Minkä takia työttömyyskorvauksen "vastineeksi" pitäisi käydä kuntouttavassa työtoiminnassa?
Kommentit (13)
En tiedä. Karenssia pukkasi kun käytin pilipalikurssin vievän ajan mieluummin työllistymismahdollisuuksien parantamiseen. En edes tiedä mistä halusivat minua kuntouttaa :D
Idea on sama kuin vaikkapa siviilipalveluksella. Se on rangaistus. Sen turvin toivotaan, että työttömät hakeutuvat oikeisiin töihin, kun työttömyys tehdään riittävän epämukavaksi.
Eihän sinne työkykyisiä ihmisiä saisi laittaa.
Itse olen siellä vaan koska sieltä saa ilmaista ruokaa ja muita etuja.
minkä takia et ole täyttänyt työnhakuvelvollisuuttasi ja työllistynyt?
tukiloiset voisi laittaa "harjoitteluun" koiranruokatehtaan materiaaliksi
Sitä on alettu käyttää väärin. Sen tarkoitus on kai ollut, että henkilöt, joilla on ollut joku työkykyä alentava sairaus, voivat testata omaa kuntoaan. Mutta jos työnhakijalla ei ole mitään sairautta, ei silloin ole tarvetta kuntoutuksellekaan.
Kaikki töissä käyvät elävät muiden rahoilla. Jos olet esimerkiksi kaupassa myyjänä, palkkasi otetaan kauppiaalle takaisin korkeampien hintojen muodossa.
Eihän siellä pidäkään käydä. Olen ollut jo vuosia työtön eikä mua ole velvoitettu mihinkään toimintaan, kursseille tai muuhunkaan. Ihan rauhassa olen saanut olla työtön.
Vierailija kirjoitti:
Idea on sama kuin vaikkapa siviilipalveluksella. Se on rangaistus. Sen turvin toivotaan, että työttömät hakeutuvat oikeisiin töihin, kun työttömyys tehdään riittävän epämukavaksi.
Työhön ei mennä vaan sinne päästään lukuisten muiden hakijoiden joukossa ja työtön on viimeisin vaihtoehto työnanatajalla. Jo kolmen kuukauden työttömyysjakso on työnantajille liikaa. Kun tämä on totuus, voitaisiinko lopettaa teeskentely, että nämä kurssit ja kerhot muka kuntouttaisivat mihinkään palkkatyöhön ja myöntää, että ne ovat vain päiväkerho ajan kulutamiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Sitä on alettu käyttää väärin. Sen tarkoitus on kai ollut, että henkilöt, joilla on ollut joku työkykyä alentava sairaus, voivat testata omaa kuntoaan. Mutta jos työnhakijalla ei ole mitään sairautta, ei silloin ole tarvetta kuntoutuksellekaan.
Kunnat joutuvat maksamaan ilman pakkokuntioutusta sakkomaksua työmarkkinatuesta valtiolle. Kyse on valtion ja kuntien rahansiirroista ja työtön on vain tässä pelinappula eikä hänestä kukaan piittaa paskaakaan oikeasti.
Ei ole olemassa ilmaisia lounaita. Kuntouttava on työtä josta saa palkan työttömyyskorvauksen muodossa.