Kokemuksianne rintasyövästä?
Onko teillä tai lähipiirillä kellään ollut rintasyöpää? Paraniko? Läheiseltä löytyi eilen 5cm pahanlaatuinen kasvain rinnasta.
Kommentit (34)
Sairastin aggressiivisen rintasyövän kolmikymppisenä. Olen yhä elossa vaikka syöpäni ennuste oli huono.
Syöpäni oli hormoninegatiivinen. Syöpä hoidettiin 2 leikkauksella ja sytostaatit 4 kk. Ei sädetystä. 4 v leikkkauksesta sain uuden rinnan.
Tsemppiä👍
Minulla oli keskitason 2cm kasvain, Leikkaus ja hoidot, stytostaatit ja sädehoidot. Olen juuri saanut puhtaat paperit ja olen terve. Syöpä ei ollut levinnyt vaan saatiin pois kaikki.
Syöpäyhdistyksen nettisuvut antavat paljon hyvää tietoutta.
Tuttu kuoli rintasyöpään 61 vuotiaana. Sairasti muutaman vuoden mutta syöpä vei hänet. Kuoli vuonna 2011 tulee jouluna 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Äitini menehtyi rinnasta levinneeseen syöpään, kasvaimen koko oli löydettäessä n.4cm.
Tämä kertomasi varmaan helpottaa ap:n tuskaa.
Onko syömäsi millainen? Jos et ole ole vielä käynyt onkologin juttusilla niin ota sinne joku omainen mukaan.
Anna poistaa koko rinta, uuden saa sitten kun sen aika on. Sytostaatit sietää kyllä, välillä voi tulla takapakkia (ei voida tiputtaa alhaisten valkosolujen vuoksi).
Pyydä lähete psykologille tms. Sosiaalihoitajalle myös. Hanki vertaistukea.
Syöpä vei kirjoitti:
Tuttu kuoli rintasyöpään 61 vuotiaana. Sairasti muutaman vuoden mutta syöpä vei hänet. Kuoli vuonna 2011 tulee jouluna 10 vuotta.
Ap ei tee tällä tiedolla mitään.
Omani löytyi varhaisvaiheessa, äidillä oli päässyt pidemmälle ja syöpäsoluja oli kainalon imusolmukkeissakin. Äidillle annettiin sädehoitoa, multa poistettiin rinnat.
Hyvin ollaan selvitty.
Suurin osa selviää rintasyövästä. Joka 8. meistä naisista sen sairastaa. Joka 3. sairastuu meistä johonkin syöpään elämämme aikana.
Itsellä 2 v. sitten rs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini menehtyi rinnasta levinneeseen syöpään, kasvaimen koko oli löydettäessä n.4cm.
Onko syömäsi millainen? Jos et ole ole vielä käynyt onkologin juttusilla niin ota sinne joku omainen mukaan.
Anna poistaa koko rinta, uuden saa sitten kun sen aika on. Sytostaatit sietää kyllä, välillä voi tulla takapakkia (ei voida tiputtaa alhaisten valkosolujen vuoksi).
Tuota...ap kysyi kokemuksia ja tuo on minun kokemukseni, pahoittelut sinulle jos siitä mielesi pahoitit, mutta syöpä ei ole iloinen asia eikä siitä aina selviä, pitäisikö se fakta pitää piilossa? Siinä tapauksessa ap olisi varmaan lisännyt aloitukseensa maininnan "huom! vain positiivisia kokemuksia" tms.
Äitini sairastui 42v ja kuoli ollessaan 47v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tuska on käsin kosketeltava ja olemassaoleva, kun syöpä on ehtinyt kasvaa 5 cm läpimittaiseksi. Silloin se todennäköisesti on ehtinyt jo lähettää noita etäispesäkkeitäkin. Ei paljoa lohdullista sanottavaa kertakaikkiaan ole.
Äidin sisko kuoli rintasyöpään hieman yli 4-kymppisenä, oli tuntenut rinnassa kyhmyn, muttei kuitenkaan heti hakeutunut lääkäriin. Toisella äidin siskolla hoidettiin rintasyöpä 8-kymppisenä, elää edelleen. Oma sisko sairasti rintasyövän alle 5-kymppisenä, hakeutui hoitoon heti tunnettuaan kainalossa patin, elää edelleen 10 vuoden jälkeen, kertomansa mukaan todettu parantuneeksi.
Äidilläni oli viitisentoista vuotta sitten. Saatiin hoidolla pois ja vielä on elossa ja porskuttaa.
Omaa sairastumista odotellessa, ei ollut ainoa naisten syöpä tässä suvussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että ap:n pitäisi poistattaa rintansa, kun läheiseltä löytyi rintasyöpä.?
Vierailija kirjoitti:
Luonnonlääkkeitä kannattaa käyttää virallisten lisäksi. Kaikki kehon vastustuskykyä lisäävät luonnonaineet ruokana, yrtteinä jne. käyttöön. Kaikki riskitekijät pois. Jos meikkaa, tupakoi, käyttää mikromuovivoiteita, hiusvärejä jne. Kaikki sellaiset pois.
Syöpälääkäri nimenomaan kielsi kaikkien luonnonlääkkeiden käytön omin päin. Neuvosi ovat vaarallisia.
Ei miehellä kirjoitti:
Miehillä ei rintasyöpää
Väärin. Kyllä miehilläkin voi olla rintasyöpä, joskin se on harvinaista.
Ei miehellä kirjoitti:
Miehillä ei rintasyöpää
Kyllä sitä miehilläkin ilmenee, on vaan paljon harvinaisempi.
Olen hoitanut rintasyöpiä työkseni. 9 kymmenestä paranee. Mitään vaihtoehtohoitoja en suosittele, voivat olla jopa haitallisia. Riippuu lähinnä minkälainen geenimuunnos on kyseessä koska ei ole vain yhtä rintasyöpätyyppiä. Hoidot kehittyvät kovaa vauhtia ja nykyiset hoidotkin ovat erinomaisia. Onkologit jotka hoitavat näitä ovat todella päteviä Suomessa ja hoidot maailmanluokkaa, se on asia mihin Suomessa on panostettu eikä ole vielä kuralla julkisella puolellakaan.
Minulla todettiin rintasyöpä v. 2003. Olin silloin 57-v. Syöpä löytyi seulontamammografiassa niin varhaisessa vaiheessa, että selvisin varsin kevyillä hoidoilla: osapoisto (siis vain kasvain marginaalilla poistettiin), sädehoito ja 5 v lääkehoito.
Kehotan kaikkia käymään seulontamammografioissa, sitten kun ikänne puolesta pääsette sellaisiin!