Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisin rannevamman kanssa?

Vierailija
02.10.2021 |

Olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka kyselevät somessa tämmöisiä asioita, mutta nyt olen itsekin samanlainen.

Minulle siis tuli monta kk sitten ranteeseen joku tulehdus, oli todella kipeä ja käytin rannetukea. Sen jälkeen ranne kipeytyi tietyistä liikkeistä.
Kävin kesällä fysioterapeutilla. Fyssari kokeili läpi tietyn määrän asentoja ja kysyi, tekeekö kipeää. Mikään ei tehnyt. Antoi lihasjumppaohjeet.

Vamman alkuperä ei ole ollut joku työasento, tyyliä hiirikäsi. Itse epäilen jotain väärää asentoa kuntosalilla (ennen kuin vamma tuli, penkkipunnerrusta tehdessä tuntui kipua, mutta sivuutin tämän, jälkeenpäin ajateltuna tyhmää.)

Menisitkö siis uudestaan fyssarille vai voiko lääkäri tutkia, mikä kädessäni on?
En vain tiedä, miten kannattaisi edetä, kun turhauttaa. Koen, että fyssari (20 min vastaanottoaika) ei ollut kiinnostunut syventymään asiaan. Kaipaisin että joku katsoisi kokonaiskuvaa. Miten tämmöinen onnistuisi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta onanointi. Rannekipu helpottaa välittömästi.

Vierailija
2/10 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä liity tuohonkaan, kun on vasen käsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/10 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä liity tuohonkaan, kun on vasen käsi.

Vasemmalla kun vetää, niin tuntuu kuin vierasta saisi.....

Vierailija
5/10 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko ne tietyt liikkeet joissa ranne kipeytyy olennaisia arjessasi ja kipeytyykö se pitkäksi aikaa? Auttoiko se fyssarin ohjeistama jumppa yhtään?

Jos ranne siis on niin kipeä että se haittaa arkeasi eikä fyssarista ollut apua niin sitten tietenkin lääkäriin.

Jos homma on passee, eli jälkikäteen haluaisit tietää että mikä ihmeen tulehdus se oli, niin se ei välttämättä ole selvitettävissä. Jos sulla on puhkeamassa vaikka reuma niin eiköhän joku toinen nivel jossain vaiheessa tulehdu, mene silloin lääkäriin heti kun tilanne on päällä. 

Vierailija
6/10 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäisin käteen

Vierailija
7/10 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ranne kipeä.

Meni vuodessa ohi. En käynyt lääkärissä

Samoin kävi nilkan kanssa.

Totuus on se että lääkäri ei olisi voinut kivulle mitään. Aika parantaa.

Vierailija
8/10 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein keväällä pari kertaa vk lihaskuntojumppia aktiivisesti+ juoksin ja kävelin pajon. Kaikki ok, mutta sit aloin tekemään punnerruksia, kun ne ei minulta ole oikein onnistuneet.

Kuinka ollakaan , oikea ranne liikaa rasittui jopa niin paljon ,etten pystynyt likkaamaan edes kynsiä oik kädellä. Siis voimat oli sormista pois.

Okei, ymmärsin syy-yhteyden hieman nettiä tutkien. Ei muuta, kuin olin turhia rasittamatta 3 kk sitä rannetta ja nyt kaikki toimii. Se on mun heikko kohta ja sillä siisti. Oma apu ,paras apu- olen sitä tyyppiä.

En pahemmin nojaa sen ranteen päälle.

Kyllä se ap sinullakin paranee ,kun maltat. Minäkin olen 68v , ja kaikki ok

Vierailija
9/10 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vasemmalla puolella rannekanavaoireyhtymä, vaikka olen oikeakätinen. Se ei aina johdu hiiren käytöstä tai muustakaan työasennosta. Rannekanava voi olla synnynnäisestikin ahdas. Kipusi voi johtua ihan muustakin, mutta älä sulje pois tätäkään vaihtoehtoa ilman tutkimuksia.

Vierailija
10/10 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea muuta voit tehdä .muttet varata siihen ranteesi varaan, kunnes on oireeton. Vie kuukausia.