Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos varallisuutta ei pääse missään muodossa kartuttamaan, niin onko Suomen kaltaisessa maassa järkeä käydä matalasti palkatuissa töissä?

Vierailija
02.10.2021 |

Tällainen tilanne on erittäin monilla 9-11e/h tienaavilla, varsinkin sinkuilla.
Tuosta summasta on mahdoton samaan aikaan maksaa kallista vuokraa sekä muita elinkuluja, ja yrittää säästää asuntoon.
Samanlaista kädestä suuhun elämistä kuin työttömänäkin.
Kaikki menee mikä tulee.

Itse 10 vuoden raatamisen jälkeen olen nyt havahtunut siihen, että miksi helvetissä minä tätä teen. Monilla pitkäaikaistyöttömillä tutuillani tuntuu menevän jopa paremmin kuin minulla.
Osalle Kela maksaa vuodesta toiseen uudet kämpät hyviltä paikoilta, vaikka ne ylittävätkin "vuokranormit".
Aikaa heillä on tehdä vaikka mitä, vaikka sitten heittää pimeää keikkaa välillä jos tarvitsee vaikka uuden puhelimen.

Kuinka moni täällä on tajunnut saman, ja hypännyt oravanpyörästä pois?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän ei missään nimessä ole suomalainen ongelma, pienipalkkaiset ovat samassa ahdingossa koko Euroopassa ja Ameerikan ihmemaassa. Suomessa tulonsiirroilla varmistetaan, että kukaan järkevästi käyttäytyvä ei täysin putoa veneestä. Usassa pienipalkkaiset minimipalkalla sinnittelevät usein tekemällä kahta työtä ja 60-80 h viikotyöaikaa ja asuvat sulkeissa kimppakämpissä. Kannattaa myös tutustua Euroopan köyhien maiden ihmisten elintasoon, esim Kreikassa

Vierailija
2/3 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen palkat ja sosiaaliturva ovat Romanian tasoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän