Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2,5-vuotiaalle aikuisten sänky?

Vierailija
04.10.2021 |

2,5-vuotias lapseni nukkuu vielä pinnasängyssä. Onko ihan tuhoon tuomittu ajatus hankkia seuraavaksi normaali 90 x 200 kokoinen sängyn runko? Mallin tietysti kannattaa varmaan olla aika matala ja valita aluksi joku kiinteämmän ja ohuemman puoleinen patja, irtolaitakin olisi varmasti hyvä. Lapsen huone on hyvin tilava, joten tilasta ei ole puutetta, ja aikuisten sängyllä mahtuisi itsekin mukavasti istumaan ja lukemaan iltasatuja, niin jatkettava juniorisänky tuntuu jotenkin turhalta välivaiheelta. Vai onko se lapsen kehitykselle parempi? Onko jollain kokemuksia, kuinka on sujunut?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsilla ei ole ollut juniorisänkyjä, vaan ollaan siirrytty suoraan pinnasängystä aikuisten sänkyyn.

Vierailija
2/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö standardisängyn koko olekaan 80x200 cm?

Itse nukuin 3-vuotiaasta eteenpäin 80x200 cm kokoisessa sängyssä, tuskin siitä haittaa on, kunhan on riittävän kova, ettei selkä väänny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kehitykselle parempi, voi luoja.

Lapsi nukkuu ihan hyvin normaalisängyssä. Jos harrastaa putoilua niin kannattaa tehdä jonkinlainen viritys muksahdusten estämiseksi tai lievittämiseksi.

Vierailija
4/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita tippumisen estäviä laitoja saa sänkyihin ihan kaupasta.

Vierailija
5/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten sänky on hyvä

Vierailija
6/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

90x200 on hyvin tavallinen 1 henkilön sängyn koko, myös mulla oli tuollainen. Jos sänky tuntuu pienelle kovin isolta, niin sinne jalkopäähän saa kivasti pehmokavereita istumaan. Itse olisin pienenä tykännyt.

Vierailija
7/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialle vaikka patja, jos sattuu että tipahtaa. Osta vaan normaali sänky. Muista pissavahingot, ja osta petarin ja sille suoja. Ei pilaannu patja. 

Me ostettiin Ikean Minnen, jossa nukkui 10 vuotiaaksi saakka. Siinä on kevyt laita, mutta ihan sama olisi ollut ostaa tavallinenkin sänky. 

Vierailija
8/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahduin paremmin lapsen viereen nukuttamaan ja lohduttamaan sairaana. Meillä oli käytössä heti pinnasängyn jälkeen 80x200 sängyt ja tavalliset patjatkin. Hyviä lapsia kaikista tuli, terveitä ja hyviä nukkumaan. En edes ymmärtänyt mahdollisia "kehitykseen vaikuttavia huonoja puolia". Voi tätä nykyaikaa!

Vierailija
9/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään 90x200 on nykyisin yleisempi koko. Kovasti on ihmiset lihoneet vuosikymmenten aikana jos normaali 80 ei enää riitä.

Vierailija
10/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin 1,5v. ja 5.5.vuotiaille parisänky erillisillä petareilla lastenhuoneeseen, sängyt ovat erillään toisistaan, mutta tarvittaessa saa käytettyä vierassänkyinä aikuisille. Petarit on senverran paksuja, että ne kun laittaa lattialle, siinä piisaa pienempien nukkua.

Jäi se turha sänkyjen vaihtelu välistä. Pienemmällä on sängyn reunassa kaksi sellaista ikean Trofast-hyllykköä estämässä putoamista.

Vierailija
11/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kehitykselle parempi, voi luoja.

Lapsi nukkuu ihan hyvin normaalisängyssä. Jos harrastaa putoilua niin kannattaa tehdä jonkinlainen viritys muksahdusten estämiseksi tai lievittämiseksi.

Tai suoraan patja latialle,ei varmalla tipu mistän silloin!. Itse päätät missä kersasi nukuu,emme me.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme