Kun yksi neljästä ei juo
Kaveripariskunta pyysi meitä eilen istumaa iltaa heidän kanssaan. Me käydään toistemme luona vuorotellen, noin 4 kertaa vuodessa. Ystävät ovat mukavia, mutta kun pariskunnan emäntä ei juo mitään. Mutta isäntä juo sitten senkin edestä, ja hän tuo koko ajan uutta viinapaukkua ja olutta mulle ja mun miehelle, ja tietysti itselleen. Ja hänen oma vaimonsa ei siis juo käytännössä mitään... maksimissaan yhden pienen viinilasin puolikkaan, jota hän särpii sitten koko illan.. Ja miehet (varsinkin tuo kaverin mies on aina loppuillasta aivan lärvät). Tiedän , että ei tämä nyt ole maailman isoin asia, mutta kun tämä tapahtuu nyt joka ainoa kerta..eilen jo miehenikin vähän hermostui, ja sanoi isännälle että rauhotuppa nyt tuon viinan kanssa, kun edellinen paukku on vielä kokonaan juomatta.. Ehdotin jo miehelleni, että me ei tarjotakaan seuraavalla kerralla alkoholia heille lainkaan, vaan pyydetäänkin heidät kahville lastensa kanssa. Meillä on samanikäisiä, ala-asteella olevia lapsia. Mutta tämä kaveripariskunta on aina nimenomaan halunnut tavata vain aikuisten kesken...eli lapset ovat silloin mummoloissa. Jos jollain on samankaltaisia "ongelmia" ystävä pariskuntien kanssa, niistä olisi kiva kuulla.
Kommentit (19)
Siis onko ongelma naisen juomattomuus, vai miehen liika juominen?
Ei vaimo juo, koska joutuu pitämään huolta kaikesta, myös siitä sammuneesta miehestään. Eikä tuo kyllä tapahdu ainoastaan teidän kyläillessä, kyllä se mies vetää lärvit aina, kun seuraavana aamuna ei ole töitä. Se vaimo ilahtuisi kyllä, jos voisi kyläillä normaalisti selvin päin, mutta se mies kiukuttelee senkin edestä kotonaan.
Kumpi tossa nyt häiritseekään? Juova ukko vai juomaton akka?
Itse en juo paljon alkoholia enää lääkitykseni vuoksi. Ystäviä se ei haittaa.
Mä olen tuo yksi neljästä, ja hemmetin kiitollinen siitä ettei tarvitse kuskata niitä juomareita mihinkään. Siksi se puolikas viinilasillinen. Muu ei häiritse.
Tapaamiset kuulostavat tekosyyltä juomiseen.
Miehellä orastava alkoholiongelma? Vaimo ei juo sen takia? Ja ei kai teidänkään ole PAKKO samaan tahtiin juoda?
Rasittavaa katsella selvin päin toisten kännäämistä. Minä en katselisi kuin hyvää palkkaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä orastava alkoholiongelma? Vaimo ei juo sen takia? Ja ei kai teidänkään ole PAKKO samaan tahtiin juoda?
Ei, kyllä se mies on jo alkoholisti.
Vaimo ei tod.näk juo juuri tuon takia, eli kun hänen oma mies juo noin paljon. Tiedän vastaavaan perheen lähipiiristäni :( Ja ihan satavarmasti tuo ukkeli juo muulloinkin yhtä paljon. Pyytäkää ihmeessä lasten kanssa kylään, miksi ihmeessä ette ole sitä aiemmin tehneet?
Minä alkaisin kutsua tuota kaveripariskuntaa tapaamisiin erilaisissa merkeissä, vaikka sitten lasten kanssa, ettei juominen olisi mitenkään mahdollista. Ei kenenkään tarvitsisi huolehtia kenenkään juomisista, juomattomuudesta tai viihtymisestä. Voisi tehdä hyvää kaikille.
Tunnistan "ongelman". Hyvää on tuossa se, että lapset ovat mummulassa, kun iskä ryyppää noin. Toki vahvasti veikkaan, että tuo mies juo muulloinkin, kuin vain 4 kertaa vuodessa.
Ymmärrän että on kiva välillä tavata ihan vain aikuisten kesken, ilman lapsia, mutta jos se häiritsee, niin eikös siihen ole aika helppo ratkaisu: tavataan myös lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tapaamiset kuulostavat tekosyyltä juomiseen.
Tämähän se. Pariskunta tanssii miehen alkon himon mukaan ja nuo tapaamiset on heille siitä syystä enemmän tapaaminen alkoholin kanssa, kuin teidän kanssanne.
Kirjoitit ap kuin suoraan minun elämästä. Ja minä olen tuo puolikasta viinilasillista koko illan särpivä. Ja isoksi osaksi viinilasi on sen takia, ettei mun vaan tarvitse kuskata noita juoppoja kaupungille. Toki mun mieheni ei nyt missään räkäkännissä koskaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vai molemmat? Eli onko ongelma myös siis se,että myös ap haluisi juoda itsensä känniin.kun miehet varmasti puhuvat keskenään illan aikana "miesten asioita", ja sinä et saa ryyppy/juttukaveria emännästä, joka juo liian vähän? Oletko kysynyt tältä kavereiltasi, että miksi hän juo vain yhden viinilasin puolikkaan?
En olisi kiinnostunut moisen juoppolallin seurasta
Eikä miehenikään
Tulevaisuuden maksakirroosipotilaita siis
Meillä on vähän vastaava ystäväpariskunta. Toki heillä ei ole lapsia. Meillä itsellä on. Pariskunnan vaimo ei juo lainkaan, hän kuskaa miestään. Mies rikkoi meillä kesällä baden baden tuolin ja ison oluttuopin, kun kaatui kännissä badenin päälle, meidän terassilla. Ei olla sen jälkeen nähty. Eikä uutta tapaamista sovittu. Ap, jutteles kahdestaan asiasta tuon naisystäväsi kanssa, ihan avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai molemmat? Eli onko ongelma myös siis se,että myös ap haluisi juoda itsensä känniin.kun miehet varmasti puhuvat keskenään illan aikana "miesten asioita", ja sinä et saa ryyppy/juttukaveria emännästä, joka juo liian vähän? Oletko kysynyt tältä kavereiltasi, että miksi hän juo vain yhden viinilasin puolikkaan?
Niinkuin aloituksessani sanoin, eihän tämä nyt ole mikään iso ongelma. Olen kysynyt, miksi hän ei juo oikein mtn, niin aina tulee joku vähän outo selitys, olen niin väsynyt tms. Esim. viime vuoden uudenvuodenaattona olimme meillä, ja hän joi silloin koko illan pelkkää vettä, kun hänellä oli kuulemma ollut niin huono olo koko päivän..Ja pariskunnan mies ei ystäväni mukaan juo juuri lainkaan silloin kun he ovat ihan vain perheen kesken kotona.
-AP
Kai sitä nyt vähän innostuu, jos vain 4 kertaa vuodessa saa luvan perästä ryypätä ilman, että eukko valittaa. Antakaa sen juhlia, ei teidän ole pakko kiskoa samaa tahtia, vaikka tarjotaankin.