Mitä tekisin ruusukaalista?
Heräteostin ruusukaalia kun oli tarjouksessa. Mitähän noista tekisi?
Kommentit (23)
Jonkun koristeen. Ei niitä syödä voi. Huh.
Mä teen usein tällaista:
kiehautetaan ruusukaalit vedessä 10-15 min riippuen koosta (ja käytän yleensä pakasteita)
Sitten vesi kattilasta pois, puolitetaan vielä kuumat ruusukaalit ja laitetaan takaisin kattilaan
Sekoitetaan joukkoon voimariinia, suolaa ja parmesanjuustoa raasteena.
Syödään lämpimänä
Mä laitan yleensä pannulle kerman, valkosipulin ja persiljan kanssa, päälle vähän sormisuolaa
Keitä vähässä vedessä rapsakaksi, ei liian pehmeäksi (veteen vähän merisuolaa). Kaada vesi pois, laita kuumenemaan liedelle, jotta kosteus haihtuu. Paista kuumalla pannulla nopeasti rapeaksi pinnalta, mukaan nokare voita ja valkosipulia, mausteita maun mukaan. Menee sellaisenaan tai lisukkeena, njam.
Wokkia!! Se on parasta, kyllä rupes tekee mieli ruusukaalia :D
Keitän puolikypsäksi, suolaan ja syön jääkaappikylmänä. Aijai.
Minkä maalaisia, oliko sivumakuja?
Kerro, oi kerro.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen usein tällaista:
kiehautetaan ruusukaalit vedessä 10-15 min riippuen koosta (ja käytän yleensä pakasteita)
Sitten vesi kattilasta pois, puolitetaan vielä kuumat ruusukaalit ja laitetaan takaisin kattilaan
Syödään lämpimänä
Kiitos tästä, pitääpä kokeilla. Itse teen aika usein niin, että keitän ruusukaalia tuon 10 minuuttia, sen jälkeen paloittelen ne ehkä neljään osaan, paistan pekonikuutioiden kanssa. Karpatessa teen tätä aika usein. Toisinaan lisään lorauksen kermaa.
Keität hieman ja sitten paistat pekonikuutioidrn kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Mä teen usein tällaista:
Syödään lämpimänä
Muutoin näin, mutta en keittäisi noin pitkään.
Puolita ja laita uunipellille. Oliiviöljyä ja suolaa päälle, paahda kunnes ovat kypsiä ja rapsakoita. Rakastan paahdettuja ruusukaaleja, mutta keitetyt ovat mielestäni ihan kamalia. Ovat hyviä myös uunijuuresten kanssa. Silloin laitan juurekset ensin uuniin hetkeksi ja ruusukaalit vähän myöhemmin perään, koska ne kypsyvät nopeammin.
Kivoja ideoita. Yleensä vain keitän ruusukaalit suolavedessä ja syön lisäkkeenä voin kanssa... Mutta kaikki ei ruusukaalista tykkää, koska niissä on jotain, joka maistuii tiettyjen ihmisten suussa kitkerältä tai pahalta (johtuu geeneistä).
Juuri tein ruusukaali-pekonipastaa. Kannatan paistamista/uunissa paahtamista, tulee maku paremmaksi kun kaali karamellisoituu.
Ruusukaalit on kuuluneet aina jouluruokiin, mutta miksipä ei ostaisi niitä jo nyt. Keittäisin lisukkeeksi ja voisulaa päälle.
Ruusukaalihomejuustopiirakka:
pohjaan ruis- ja vehnäjauhoja, kuivattua basilikaa, suolaa, voita, vettä
täytteeseen ruusukaalia, kirsikkatomaatteja, sinihomejuustoa, kuivattua timjamia, kananmunaa ja maitoa
Helppo ja todella maukas suolainen piirakka! Teen kun haluan oikein herkutella.
Vierailija kirjoitti:
Ruusukaalihomejuustopiirakka:
pohjaan ruis- ja vehnäjauhoja, kuivattua basilikaa, suolaa, voita, vettä
täytteeseen ruusukaalia, kirsikkatomaatteja, sinihomejuustoa, kuivattua timjamia, kananmunaa ja maitoa
Helppo ja todella maukas suolainen piirakka! Teen kun haluan oikein herkutella.
Hyi!
Laita uuniin. Paahtuvat mukavasti. Ensin poistetaan kanta ja halkaistaan puoliksi. Sipaus öljyä, suolaa, pippuria, valkosipulijauhetta. Herkkua!
Lisukkeeeksi valkosipuliamarinoitua ruusukaalia
https://cooking.nytimes.com/recipes/1890-roasted-brussels-sprouts-with-…