa lapsuudessa äitini sai yksinhuoltajana jouluisin avustuspaketteja, koska kävi erikseen valittamassa jokaisella nurkalla olevansa rahaton (diakonilaitos, muistaakseni joku työttömienyhdistys ja haki sosiaalitoimelta vielä erikseen joulurahaa). Äitini rahattomuus tosin johtui aivan täysin itseaiheutetuista seikoista ja sitten kuului rutinaa huonoista lahjoista. -8

Vierailija
12/12 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 18:03"]

[/quote]

[/quote]Eli lopetit koska joku on joskus ehkä saanut lahjan vaikka ei olisi tarvetta? Sillä ei ole mitään merkitystä että suurin osa takuulla menee ihan tarpeeseen? Jos kaikki ajattelisivat noin niin silloinhan ei kukaan tarvitseva saisi keräyksistä mitään. En tajua kuinka normaaalijärkinen ihminen ei pysty ymmärtämään että on aikalailla mahdotonta etteikö joskus aivan asiallisessa keräyksessäkin voisi apua mennä myös sinne missä sitä ei tarvita. Miettikää nyt kuinka isosta keräyksestä on kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi